• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Handväskor Manpurses Portföljer och lite till

DrDre

Patek
Ett par tre Tumi i olika storlekar. Köpte min första för evigheter sedan och resten har jag fått i present av frugan. Inget direkt exklusivt men oerhört praktiska och stryktåliga. De är lätta, tål vatten, outslitligt material, går att tvätta, sköna handtag och kryllar av små smarta funktioner, fickor, krokar etc.



Tumi%202.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Smickrande! Har rätt kass med tid närmaste åren dock, ska ha andra ungen i juni!
Men kan sälja den på bilden. PM om Du vill ha den... :)


Den på bilden var fin, men har en liknande och var därför ute efter en annan sorts modell. Men det är ingen fara - får leta upp något på stan istället. Men den ser mycket fin ut! välsydd med fint grovt skinn.
 

Camo00

Patek
Den på bilden var fin, men har en liknande och var därför ute efter en annan sorts modell. Men det är ingen fara - får leta upp något på stan istället. Men den ser mycket fin ut! välsydd med fint grovt skinn.


Alright! Har en beställning åt en annan KSare som ska sys, men kan höra av mig om tid uppstår, alltid kul att bolla lite designidéer...
 

Ponlarsson

Panerai
Bumpar denna tråd istället för att skapa ny. Har tänkt köpa en väska från Mulberry (Bayswater Clutch Wallet) till tjejen i födelsedags-/examenspresent nästa år. Är det något jag kan komma billigare undan om jag köper i Usa (ska till Ft Lauderdale i mars) eller är det lika värt att köpa på NK?
 

Zingo

Rolex
Bumpar denna tråd istället för att skapa ny. Har tänkt köpa en väska från Mulberry (Bayswater Clutch Wallet) till tjejen i födelsedags-/examenspresent nästa år. Är det något jag kan komma billigare undan om jag köper i Usa (ska till Ft Lauderdale i mars) eller är det lika värt att köpa på NK?
Misstänker att ni då passar på att göra ett besök på Sawgrass Mills (MYCKET stor outlet med över 350 butiker), goda möjligheter till fynd om än dålig koll på damväskor.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
La precis en beställning på en Oppermann, sett mycket bilder och reklam på instagram om det här märket och verkar vara mycket väska för pengarna. Bor i London också så borde gå fort att få den skickad. Hör av mig med nya bilder och tankar när den landat!

Modellen heter Vallance
image.jpeg
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Klämde på en sån idag. Nöjd?
Den följer mig till pensionen... så nöjd är jag :) Och den är (än så länge) en klassiker i Mulberrys sortiment. Det känns nog lite surt när man köpt en väska för 10k+ och sen ser man den på mellandagsrean några veckor senare... än så länge har jag aldrig sett några rabatter på denna väska.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Den följer mig till pensionen... så nöjd är jag :) Och den är (än så länge) en klassiker i Mulberrys sortiment. Det känns nog lite surt när man köpt en väska för 10k+ och sen ser man den på mellandagsrean några veckor senare... än så länge har jag aldrig sett några rabatter på denna väska.
Den var på ordinarie pris på NK igår i alla fall
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Fick ett paket igår!
image.jpeg

Första intryck, lite mörkare färg än vad jag trodde. På bilderna ser den ut att ha en ljusare ton enligt mig, men fortfarande snygg färg och är lite konstigt ljus i köket märkte jag när jag kom utomhus.

Hur är kvalitén då?
Jo här så är den verkligen utöver mina förväntningar, dragkedjan känns solid och absolut inga problem i att den är hackig att stänga eller liknande.
Sömmarna är rejäla och sticker inte ut någonstans. Läderet känna tjockt och den ligger fantastiskt i handen.
image.jpeg


image.jpeg

MacBook PRO 13" - nya chassit. Plats för anteckningsblock, en tunnare bok + laddare, pennor är inga problem.
image.jpeg


Mitt enda minus är alltså att jag trodde färgen skulle vara lite ljusare om man kollar på bilderna de använder sig av på hemsidan osv.
Mycket väska för pengarna (220 pund)
4,5/5 Kenta.
Tack för mig.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Återupplivar tråden; portfölj eller messenger bag för att bära dator, ev lite papper till och från jobb. Kommer glida runt i kostym hela dagarna, så då känns ju portfölj rätt passande.
I övrigt, någon som har åsikter om Tuscany Leather?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fick ett paket igår!
image.jpeg

Första intryck, lite mörkare färg än vad jag trodde. På bilderna ser den ut att ha en ljusare ton enligt mig, men fortfarande snygg färg och är lite konstigt ljus i köket märkte jag när jag kom utomhus.

Hur är kvalitén då?
Jo här så är den verkligen utöver mina förväntningar, dragkedjan känns solid och absolut inga problem i att den är hackig att stänga eller liknande.
Sömmarna är rejäla och sticker inte ut någonstans. Läderet känna tjockt och den ligger fantastiskt i handen.
image.jpeg


image.jpeg

MacBook PRO 13" - nya chassit. Plats för anteckningsblock, en tunnare bok + laddare, pennor är inga problem.
image.jpeg


Mitt enda minus är alltså att jag trodde färgen skulle vara lite ljusare om man kollar på bilderna de använder sig av på hemsidan osv.
Mycket väska för pengarna (220 pund)
4,5/5 Kenta.
Tack för mig.
Mkt bra, funderar på en liknande...
 

M021

Rolex
2-Faktor
Letade länge efter en funktionelltid godkänd ersättare till min case logic som såg bra ut. Hittade tillslut min soulmate. BALLY Leibovitz. Sväljer laptop, laddare, ipad, anteckningsblock samt smått och gott trots det lilla formatet. Bingo. Värd varenda krona.
bally-leibovitz-product-1-144051481-normal.jpeg

bally-leibovitz-product-0-771663566-normal.jpeg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
20160519_151743.jpg

Köptes för några år sedan i ett svagt ögonblick för ett par tusenlappar. Kass kvalitet. Rekommenderas inte.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Fick ett paket igår!
image.jpeg

Första intryck, lite mörkare färg än vad jag trodde. På bilderna ser den ut att ha en ljusare ton enligt mig, men fortfarande snygg färg och är lite konstigt ljus i köket märkte jag när jag kom utomhus.

Hur är kvalitén då?
Jo här så är den verkligen utöver mina förväntningar, dragkedjan känns solid och absolut inga problem i att den är hackig att stänga eller liknande.
Sömmarna är rejäla och sticker inte ut någonstans. Läderet känna tjockt och den ligger fantastiskt i handen.
image.jpeg


image.jpeg

MacBook PRO 13" - nya chassit. Plats för anteckningsblock, en tunnare bok + laddare, pennor är inga problem.
image.jpeg


Mitt enda minus är alltså att jag trodde färgen skulle vara lite ljusare om man kollar på bilderna de använder sig av på hemsidan osv.
Mycket väska för pengarna (220 pund)
4,5/5 Kenta.
Tack för mig.

Med lite användning, hur känns den?
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Med lite användning, hur känns den?
Den har hållit väldigt bra. Inga sömmar har gått upp eller liknande. Jag har dock märkt att jag behöver en större storlek. Blev tight med dator, skolbok, miniräknare och data laddare. Du får plats med dator och någon bok
 

JEK

Cartier
Ingen som har förslag på ngn mindre väska som passar till ledig klädsel, dvs ingen läderportfölj. Är lite jobbigt på varmare dagar då man endast har byxfickor att ta med telefon, laddare (ibland), portmonnä, nycklar, solglasögon.
 

SSL

Audemars
Ingen som har förslag på ngn mindre väska som passar till ledig klädsel, dvs ingen läderportfölj. Är lite jobbigt på varmare dagar då man endast har byxfickor att ta med telefon, laddare (ibland), portmonnä, nycklar, solglasögon.

När jag är utomlands använder jag en Arcteryx Maka. Lite väl lik en midjeväska i formen kanske, men använder den med axelbandet. Skönt att hålla redan på alla småsaker som du nämner. Maka 1 och Maka 2 finns. Den större behövs för det du vill få plats med.

image.jpeg
 

Vicnic

Omega
Är på jakt efter en portfölj/axelväska som funkar bra till vardags för en rimlig peng. Det enda kravet är i princip att den skall rymma en laptop och lite annat smått och gott, och givetvis att priset är godtyckligt. En stor fördel är det om väskan tål väder ganska bra då jag kommer ha den till vardags i vått och torrt samt kommer ha den när jag cyklar till och från skola. Har tittat på följande, vad tror ni om dem?

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/oscar-jacobson-limonta-computer-bag-navy-dark-brown-.html

https://www.sandqvist.net/shop/dustin-cognac

Vilken tror ni blir bäst för mitt ändamål? Tar också gärna emot fler tips på andra varianter, bara de någorlunda uppfyller ovan nämda "krav". :)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
image.jpg

Den här schletna skönheten från The Bridge har varit min kompis i 15 år och kommer hänga med i många år till. Jag har inget kostymjobb, eller det är i alla fall inget krav, utan kör ofta jeans, tshirt, gymnastikskor. Denna hänger med ändå och med ära och bravur.
 
Topp