• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Har du sett din favoritartist live ??

RikNik

Panerai
2-Faktor
Att se Bowie, Johnny Cash, Dylan, Stone Roses, Prodigy, Nick Cave etc i en skog utanför Tullinge smäller också högt i min bok.
Någon mer som var på Lollipop i mitten på 90-talet?
 
YES! Alla är kanske inte favoritartister, men det känns bara kul att man fått sett han/hon/dom LIVE!

The Boss.
Michael Jackson 3 ggr, samtliga som spelades i Sverige.
Madonna.
U2.
Spice Girls
Depeche Mode.
Jean-Michel Jarre.
Europe.
Indochine.
Kul med allt detta! Den störste artist jag sett live var Charlie Rivels. Han var en gammaldags clown, typ vit clown. Han kom in på scenen med en gitarr i ena handen o en pinnstol i andra handen. Han gick fram o satte sig vid rampen utan att säga ett ord. Det tog cirka 5 minuter o vi åskådare vrålade av skratt. Helt knäckta! Han måste ha varit den störste av sitt slag de senaste 100 åren. Han hade en bror Paolo som också var lysande.
 

Husse

Patek
Kul med allt detta! Den störste artist jag sett live var Charlie Rivels. Han var en gammaldags clown, typ vit clown. Han kom in på scenen med en gitarr i ena handen o en pinnstol i andra handen. Han gick fram o satte sig vid rampen utan att säga ett ord. Det tog cirka 5 minuter o vi åskådare vrålade av skratt. Helt knäckta! Han måste ha varit den störste av sitt slag de senaste 100 åren. Han hade en bror Paolo som också var lysande.
Han var störst och jag tror han förblir det!
Mäktigt att se honom :)
 
Han var störst och jag tror han förblir det!
Mäktigt att se honom :)
Jag har också sett hans bror Paolo på Tivoli i Köpenhamn. Han var också stor. Det fanns en tredje bror. Men jag vet inte vad han hette. De uppträdde tillsammans men ”Chaplin i trapets”, men det har jag tyvärr aldrig sett. Charlie hade oxå ett nummer som hette ” Acrobat oh” och det var också en riktig höjdare.!
 

city69

Omega
Såg Whitesnake på Scandinavium tidigt 80-tal.
U2 Eriksberg sent 80-tal.
Simple Minds i Köpenhamn sent 80-tal.
På senare år är "The Big Four" (Metallica, Slayer, Megadeth och Anthrax) på Ullevi en klar favorit. Såg även Metallica där i somras som också var en grym konsert.
Snart hägrar Simple Minds och Howard Jones som är favoriter från ungdomen
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Att se Bowie, Johnny Cash, Dylan, Stone Roses, Prodigy, Nick Cave etc i en skog utanför Tullinge smäller också högt i min bok.
Någon mer som var på Lollipop i mitten på 90-talet?
Jag var där något år, minns inte riktigt vilket dock. Minns dock att Leila K med dansare var duktigt pårökta under hennes spelning. En av dansarna gjorde en synnerligen misslyckad stagedive då ingen tog emot honom när han kom flygande :D

Minns också att Prodigy löste av Orup på stora scenen och att det blev smulan rörigt när Orups publik skulle lämna och Prodigys publik skulle ta plats framför scenen.

Vi sov i bilen nere på fältet. Vaknade på förmiddagen av att det var 50+ grader i bilen och det enda vi hade att svalka oss med var burköl som också förvarades i bilen. Oskönt :cool:
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Skulle se Stone Roses i Manchester för några år sen. Vi hade tom. två biljetter för mycket som vi tänkte sälja på plats. Men så kom SAS-strejken... Hann inte ens sälja konsertbiljetterna. Har inte flugit SAS sen dess och kommer aldrig mer göra det heller.

Annars har jag nog sett vad jag vill se av de som lever.

Neil Young fyra gånger. Tyvärr lyckats vara sjuk tre gånger i rad och första gången var jag 11år. Men trots min hälsa var det magiskt i Dalhalla, coolt ställe och jäkla bra ställe att ha konsert. Cortez the killer som sista låt när mörkret började komma. Då började folk gå hem!??!? Jäkligt bra live är han gamle Neil. Min favorit dessutom. Hoppas han kommer hit snart igen och att jag får vara frisk den gången.

Oasis, sista konserten i Stockholm (Sverige?) Träffade några polare i mitten av kön som jag började snacka med, skulle inte ens gå in med dem. Men plötsligt kom en vakt och delade kön mitt vid oss och jag hakade på och hamnade vid en annan ingång. In genom dörrarna och där var ett tomt globen. Häftigt att ha sett dem live och dessutom längst fram även om Liams röst var slut och de var rätt sura mest. Såg även Noel när han var på grönan sist, han är fortfarande bra och.. dryg. Minns att någon önskade en låt varpå Noel svarade något i stil med "I choose the songs, you buy the fucking t-shirts" :D Sen i media sa han att han aldrig skulle ställt upp om han vetat om att det var ett jävla nöjesfält haha.

Paul McCartney. Har för mig han var för tidig (!) och utan att säga nåt innan kommer han in till mikrofonen "ooh I need your love babe" Det var mäktigt.

Rolling Stones var också mäktigt med "woh woh" och så kommer en 798 år gammal Mick Jagger dansande som en 25 åring sjungandes på Sympathy for the devil.

Winnerbäck har jag sett 6 gånger, första gången hade jag nog inte ens hört en låt av honom innan. Har varit bra varje gång. Lyssnar inte så mycket numera dock.

Nationalteatern var jäkligt bra. Fick i årsdagspresent av flickvännen.

Thåström slår nog allt dock.

Störst besvikelse var Springsteen men det är mest skitarenan friends fel och att Bruce körde en skiva jag inte brukar lyssna på.

Kent ett par gånger. Alice Cooper ett par gånger. Iron Maiden ett par gånger.

Sen har jag sett massa mer som inte varit lika minnesvärda.

Tackar farsan för bra musiksmak. De flesta av mina polare lyssnar på skitmusik.
 
Senast ändrad:

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har rätt många favoriter då jag lyssnar ganska brett, men här är ett utdrag:
Jag börjar med att nämna Roger Waters som för mig är en husgud och kommer alltid så att vara även om jag för tillfället inte lyssnar så jättemycket på honom eller Pink Floyd (som i mitt fall egentligen är bandet med stort B, och då egentligen allt fram till att Waters ”hoppade av” efter The Final Cut). Floyd med Waters har jag inte sett eftersom jag är för ung, men det jag skulle komma till är att jag alltså sett Waters live två gånger - en gång i Globen 2007 (eventuellt sent 06) när han körde Dark side. Sen har jag sett honom med The Wall på Ullevi. Båda väldigt bra men Ullevi var jävligt bra!
Sen då?
Kent har jag sett ett antal gånger och bäst var de två konserterna jag såg på avslutningsturnen i Malmö och Göteborg. Mycket mycket bra!
Bob Hund har man ju sett ett antal gånger och snart är det dags igen i Malmön vecka 48. Sist var v 48 i Gbg förra året.
Springsteen på Ullevi är alltid bra, men ofta för långa konserter. Samma sak med Håkan - bra men långt, särskilt sist jag såg honom på ståplats. Frun svimmade nästan i slutet och hon fick sätta sig vid en pelare efter konserten där jag fick stå och se på när 70000 pers lämnade Ullevi. Och där stod/satt vi. Ingen efterfest på stan den kvällen precis.
Anna von Hausswolf är en gudinna i huset och henne har jag tyvärr bara sett en gång, det var på Sthlm Music and Arts för kanske 4 år sen. Sjukt bra. De fick släpa henne av scenen - hon ville absolut inte sluta spela. På samma festival såg vi Patti Smith - fy fan va bra hon var!

Ber om ursäkt för lång text men när man väl börjar tänka efter så är det lika bra att spinna på...

Justeja! Freddie Wadling hann jag ju se innan han försvann! Liten konsertsal i Uddevalla. Wow!
Och en sista då - Ulf Lundell på en liten scen i Gbg runt 2013, extrainsatt konsert precis innan jul. Det var så makalöst bra, han skippade en massa skit han alltid brukar harva igenom och gav oss en massa fina låtar istället. Hon gör mig galen, Rom i regnet osv - det var riktigt bra och när han var klar gick han inte av scenen, så alla som ville fick komma upp och ställa sig där och vissa av oss fick ta honom i hand innan han ändå smög iväg. Jösses det var grejer det.
Jaja - det blev ytterligare lite text men nu lägger jag av och fortsätter lyssna på musik och återgår till ölen och sudokun. :stop:
 

TomGanks

Panerai
Ett av favoritbanden om inte absoluta favorit. Iron Maiden, Ullevi 2008, gick med farsan vilket gör att det känns ännu bättre riktigt fet spelning och härligt minne!
Även sett dom senare på Bråvalla men det det var inte alls samma sak..
 
Topp