Jag har rätt många favoriter då jag lyssnar ganska brett, men här är ett utdrag:
Jag börjar med att nämna Roger Waters som för mig är en husgud och kommer alltid så att vara även om jag för tillfället inte lyssnar så jättemycket på honom eller Pink Floyd (som i mitt fall egentligen är bandet med stort B, och då egentligen allt fram till att Waters ”hoppade av” efter The Final Cut). Floyd med Waters har jag inte sett eftersom jag är för ung, men det jag skulle komma till är att jag alltså sett Waters live två gånger - en gång i Globen 2007 (eventuellt sent 06) när han körde Dark side. Sen har jag sett honom med The Wall på Ullevi. Båda väldigt bra men Ullevi var jävligt bra!
Sen då?
Kent har jag sett ett antal gånger och bäst var de två konserterna jag såg på avslutningsturnen i Malmö och Göteborg. Mycket mycket bra!
Bob Hund har man ju sett ett antal gånger och snart är det dags igen i Malmön vecka 48. Sist var v 48 i Gbg förra året.
Springsteen på Ullevi är alltid bra, men ofta för långa konserter. Samma sak med Håkan - bra men långt, särskilt sist jag såg honom på ståplats. Frun svimmade nästan i slutet och hon fick sätta sig vid en pelare efter konserten där jag fick stå och se på när 70000 pers lämnade Ullevi. Och där stod/satt vi. Ingen efterfest på stan den kvällen precis.
Anna von Hausswolf är en gudinna i huset och henne har jag tyvärr bara sett en gång, det var på Sthlm Music and Arts för kanske 4 år sen. Sjukt bra. De fick släpa henne av scenen - hon ville absolut inte sluta spela. På samma festival såg vi Patti Smith - fy fan va bra hon var!
Ber om ursäkt för lång text men när man väl börjar tänka efter så är det lika bra att spinna på...
Justeja! Freddie Wadling hann jag ju se innan han försvann! Liten konsertsal i Uddevalla. Wow!
Och en sista då - Ulf Lundell på en liten scen i Gbg runt 2013, extrainsatt konsert precis innan jul. Det var så makalöst bra, han skippade en massa skit han alltid brukar harva igenom och gav oss en massa fina låtar istället. Hon gör mig galen, Rom i regnet osv - det var riktigt bra och när han var klar gick han inte av scenen, så alla som ville fick komma upp och ställa sig där och vissa av oss fick ta honom i hand innan han ändå smög iväg. Jösses det var grejer det.
Jaja - det blev ytterligare lite text men nu lägger jag av och fortsätter lyssna på musik och återgår till ölen och sudokun.
![Stop :stop: :stop:](/styles/baisik/xenforo/smilies/stop.png)