Jag har nu snart varit medlem i 5 år. Inte många inlägg har det blivit (utöver fluff då) eftersom jag inte är speciellt kunnig, däremot intresserad. Några av er som skriver här verkar vilja ha en egen liten klubb för egen beundran och det kan ni säkert lätt starta. Go for it! Här är en härlig blandning av superkunniga "klocknördar", en hel del product placement av personer nära ett märke må de vara anställda hos märket i sig,säljare, AD, influencers eller "bara" entusiastiska osv och det kan ibland vara svårt att genomskåda vad som är vad och inte alla är öppna med vem de är och andra är (jag menar här öppna om att de rent faktiskt företräder ett märke, inte att de skall lägga ut sin adress så de kan få påhälsning av "Foodora".)
@Echo Delta är exempel på medlem som är helt öppen med att han jobbar åt IWC och han är dessutom hjälpsam, trevlig och kunnig.
Många som skriver otroligt fint om klockor och tar fantastiska bilder och så inser man att det mest handlar om att de vill sälja klockan i K/S, ett par månader skriver de i annan tråd att den där klockan minsann inte alls levde upp till det de ville och de flippade den direkt... Men så kan vi säkert alla få det med en klocka och det betyder ju inte att den nye ägaren inte är glad för klockan. Smaken som baken... Min poäng är bara att många inlägg har en agenda och det måste man genomskåda.
Huvuddelen av medlemmarna är av helt naturliga orsaker inte utbildade urmakare med tekniskt och historisk kunnande men gemensamt för de flesta är med säkerhet intresset för klockor (varför annars hänga här?) .
Ganska få skrytmånsar men det kanske man kan tacka Foodora för? Att vissa märken domineras av de som är intresserade av värdet går det nog inte att göra så mycket åt och ärligt talat även om jag inte väljer klocka själv utifrån potentiell värdestigning har väl ingen något emot att ens inköp stiger istället för faller i värde?
Tycker det är ett fåtal som skriver 50 inlägg för att sälja parfym men ok om det stör får väl de som styr forumet ändra inställningarna/reglerna. De av Er som har lite kunskap om det skrivna ordet vet att det är mycket lättare att feltolka än om man sitter face2face och talar med varandra. Med vår allt mer lättkränkta kultur så blir det lätt fel, det går ju bara att läsa tidigare inlägg i denna tråden för att se hur lätt det blir så.
Jag kunde lätt skriva vad och vilka märken som just nu inte intresserar mig men det ändras över tid så det ger inte mycket mening. För egen del tycker jag att ofta blir väldigt trevligt bemött när jag ställer en fråga till de som kan mer om en specifik klocka eller ett urverk. Allt förändras hela tiden så nej det kanske inte är lika kul för Er som varit här länge, I get it. Missförstå mig inte , klaga gärna det är skönt det med. Trevlig helg ;-)