Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Uttömmande svar som vanligt, det är klart alla ska tycka samma som du, ber så hemskt mycket om ursäkt för min feltolkning.Det var absolut inte riktat negativt till @HSK , men du är väljer ju som vanligt att tolka saker helt galet.
Dessa oneliners skulle vara trevligt att slippa.. Upplever att det är en del återkommande som lägger ut strökmmentarer i klocktrådarna för att komma upp i 50+ inlägg. Samma användare hänger sedan delvis på Lifestyle K&S eller enbart i Lifestyle 90% av tiden. När det sedan ska bidrad till klockdiskussionen kapar man lite trådar eller drar in allmänna brandfacklor. Man får gärna gaffla om ditten och datten men då kanske den lokala ungdomsgården eller Flashback är bättre alternativ(?).Det som jag dock kan störa mig på är när det är uppenbart att vissa bara blir medlemmar här på KS för att kunna annonsera gratis. Man skriver 50 nonsens-inlägg a la "Grattis", "Cool", "Snyggt", och sedan efter det... inget mer, bortsett från det dagliga Lifestyle annons-bumpandet
Helt rätt tycker jag. Vet inte om det blir en elit kvar? Däremot så blir det ju tydligt att det är ett intressebaserat forum. Sedan får det gärna finnas en och annan OT tråd så länge som det är tydligt att det är det som är syftet med den.Allt sånt ska tas i PM, mail eller i rätt tråd. Att "kapa" andras trådar med egna inlägg som går OT leder också till avstängning. Man kan tycka att det är väl hårt och leder till att en liten "elit" blir kvar, men vill man ha ett visst beteende får man moderera hårt.
Har läst olika trådar, delvis där det som du säger men lika många där frågeställaren burit sig rätt illa åt också.Jag tycker att det pågår alldeles för mycket ”mästringar”. De som inte vet så mycket får ofta höra att de ställer frågan i fel forum, eller ifrågasätter ”fel” saker. Det finns outtalade regler och man är inte så välkomnande..
Handlar inte om det. Det handlar om att vissa har väldigt svårt för att diskutera sakfrågan och istället vill fokusera på allt annat. Jag tycker sarkastiska kommentarer är ganska otrevliga, mycket trevligare att faktiskt diskutera det trådarna handlar om.Uttömmande svar som vanligt, det är klart alla ska tycka samma som du, ber så hemskt mycket om ursäkt för min feltolkning.
Dessa oneliners skulle vara trevligt. Upplever att det är en del återkommande som lägger ut strökmmentarer i klocktrådarna för att komma upp i 50+ inlägg. Samma användare hänger sedan delvis på Lifestyle K&S eller enbart i Lifestyle 90% av tiden. När det sedan ska bidrad till klockdiskussionen kapar man lite trådar eller drar in allmänna brandfacklor. Man får gärna gaffla om ditten och datten men då kanske den lokala ungdomsgården eller Flashback är bättre alternativ(?).
Helt rätt tycker jag. Vet inte om det blir en elit kvar? Däremot så blir det ju tydligt att det är ett intressebaserat forum. Sedan får det gärna finnss en och annan OT tråd så länge som det är tydligt att det är det som är syftet med den.
Har läst olika trådar, delvis där det som du säger men lika många där frågeställaren burit sig rätt illa åt också.
Det jag upplever som trist är att det i flera konversationer kan bli rätt upptrissat och vid ett par tillfällen så har det spårar helt och lett till avstängning av medlemmar. När jag vid ngt tillfälle försökt att ändra riktning så får man kommentarer som ”man ska kunna diskutera inte bara posta snygga bilder” eller ”det måste vara högt i tak”……. Ja det är helt rätt men om man ser åt vilket håll det drar (speciellt när det ofta är samma personer inblandade) så tillför det knappast något och rätt onödigt då man snabbt tappar sugen eller intresset.
För egen del är det primära syftet med min närvo här och varför jag sökte mig till KS att det är ett klockforum. Ska man verkligen hårddra det så finns det andra alternativ om man vill diskutera annat.Beror ju pa om man tycker det ska vara ett mer levande forum dar allt kan diskuteras i lampliga underforum som man kan deltaga i eller avsta fran att ens besoka.
Eller ett rent klockforum.
Aha, som du gjorde i Islander-tråden häromdagen, "diskuterade" sakfrågan?Handlar inte om det. Det handlar om att vissa har väldigt svårt för att diskutera sakfrågan och istället vill fokusera på allt annat. Jag tycker sarkastiska kommentarer är ganska otrevliga, mycket trevligare att faktiskt diskutera det trådarna handlar om.
Helt klart gor det det.För egen del är det primära syftet med min närvo här och varför jag sökte mig till KS att det är ett klockforum. Ska man verkligen hårddra det så finns det andra alternativ om man vill diskutera annat.
Känns ju väldigt OT nu, men vad skrev jag som kränkte dig så fruktansvärt att du har svårt att släppa det? Att jag frågade vad du menade med ”snuskigt bra kvalitetsmässigt” om vanliga eBay-visare? Eller att jag frågade TS vad han jämförde med när han kallade dem prisvärda? Förstår inte hur man kan vara så lättkränkt men förklara gärna för mig.Aha, som du gjorde i Islander-tråden häromdagen, "diskuterade" sakfrågan?
Det jag opponerar mig mot är att man kan kanske inte MÅSTE tycka till om allt, speciellt inte om man gör någon annan medmänniska ledsen på köpet. Ofta man hör att man inte ska ta det personligt men glöm inte att någon har lagt sina surt förvärvade pengar på en klocka som DEN personen gillar, kan man väl rätt och slätt respektera på ett hövligt vis även på ett entusiastforum för klockor?
Det är helheten i vissa trådar som för egen del skapar den känslan. Jag har svårt att ge något konkret exempel men bara vissa svar här inne tycker jag bekräftar det. Sen håller jag med, beroende på vart man Befinner sig så är det absolut så.Intressant! Kan du utveckla?
Min känsla har alltid varit att man på KS, generellt, uppskattar klockor i alla prisklasser. Lite som @CVesper var inne på.
Självklart ska man bete sig, det gäller båda vägarna enligt mig. Jag tycker inte det är ok att spamma i flera trådar bara för att, heller inte att uppenbarligen pumpa ut meddelanden för att få sälja. Däremot tycker jag, någon som postar i fel tråd eller frågar om pris, generellt (det finns såklart de gör fel med ”flit) bemöts jäkligt otrevligt i många fall och jag tycker inte det är varken trevligt, nödvändigt eller en stämning som bidrar till ett gott klimat. Om jag skulle komma in ny på ett forum och bli idiotförklarad direkt så blir jag ju inte supertaggad på att vara kvar, och jag förstår inte varför det ska behöva vara såGenerellt sett så tycker jag det är betydligt... mildare klimat här nu än för bara 3-4 år sedan vad gäller den delen. Och det är väl bra om så är. Kanske är det trådar som avses jag inte tittar i så ofta då jag inte märkt så mycket påhopp och grejer numera. Inte jämfört med förr.
Håller med!Dessa oneliners skulle vara trevligt att slippa.. Upplever att det är en del återkommande som lägger ut strökmmentarer i klocktrådarna för att komma upp i 50+ inlägg. Samma användare hänger sedan delvis på Lifestyle K&S eller enbart i Lifestyle 90% av tiden. När det sedan ska bidrad till klockdiskussionen kapar man lite trådar eller drar in allmänna brandfacklor. Man får gärna gaffla om ditten och datten men då kanske den lokala ungdomsgården eller Flashback är bättre alternativ(?).
Helt rätt tycker jag. Vet inte om det blir en elit kvar? Däremot så blir det ju tydligt att det är ett intressebaserat forum. Sedan får det gärna finnas en och annan OT tråd så länge som det är tydligt att det är det som är syftet med den.
Har läst olika trådar, delvis där det som du säger men lika många där frågeställaren burit sig rätt illa åt också.
Det jag upplever som trist är att det i flera konversationer kan bli rätt upptrissat och vid ett par tillfällen så har det spårar helt och lett till avstängning av medlemmar. När jag vid ngt tillfälle försökt att ändra riktning så får man kommentarer som ”man ska kunna diskutera inte bara posta snygga bilder” eller ”det måste vara högt i tak”……. Ja det är helt rätt men om man ser åt vilket håll det drar (speciellt när det ofta är samma personer inblandade) så tillför det knappast något och rätt onödigt då man snabbt tappar sugen eller intresset.
Har inte nämnt att jag blivit kränkt överhuvudtaget, läs vad jag skriver. Blir inte kränkt över något någonsin så du kan vara lugn.Känns ju väldigt OT nu, men vad skrev jag som kränkte dig så fruktansvärt att du har svårt att släppa det? Att jag frågade vad du menade med ”snuskigt bra kvalitetsmässigt” om vanliga eBay-visare? Eller att jag frågade TS vad han jämförde med när han kallade dem prisvärda? Förstår inte hur man kan vara så lättkränkt men förklara gärna för mig.
Kanske är bättre att ta det i PM dock för nu drog du det till att du vill diskutera hur och vad jag borde diskutera igen.
Håller med om modereringen. Jag fattar att man inte orkar hålla efter trådar som spårar ur, men har man inget svängrum så blir det inte mycket till diskussion heller.För höga priser på K&S gör att det blir trögare och en sämre arena för köpare.
För hård moderering av de fåtalet trådarna som kan bli intressanta där inlägg tas bort utan motivering än "håll topic" leder till att man inte skriver mer.
Svårare än så behöver det inte vara.
Några, det är väl bara jag?Det är väldigt tråkigt att några medlemmar tar varje chans de får att kritisera ledningen. Here we go again..
Du är en av dem.Några, det är väl bara jag?
Har du anmält?Du är en av dem.
Det kanske är det som är bekymret, att du ser dig som någon slags pappa som ska försöka styra. Om du slutar försöka kontrollera och bestämma vad andra ska och inte ska kommentera så kanske det blir lättare att dig att förhålla sig till andra.Ibland känns det som jag diskuterar med mina barn, lägger ner, hej.
Anmält vad?Har du anmält?
”Paneraidemi”För att besvara frågan som @Bezelman ställde så beror min relativa inaktivitet på att energin inte funnits och att jag mest hängt i Panerai-delen.
Egentligen skulle jag lagt mer energi på att hitta min drömklocka men då ingen sådan egentligen verkar finnas inom räckhåll så har jag tappat sugen.
Så det är lite därför jag inte postat mer.
Haha, lite så. Köpte en Casio från KM globen förra året, men annars har det blivit Panerai, Panerai. Dags att bryta sig ut ur boxen.”Paneraidemi”
Prisvärda grejer och snuskigt bra kvalitetsmässigt har jag hört.Haha, lite så. Köpte en Casio från KM globen förra året, men annars har det blivit Panerai, Panerai. Dags att bryta sig ut ur boxen.
Casio? Ja, de är ju svårslagna.Prisvärda grejer och snuskigt bra kvalitetsmässigt har jag hört.
Absolut. Jag har massa Casios. Synd bara att GShock Nordic lade ner i samband med att pandemin drog igång.Casio? Ja, de är ju svårslagna.
Är inte tillräckligt insatt för att veta vad det innebär, men det låter ju väldigt tråkigt.Absolut. Jag har massa Casios. Synd bara att GShock Nordic lade ner i samband med att pandemin drog igång.
"Jag tycker sarkastiska kommentarer är ganska otrevliga, mycket trevligare att faktiskt diskutera det trådarna handlar om" / yonsson 211007Prisvärda grejer och snuskigt bra kvalitetsmässigt har jag hört.