• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hatten av för Filip Tysander (Daniel Wellington)

Har hört av initierad källa att Tysander gått in med kapital i Sjöö och att han snart kommer att presenteras som majoritetsägare. Tydligen ett så pass bra bud att de i princip inte kunde säga nej.

Det ska bli oerhört intressant att se hur det kommer påverka DW´s rykte och även hur Sjöö kommer att utvecklas nu när man äntligen har fått in en rejäl säck med pengar. Kanske Basel nästa år?

Har hört av initierad källa att Tysander gått in med kapital i Sjöö och att han snart kommer att presenteras som majoritetsägare. Tydligen ett så pass bra bud att de i princip inte kunde säga nej.

Det ska bli oerhört intressant att se hur det kommer påverka DW´s rykte och även hur Sjöö kommer att utvecklas nu när man äntligen har fått in en rejäl säck med pengar. Kanske Basel nästa år?
1:a april nu ;) klockan är över midnatt.

Skulle dock vara intressant. :)

Nu blev man ju lite nyfiken vad du skrev :)
Var ganska så snällt inlägg, att det är positivt med nytt kapital så länge SS och DW bara har samma ägare och inget samröre övrigt. Men var lite tveksam till din källa även innan jag kom på vilket datum det var.
Däremot var det inte helt orimligt, killen har uppenbarligen pengar nog att gör det om han vill. Så måste ge dig tummen upp för ett snyggt aprilskämt (ledsen för att jag för snabb med att avslöja dig, kunde bli en rolig diskussion annars)

Var ganska så snällt inlägg, att det är positivt med nytt kapital så länge SS och DW bara har samma ägare och inget samröre övrigt. Men var lite tveksam till din källa även innan jag kom på vilket datum det var.
Däremot var det inte helt orimligt, killen har uppenbarligen pengar nog att gör det om han vill. Så måste ge dig tummen upp för ett snyggt aprilskämt (ledsen för att jag för snabb med att avslöja dig, kunde bli en rolig diskussion annars)
Skulle dock varit intressant. Kan inte vara lätt för S&S som snurrar 18 mkr med 0,5 i vinst jämfört med över 2 mdkr och 0,75 mdkr (2016). Skulle finns resurser att ta S&S utanför Sverige och nya modeller.

Ha Ha! Ungefär som när Invicta köpte Glycine.. Bara att det inte var ett skämt utan på riktigt :woot:

Skulle dock varit intressant. Kan inte vara lätt för S&S som snurrar 18 mkr med 0,5 i vinst jämfört med över 2 mdkr och 0,75 mdkr (2016). Skulle finns resurser att ta S&S utanför Sverige och nya modeller.

Ja, tanken har slagit mig mer än en gång så aprilskämtet bottnar egentligen i en nyfikenhet om vad som skulle hända i en så pass ohelig allians :)

Relaterad grej, utan att klanka ner på DW eller deras framgång. Jag snubblade på denna video på youtube med ett besök på en av de klockfabrikerna där bland annat DW och många andra märken i samma kategori görs. . Mycket intressant att se. Får mig att tänka på vad vi konsumerar rent allmänt. Hur många av våra lyxiga produkter vi tror är superexklusiva, dyra och häftiga som egentligen är massproducerade till en bråkdel av priset i en fabrik med halvdana villkor på andra sidan Jorden... Jag är i allmänhet för att avmystifiera sånt här och se det för vad det är. Oavsett vad egentligen.

Senast ändrad:

Från sparlåga till raketbränsle. :)
Det hade varit grymt intressant att se hur det hade kunnat utveckla sig, synd att det inte var på riktigt.

Är väl snarare kul att de gick lite plus senast?

Klart det är kul att de går +, tråkigt att det är med så lite.

Tar fram nya modeller?
Misstänker att just den kostnaden inte blir särskilt mycket mindre bara för att man är ett litet företag som säljer få klockor.

18 mkr är inte en direkt stor omsättning. Jag kan tänka mig att de är precis på break-even med nuvarande organisation.

Jag antar att marknadsföring och organisationsutveckling sväljer en del pengar.

Tillbaka
Topp