• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Hej finns klockan kvar?"

Reverso

Silver
Har ni också stött på dessa människor på Blocket?

De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"

Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!

Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?

Whats up with that, liksom?

Blir tokig på detta! :p

Har ni också stött på dessa människor på Blocket?

De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"

Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!

Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?

Whats up with that, liksom?

Blir tokig på detta! :p

Hehe, riktig Seinfeld betraktelse. Hänt flera gånger och även här.

Kanske är som, hur mår du? Och när du svarar går personen vidare?

Eller är det ensamma människor som vill ha respons men inte klarar kontakt?

Underbart underligt beteende dock.,

Den har man varit med om ett par gånger, men den nya jag börjat få när man har sålt klockor mellan 100-200k är " hejsan är intresserad av din klocka, ring mig på nummer 070....." man ringer, inget svar, skickar ett sms och inget svar.

Oftast är inte nummret spårbart eller kopplat till Swish heller:p

Den har man varit med om ett par gånger, men den nya jag börjat få när man har sålt klockor mellan 100-200k är " hejsan är intresserad av din klocka, ring mig på nummer 070....." man ringer, inget svar, skickar ett sms och inget svar.

Oftast är inte nummret spårbart eller kopplat till Swish heller:p

Det är en liknande variant! Också väldigt märkligt beteende minst sagt! :banghead:

Så märkligt hur vissa människor tappar vanligt vett och artighet när de kommer till annonser. Men detta har ju formulerats omfattande i skambudstråden också haha.

Är det inte det att de fiskar efter din identitet? Det kanske är ändrat nu men förr minns jag att blocket varnade att nästa mail kommer att visa mottagaren din e-postadress. Samma sak genom att lämna sitt mobilnummer (sannolikt med kontantkort) och hoppas på att du ringer upp från din privata mobil med abonnemang som avslöjar vem du är?

Är det inte det att de fiskar efter din identitet? Det kanske är ändrat nu men förr minns jag att blocket varnade att nästa mail kommer att visa mottagaren din e-postadress. Samma sak genom att lämna sitt mobilnummer (sannolikt med kontantkort) och hoppas på att du ringer upp från din privata mobil med abonnemang som avslöjar vem du är?

Jo absolut har den tanken slagit mig, därför måste man vara försiktig så man inte råkar ut för skumrasket, man vet ju bara vad vissa på forumet råkat ut för, beklagligt men tyvärr sant

Det är precis det här som oroar mig. Det gäller att ringa med dolt nr!

Jag har ingen aning, men hur svårt är det att positionsbestämma en mobil som ringer upp? Jag tror det är som med mail från okända, att aldrig klicka på länkar. Jag tror man ska ha noll tillit och ignorera, hur gärna man än hoppas på att det kan vara köparen.

Jag har ingen aning, men hur svårt är det att positionsbestämma en mobil som ringer upp? Jag tror det är som med mail från okända, att aldrig klicka på länkar. Jag tror man ska ha noll tillit och ignorera, hur gärna man än hoppas på att det kan vara köparen.
Det är bara polisen, med hjälp av operatören, som har möjlighet till positionsbestämning av inkommande samtal.

Jag skriver alltid exakt vad som gäller, inklusive "så länge annonsen är kvar så finns varan kvar", i annonsen. Meddelanden med irrelevanta frågor skickas sedan direkt till papperskorgen.

JA! Har varit med om det många gånger, och blir lika irriterad varje gång. Har nu börjat skriva i annonsen "Klockan finns kvar så länge annonsen ligger uppe, så fråga inte om den finns kvar"! Så om du ser den texten på blocket så vet du att det är min klocka till salu :D. Men, dem frågar ändå, jag brukar svara "Läs annonsen"....

JA! Har varit med om det många gånger, och blir lika irriterad varje gång. Har nu börjat skriva i annonsen "Klockan finns kvar så länge annonsen ligger uppe, så fråga inte om den finns kvar"! Så om du ser den texten på blocket så vet du att det är min klocka till salu :D. Men, dem frågar ändå, jag brukar svara "Läs annonsen"....

Jo då, hänt många gånger. Även "Du får xxxxxkr så klipper jag den direkt" för att sen aldrig svara igen även om man godtagit det.
Har t.o.m när de bjudit 25000 på något för typ 60', svarat "visst vi kör på det". De svarar så klart inte då heller, för antagligen vet de att dom är dumma i huvudet.

Jo då, hänt många gånger. Även "Du får xxxxxkr så klipper jag den direkt" för att sen aldrig svara igen även om man godtagit det.
Har t.o.m när de bjudit 25000 på något för typ 60', svarat "visst vi kör på det". De svarar så klart inte då heller, för antagligen vet de att dom är dumma i huvudet.

Den känns udda när de får något så pass rabbaterat. En annan vinkling kan vara att folk leker med tanken av att köpa något men när det väl kommer till kritan och de måsta punga ut med pengarna så ändrar de sig och tänkter något i stil med "de här pengarna kanske lämpar sig bättre till att renovera fasaden, barnen, frugan, semester" etc ...

Den känns udda när de får något så pass rabbaterat. En annan vinkling kan vara att folk leker med tanken av att köpa något men när det väl kommer till kritan och de måsta punga ut med pengarna så ändrar de sig och tänkter något i stil med "de här pengarna kanske lämpar sig bättre till att renovera fasaden, barnen, frugan, semester" etc ...
Ja, vem vet vad de tänker på. Kanske om de lägger ett sjukt lågt bud som ingen godtar, så kan de fortsätt säga till polarna att hen letar Rolex men måste hitta "den rätta".

Fick ett dålig bud på min Daytona, på blocket, men köparen lovade att han iallafall var seriös och skulle inte blåsa mig... wtf?!

Ibland frågar jag här på KS. Utan att lägga särskilt stor tanke på varför.
Dock har det flertalet gånger hänt att jag PM:at på en annons och fått svar att klockan är såld.

Så det är ju en berättigad fråga ibland kan jag tycka!

Kan intyga om att detta beteende finns oavsett vad man säljer på Blocket. Det är tyvärr standard vad man än kränger. Har också tänkt att det är helt obegripligt.

Tycker också det kan vara en berättigad fråga, det är fan ingen ordning och reda på Blocket - många (de flesta?) struntar ju faktiskt i att ta bort annonsen efter försäljning eller markera varan som såld. Ett av många irritationsmoment med Schibsteds kassako.

Tillbaka
Topp