Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ärligt talat nästan givit upp blocket pga dessa skojare, orkar inte mer.
Jag har ärligt talat nästan givit upp blocket pga dessa skojare, orkar inte mer.
Dom förstör så mycket för alla andra.
Ett tips till alla som gör affärer med okända är att be om deras jobbmail. Svårt att kunna maila från [email protected] som ett exempel.
Jättelätt att skicka mail från vilken adress som helst.
Svårare att få ett mail skickat till sig, till en specifik adress, och svara från den med samma meddelande bifogat i svaret.
Har ni också stött på dessa människor på Blocket?
De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"
Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!
Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?
Whats up with that, liksom?
Blir tokig på detta!![]()
En tämligen sund långsinthet isf. Blir jag dåligt bemött i en affär så går jag inte dit igen. Är maten dålig/ölen smakar fan så är den krogen rökt.Tyvärr inte bara på blocket..
Har under min relativt korta vistelse på forumet tyckt mig se att detta beteende ökar även här på KS.
-Hej, finns den kvar? Sen tyst
- Massa köpesannonser från olika medlemmar som sedan inte bemödar sig att svara när man har aktuell vara till försäljning.
Men jag blir egentligen inte så irriterad utan mest förvånad, är människorna 15år? Hur klarar de livets åtaganden i övrigt?
Men jag för en lite logg med sådana medlemmar och dessa kommer jag av princip aldrig göra affärer med då jag inte köper beteendet.
Kalla mig långsint men vid dåligt/taskigt beteende är man helt enkelt rökt i min bok.
Alltså, egentligen kanske detta förtjänar en egen tråd, men jag slinker in den här istället.
Detta är något jag anser vara väldigt konstigt.
När folk skriver på Blocket något i stil med "obs, lånad mail"
Vadå lånad mail? Vad är det för människa som lånar en mailadress egentligen?
Man blir ju inte direkt sugen på att göra affär med någon som inte ens klarar av att skaffa en mailadress.Alltså, egentligen kanske detta förtjänar en egen tråd, men jag slinker in den här istället.
Detta är något jag anser vara väldigt konstigt.
När folk skriver på Blocket något i stil med "obs, lånad mail"
Vadå lånad mail? Vad är det för människa som lånar en mailadress egentligen?
Haha, ja eller när folk skriver "mobilnumret i annonsen är tilldelat av blocket". Fungerar det verkligen så?Har aldrig fått ett nummer tilldelat
Ja, som visats ovan finns det en väldigt smidig tjänst där Blocket kan ge dig ett telefonnummer i annonsen som sen kopplas till ditt vanliga nummer. Använt det själv när jag sålt exempelvis bil eller vapen på Blocket och inte velat ha mitt vanliga nummer ute.Haha, ja eller när folk skriver "mobilnumret i annonsen är tilldelat av blocket". Fungerar det verkligen så?Har aldrig fått ett nummer tilldelat