• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Hej finns klockan kvar?"

Eller när man svarar på en annons att man är intresserad av köp men man aldrig får nåt svar utan annonsen bara tas bort. Kan man inte ens svara att varan är såld?

Händer nästan varje gång på blocket. Nu har det iofs inte varit klockor utan annat. Förhållandevis billiga grejer så jag har inte varit bekymrad då för att någon skall fiska identitet. Frågan är ju berättigad iofs om annonsen legat uppe ett tag men grejen är ju att dom frågar "Är den kvar?" jag svarar "ja" och sedan hör man aldrig av dom mer. Är det en dyrbar (och därmed stöldbegärlig) klocka så skulle jag regga en mail som inte kan spåras till mig och använda den. Som sagt, försäkra er också om att ringa med dolt nummer om ni ringer upp någon, #31#<nummer>

Jo då, hänt många gånger. Även "Du får xxxxxkr så klipper jag den direkt" för att sen aldrig svara igen även om man godtagit det.
Har t.o.m när de bjudit 25000 på något för typ 60', svarat "visst vi kör på det". De svarar så klart inte då heller, för antagligen vet de att dom är dumma i huvudet.

Antagligen!

Har ni också stött på dessa människor på Blocket?

De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"

Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!

Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?

Whats up with that, liksom?

Blir tokig på detta! :p
Jag har stött på detta här också. Även medlemmar som skriver på en gammal annons som står som avslutad.

På Blocket har jag full förståelse för att man frågar, framförallt om annonsen har några dagar på nacken. 50% typ tar ju inte bort annonsen efter grejerna är sålda. Men att sedan inte fortsätta konversationen är ju rätt märkligt.

Har ni också stött på dessa människor på Blocket?

De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"

Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!

Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?

Whats up with that, liksom?

Blir tokig på detta! :p
Jag skrev alltid "om annonsen finns kvar finns x kvar" och det hjälpte enormt. Testa :)

Tycker att frågan är helt relevant. Varan är förvånande ofta såld när man hör av sig, trots att annonsen är kvar

Det slutar alltid med att man pungar ut en extra tio kronor för att redigera blocket annonsen med att nämna ifall om annonsen är kvar så är föremålet kvar men det stoppar ju inte heller dessa meddelanden.

Jag fick så många sådana frågor följt av tystnad på blocket att jag bad en kompis skriva så jag kunde testsvara för jag trodde inte att mina svar kom fram. Intressant att det är ett fenomen.

Borde ju inte vara folk som skriver och snabbt ångrar sig iaf.

Jag tror att det är en utvecklad version av ögonshopping. Man går bara ett steg längre än att titta. Man kommer aldrig köpa, men låtsasintresset skänker tillräcklig tillfredställelse för stunden.

Jag fick så många sådana frågor följt av tystnad på blocket att jag bad en kompis skriva så jag kunde testsvara för jag trodde inte att mina svar kom fram. Intressant att det är ett fenomen.

Borde ju inte vara folk som skriver och snabbt ångrar sig iaf.

Jag tror att det är en utvecklad version av ögonshopping. Man går bara ett steg längre än att titta. Man kommer aldrig köpa, men låtsasintresset skänker tillräcklig tillfredställelse för stunden.

Jag är också inne på det här spåret. Vissa människor tycker om att dagdrömma och de gillar väl den känslan det ger dom.

Eller denna: "xxx SEK vid snabb affär!"
xxx = försäljningspris x skambudfaktor (ung 0,5-0,7)
Då svarar jag att jag nöjer med med en långsam affär!

Senast ändrad:
Riing...
*Hallå..
*Klocka kvar?
*Vilken?
*Guldklocka!
*Den är kvar.
*Oki tysenkrona
*Nej tack !
*Klick.......
Inte lite irriterande med sådana samtal.

Personligen lämnar jag aldrig ut mitt nummer. Vid ett eventuellt möte har jag lösskägg, peruk och stora solglasögon.

IMG_0750.JPG

Samma grej händer inom bilbranschen fan hela tiden tycker jag. "Finns bilen kvar?" "Absolut, när passar det dit att komma och provköra?" Inget svar.

Eller duktiga skambud

Det är bara polisen, med hjälp av operatören, som har möjlighet till positionsbestämning av inkommande samtal.
Du har säkert rätt, men jag tänker kring all data som finns i mobilen nuförtiden. Det är ju inte längre bara en mobil. Om det går att läsa av ditt ip-nummer går att hitta området du befinner dig i. Kommer man dessutom åt ditt hitta min iphone ser man exakt, utan polisens hjälp. Jag fick det bekräftat när jag skrev utmanande om att det finns organiserad brottslighet som rör sig i klockvärlden. Den natten kom någon åt min iMessage och skickade ett av mina lösenord till en person som fanns i mina kontakter. Det är inte vemsomhelst som kan utföra en sådan handling och ännu mindre bryr sig om att visa sin makt och förmåga.

Nu har jag bara sålt en klocka via Blocket (16613) och det gick som ett lavemang förutom han som mailade från en "lånad" mail och undrade: Klocka kvar? Jag mycket intresse Rolex, ring mig.
Numret var registrerat på en person som jag efter diverse googlande definitivt inte hade någon lust att träffa och göra affärer med.
Annars så stämmer det att läsförståelse inte ligger direkt högt bland spekulanter.
Om jag säljer en liten sedan pga att jag behöver kombi inför barnafödande så vill jag knappast byta mot en Yamaha 250cc.
Om jag säljer en barnvagn för 800:- så kan du inte sätta din fru på bussen 4 mil bort och sedan ringa och säga att hon har 400:- med sig och räknar med att ta vagnen med sig hem.
Det funkar heller inte att maila 15 ggr angående en Volvo 850R med alla möjliga frågor när du bor en mil bort. Kom och titta på bilfan istället din flöjt.
Sorry för OT men kunde inte hålla mig.

Tillbaka
Topp