Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha, Ok. Det är möjligt, har inte satt mig in i det. Är nog bortåt en 1,5 år sedan jag sålde något där. Då kom det i alla fall till den mail jag angivit och jag fick skicka svar från den. Låter ju bra i så fall.@Stefan S men med blockets nya meddelandefunktion så ser man väl inte mailadressen?
Jo då, hänt många gånger. Även "Du får xxxxxkr så klipper jag den direkt" för att sen aldrig svara igen även om man godtagit det.
Har t.o.m när de bjudit 25000 på något för typ 60', svarat "visst vi kör på det". De svarar så klart inte då heller, för antagligen vet de att dom är dumma i huvudet.
Eller när man svarar på en annons att man är intresserad av köp men man aldrig får nåt svar utan annonsen bara tas bort. Kan man inte ens svara att varan är såld?
Jag har stött på detta här också. Även medlemmar som skriver på en gammal annons som står som avslutad.Har ni också stött på dessa människor på Blocket?
De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"
Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!
Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?
Whats up with that, liksom?
Blir tokig på detta!![]()
Hmm oklart om den sortens transaktion är laglig. Men jag dömer ingen!Jag frågade exakt så senast i förra veckan när jag mailade på @Hallis Sinn. Iofs slutade inte konvon där, dagen efter hade vi en mysig dejt och jag kom därifrån med något lättare pung men en klocka rikare....
Jag skrev alltid "om annonsen finns kvar finns x kvar" och det hjälpte enormt. TestaHar ni också stött på dessa människor på Blocket?
De som dyker upp från ingenstans med ett meddelande som lyder "Hej finns klockan kvar?" och sen när man har svarat "Hej, ja den finns kvar"
Så hör man aldrig av dom igen. In och ut "Hej finns den kvar?" sen när svaret är positivt så är de puts väck. Väldigt märkligt beteende!
Varför skulle den inte finnas kvar f.ö om annonsen finns kvar?
Whats up with that, liksom?
Blir tokig på detta!![]()
Tycker att frågan är helt relevant. Varan är förvånande ofta såld när man hör av sig, trots att annonsen är kvar
På Blocket har jag full förståelse för att man frågar, framförallt om annonsen har några dagar på nacken. 50% typ tar ju inte bort annonsen efter grejerna är sålda. Men att sedan inte fortsätta konversationen är ju rätt märkligt.
Jag fick så många sådana frågor följt av tystnad på blocket att jag bad en kompis skriva så jag kunde testsvara för jag trodde inte att mina svar kom fram. Intressant att det är ett fenomen.
Borde ju inte vara folk som skriver och snabbt ångrar sig iaf.
Jag tror att det är en utvecklad version av ögonshopping. Man går bara ett steg längre än att titta. Man kommer aldrig köpa, men låtsasintresset skänker tillräcklig tillfredställelse för stunden.
Fy, sicken snuskig fantasi herrn harHmm oklart om den sortens transaktion är laglig. Men jag dömer ingen!
Den var ny. Kul att med lite nya fräscha argument.Fick ett dålig bud på min Daytona, på blocket, men köparen lovade att han iallafall var seriös och skulle inte blåsa mig... wtf?!
Riing...
*Hallå..
*Klocka kvar?
*Vilken?
*Guldklocka!
*Den är kvar.
*Oki tysenkrona
*Nej tack !
*Klick.......
Inte lite irriterande med sådana samtal.
Är du släkt med Ulla-Bella?Personligen lämnar jag aldrig ut mitt nummer. Vid ett eventuellt möte har jag lösskägg, peruk och stora solglasögon.
![]()
Du har säkert rätt, men jag tänker kring all data som finns i mobilen nuförtiden. Det är ju inte längre bara en mobil. Om det går att läsa av ditt ip-nummer går att hitta området du befinner dig i. Kommer man dessutom åt ditt hitta min iphone ser man exakt, utan polisens hjälp. Jag fick det bekräftat när jag skrev utmanande om att det finns organiserad brottslighet som rör sig i klockvärlden. Den natten kom någon åt min iMessage och skickade ett av mina lösenord till en person som fanns i mina kontakter. Det är inte vemsomhelst som kan utföra en sådan handling och ännu mindre bryr sig om att visa sin makt och förmåga.Det är bara polisen, med hjälp av operatören, som har möjlighet till positionsbestämning av inkommande samtal.
"Ja tack, skicka med dem plus de 60k som står i annonsen jag vill ha för klockan"Haha en riktig klassiker. Eller när man skriver inga byten och får ett mail. "Hej jag har en gammal båtmotor som inte funkat sen 81 och trasig hammock som du kanske är intresserad av?"
Suck..