• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helt ärligt... Om man tar Rolexfansen...

Med andra ord tycker du inte mannen på gatan positionerar den för högt?

Hur mannen på gatan eller någon annan positionerar sådana saker som ett armbandsur bryr mig inte.
Det är upp till var och en att sätta värde på det, antingen med hjärtat eller kunskapen om ex uret i fråga.

Beställde en GS SD förra veckan, har ingen åsikt om denna, aldrig sett nån. Men är nyfiken på denna typ av urverk.
Kommer efter jag burit den bestämma om den är positionerar högt eller lågt.

Hur mannen på gatan eller någon annan positionerar sådana saker som ett armbandsur bryr mig inte.
Det är upp till var och en att sätta värde på det, antingen med hjärtat eller kunskapen om ex uret i fråga.

Beställde en GS SD förra veckan, har ingen åsikt om denna, aldrig sett nån. Men är nyfiken på denna typ av urverk.
Kommer efter jag burit den bestämma om den är positionerar högt eller lågt.

Jag ser fram emot en öppningstråd imorgon då om den anländer då!
:)

Ett slutord från min sida när det gäller debatten om Rolex policy för handel med begagnade klockor som importeras/exporteras. Egentligen så vore en enkel lösning att Rolex AD:s i mottagarlandet mot en mindre avgift verifierade klockans äkthet, så vore hela den här problematiken löst. Köparen får alltså sin klocka skickad till en AD som godkänner äktheten innan den lämnas ut, en mindre merkostnad, men ett ganska smidigt sätt att lösa problemet. Kanske får vi se en ändring i framtiden?

Många verkar ogilla TAG men jag tycker de har rätt schysst design jag själv kan se mig bära. Dessutom hade de riktigt snygga klockor de visade upp på baselmässan där man blandade gammalt och nytt. Hade en TAG carerra innan och den satt som en smäck. 30k och riktigt nöjd .

En fråga jag ställde förut är varför Rolex sportklockor är så dyra.. En ny sub för närmare 70 tycker jag är riktigt magstark men det är väl marknaden som styr.. Tycker inte den personligen känns bättre än en TAG för 30.. Bara min åsikt dock . Smaken är som baken och det viktiga är att man respekterar alla. Ska man börja gräva på detaljnivå så blir nog många snabbt oense, och den som lagt 250 k för en hublot med ETA verk i skulle nog bli rätt hårt bashad... God natt

Ok, (trots att jag är ny på ks) i min värld av klockintresse MÅSTE vi skuta prata seiko så fort det nämns andra "premium" märken.
Visst en toyota kanske är bättre än en porsche på vissa sätt, tycker ändå att de två inte ska jämföras...
Ang rolex o tråd, förstår jag inte helt ts, men subjektivt är inte helt super-rolexfan, men kan lätt ändå tänka mig äga en ändå. ( flippar inte).

Ok, (trots att jag är ny på ks) i min värld av klockintresse MÅSTE vi skuta prata seiko så fort det nämns andra "premium" märken.
Visst en toyota kanske är bättre än en porsche på vissa sätt, tycker ändå att de två inte ska jämföras...
Ang rolex o tråd, förstår jag inte helt ts, men subjektivt är inte helt super-rolexfan, men kan lätt ändå tänka mig äga en ändå. ( flippar inte).

Vad definierar Premium?
Bra marknadsföring?

Seiko har säkert 10 grenar? Med olika mkt "premium" över sig.

Grand Seiko håller riktigt hög klass, likaså Credo ligger det mkt hantverk i (för att nämna några)

De vanligaste Seiko modellerna är vad de är och försöker inte vara nått annat heller.

Jag är väldigt unik för att jag är utrustad med ett stort underliv. Det som är exceptionellt är min förmåga att pissa. Jag har ca 6 miljarder små hål jag kan kiss ur ut ifrån ifall alla på hela jorden skulle disssa min klocka.

If you diss I´ll piss!
Näääe nu måste jag gå och lägga mig!
/John R

Att man kan bry sig så mycket över vad andra tycker om det man har på handleden.. :)

Snobberi att pissa på märken som de kanske mindre ekonomiskt framgångsrika får hålla sig till. Jag har ingen åsikt själv om ex Seiko, aldrig ägt någon än (en GS landar hos mig imorrn).

Har däremot ägt och äger klockor i 100-200tkr klassen, och hävdar bestämt att de inte ger mig mer tillfredsställelse än ex en seiko hos en seiko-ägare.

Sen att jag skarpt ogillar Rolex är en annan sak, inget större fel på dem mer än att de är tråkiga och fantasilösa.
Haft sub och deras feta dykare, även länge burit, på lån, vit-gulds Daytona, utmärkt byggkvalitet och visar tiden som de skall. Men att hävda de är superior i något avseende är löjligt. Rolex är i klockvärlden mainstream, punkt.

Nöjer mig med att visa den här:
e24268a8239f6a45fdcd14d93712b048cf93419c

Tillbaka
Topp