• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemmabio - bild och ljud

Har ingen exakt budget, men gärna begagnad av kostnadsskäl.

Har som sagt en gammal modell, så svår att finna. Har hittat en likadan på ”bukten” från privatperson i England, men allt det innebär med tull/moms samt svårt att reklamera om den ej funkar.
Jag har förkärlek till Sonyprojar.
Länge sedan jag höll på men det finns en site dår man kan stoppa in projje, avstånd till duk och få bildstorlek. Men vilken länk...?

Skrev i fel tråd, så jag testar här också..

Jag har en n300 och dalifrontar som jag är väldigt nöjd med. Tråkigt är att ljudet börjar lagga och hacka nästan varje gång man tittar på tv.

Jag kör Nvidia Shield och ljudet går via Arc till n300. Det laggar även om jag kör digital optisk utgång, från tvn till förstärkaren.

Shielden har ingen egen ljudutgång så jag kan inte testa att köra direkt till n300. Spelar jag musik från mobilen eller n300 direkt är det riktigt bra ljud.

Jag har bestämt mig för att TVn är felkällan, och ska därför köpa en ny tv. Jag började söka efter en ny tv, men jag känner mig hopplöst efter på den fronten.

Vad ska jag kolla efter? Budget max 10k. Det enda vi gör med TVn är film och spel. Jag såg denna tv, men kan inte avgöra om det är den jag ska ha: https://www.hifiklubben.se/samsung-q8f-qled-tv/samtq65q8f/

Skrev i fel tråd, så jag testar här också..

Jag har en n300 och dalifrontar som jag är väldigt nöjd med. Tråkigt är att ljudet börjar lagga och hacka nästan varje gång man tittar på tv.

Jag kör Nvidia Shield och ljudet går via Arc till n300. Det laggar även om jag kör digital optisk utgång, från tvn till förstärkaren.

Shielden har ingen egen ljudutgång så jag kan inte testa att köra direkt till n300. Spelar jag musik från mobilen eller n300 direkt är det riktigt bra ljud.

Jag har bestämt mig för att TVn är felkällan, och ska därför köpa en ny tv. Jag började söka efter en ny tv, men jag känner mig hopplöst efter på den fronten.

Vad ska jag kolla efter? Budget max 10k. Det enda vi gör med TVn är film och spel. Jag såg denna tv, men kan inte avgöra om det är den jag ska ha: https://www.hifiklubben.se/samsung-q8f-qled-tv/samtq65q8f/
Om det är 65" för under 10k som gäller så får du kika kring mellanklass på tv. Många talar väldigt gott om LG C4 och att den funkar ypperligt till just spelande. Du skriver att du använder TVn "endast" till film och spel, jag vet inte riktigt vad mer man kan göra så låter som du använder den fullt ut.

En LG C4 i 65" gick nyligen lös på knappt 14k. Misstänker företagen fulhöjt nu för att sänka tillbaka till samma peng för black friday.

Jag är själv mycket sugen på att uppgradera mig till en sån men min Sony från 2019 fungerar och sambon tycker det är pengar i sjön. Så får se om jag unnar mig själv eller inte 😛

Tillbaka
Topp