• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hemmabio - bild och ljud

Ni var ju några stycken som föredrar Sony här i tråden. Genom Benify går det att köpa till bra pris just nu.
Skrev samma sak på ett annat forum, det man bara bör känna till när man läser reviews är att Bravia 8 som Benify-dealen gäller har WOLED-panel och är i linje med LG C4 (fast pyttelite sämre) medan Bravia 8 II har en QD-OLED panel och ersatte fd topmodellen A95L och därav är vassare (och dyrare, såklart)

Är 77" största?

Snart dags att uppdatera 55" OLED fr LG i honbyrummet (mkt PS5 samt film) å jag vill nog fortsätta med OLED men gärna +80"
Kör själv en 83” C4 och det är en otroligt bra teve enligt mig. Går du från 55” lär 77” bli en helt otrolig uppgradering, både storlek men också på grund av att de nya (C4, C5 osv..) är galet bra jämfört med för några år sedan.

Kör! Priset är väldigt bra.

Bild är jag inte så känslig för men jag vill ha bra flyt. Allergisk mot ”studiokänslan” jag får av många nyare tv:ar, men det kanske har blivit bättre på senare år? Förstår ni vad jag menar? Jag tycker ofta det ser ut som om ALLT är inspelat i studio så att det ser onaturligt ut (lite syntetisk känsla över det hela). Kanske är jag lite känslig ändå…

Nu har jag en 50” Panasonic Plasma från ca 2010 och egentligen har jag inget emot den men jag behöver en större helt enkelt.

När jag läser tråden förstår jag att Sony ligger högt upp på mångas lista. Finns det nån bra modell i min prisklass?
Som du säkert läst har även jag en 50" Pansonic, av exakt samma skäl !
Du har tyvärr samma känslighet som jag har, då är det Sony som är närmast Plasmans filmflyt.
Passa på då de har rea då de är dyra.
Vilken Sony OLED som helst köper du. Alla är bra

Kör själv en 83” C4 och det är en otroligt bra teve enligt mig. Går du från 55” lär 77” bli en helt otrolig uppgradering, både storlek men också på grund av att de nya (C4, C5 osv..) är galet bra jämfört med för några år sedan.

Kör! Priset är väldigt bra.
Ska de om jag hinner få tummen ur....rummet är ju liksom långt ifrån ordningställt så

• Like
Reactions: joF
Som du säkert läst har även jag en 50" Pansonic, av exakt samma skäl !
Du har tyvärr samma känslighet som jag har, då är det Sony som är närmast Plasmans filmflyt.
Passa på då de har rea då de är dyra.
Vilken Sony OLED som helst köper du. Alla är bra

Dustin har nedsatt pris på Bravia 8, 77".
"Endast" 35k men jag funderar på att slå till bara för att få den saken ur världen...
Är det vansinnigt av mig?

Dustin har nedsatt pris på Bravia 8, 77".
"Endast" 35k men jag funderar på att slå till bara för att få den saken ur världen...
Är det vansinnigt av mig?
Ja. Men vi är också på ett klockforum där vi finner det fullt rimligt att lägga några månadslöner på en sak som visar tiden sämre än mobilen du läser på nu 😁

Tillbaka till ämnet. Jag själv har svårt att motivera att Sonys modell vs LG C4 är dubbla priset. Har inte hunnit kolla i butik men jag har svårt att se mig själv betala den premium för just Sony tyvärr

Fyfan. Det fanns två kvar när jag skrev.
Nu fanns det en kvar. Skulle trycka igenom men kom på att jag behövde en laddare också. När jag hade lagt detta i korgen så fanns TV:n inte kvar längre.
KUKEN.
Höhö. Jag gick in igen ett par timmar senare i fredags eftermiddag. Då fanns det helt plötsligt en kvar så då blev det bråttom bråttom att försöka klicka hem den jäveln. Det verkar ha lyckats för nu fick jag plötsligt bekräftat ordern på Dustin.
Segt att det är typ två månader kvar tills jag kan hänga upp och koppla in men den som väntar på nåt gött osv.
Mycket grejer som ligger här hemma och väntar på att monteras nu…

Höhö. Jag gick in igen ett par timmar senare i fredags eftermiddag. Då fanns det helt plötsligt en kvar så då blev det bråttom bråttom att försöka klicka hem den jäveln. Det verkar ha lyckats för nu fick jag plötsligt bekräftat ordern på Dustin.
Segt att det är typ två månader kvar tills jag kan hänga upp och koppla in men den som väntar på nåt gött osv.
Mycket grejer som ligger här hemma och väntar på att monteras nu…
Grattis!

Idiotiskt kanske att köpa på känn utan att ha provat, men jag har långt till närmaste Elgiganten och dagarna går åt till först och främst arbete och på kvällar och helger är det alltid nåt som måste grejas med på ”bygget” så tiden räcker inte till att åka runt och kolla på prylar.
Sen tror jag givetvis att jag blir nöjd, annars hade jag lugnat mig.
Tack för stöttning så länge!

Äntligen! väntat ett år nu
Valerion Vision Master Max projektor
Gick med när de släppte på Kickstarter. Betalade då 2200 USD om jag kommer ihåg rätt.

Av att döma från de första reviews som kommit så verkar den vara grym

1000045143.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp