• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Heuer Camaro - egen tråd?

Fick äntligen tillbaka mitt senaste köp från urmakare Per-Erik på Olofsfors Urmakeri idag!
IMG_2920.jpg

Stort tack till @Berget31 för att du glädjer ännu en klockbroder! :)
Chansen dök upp och jag kunde komplettera min mörka exotic Camaro 73443NT med en ovanlig broder med urtavla i silver.

Modellen den här gången heter alltså 9220T, som inte ska synas mellan bandhornen, och är faktiskt en av de mer sällsynta Camaro-modellerna med endast runt 1100 tillverkade under åren 1968-1969. Min har serienummer 121418, vilket dock ska synas mellan bandhornen och det tyder på att det är en ´69:a.
IMG_2918.jpg

Det som är unikt med den här modellen är alltså urverket Valjoux 92med 45 minuters minuträknare vilket ingen annan Camaro har, de har alltid 30 min visning.
Har även köpt två nya band som är tänkt att växla mellan på den här Camaron men det bruna har jag redan provat på min 73443 med gott resultat.
Fick tag på en nygjord länk med ändlänkar för Camaros så det blev ett köpt direkt:
IMG_2892.JPG

Måste korta bandet men hann inte med det i kväll:
IMG_2926.jpg

Läderbandet från LUGS har ni sett förut men blev så här på den nya klockan:
IMG_2922.jpg

...och så här ser mitt par i Camaros ut tillsammans:
IMG_2928.jpg

Idag dök det upp flera försändelser samtidigt och jag ska försöka delge innehållet här!

Det första jag öppnade var ett fint litet märke från en klockbroder, kraftigt tack @ Räv!
IMG_2977.JPG

Sedan kom äntligen mitt mycket efterlängtade kuvert med det specialbeställda bandet från engelska Heuerville Straps med Stewart har själv suttit och knåpat ihop detta mästerverk och utsökta exempel på brittiskt hantverk. Den djupt mörkbruna färgen och doften av det extremt mjuka kalvskinnet måste upplevas IRL och är svår att återge, även om Stewart försöker på hemsidan:
"This is a new leather I’ve bought in.. and it is utterly amazing. It’s butter soft and has a superb texture and feel. Probably one of the nicest leathers I’ve ever come across."
IMG_2979.JPG

IMG_2980.JPG

IMG_2981.JPG

Bytte direkt til mitt gamla Beta-märkta originalspänne från Heuer, sitter som en smäck:
IMG_2983.jpg

På klockan:
IMG_2984.jpg

IMG_2986.JPG

Här är ett försök att visa på matchningen mot den bruna original-tavlan på Camaron.
Faktiskt första bilden jag tagit där jag tycker att man kan se att tavlan ÄR mörkt brun:
IMG_2988.jpg

Nu sitter jag nöjd med både klockor och band ett tag....:p

Senast ändrad:
Måste erkänna att jag är sugen på en. Ditt flitiga postande hjälper till och jag gillar boetten samt storleken. Det enda jag inte varit helt överens med är designen på bandhornen, men jag börjar mjukas upp även där. ;)

Får väl börja hålla koll på bra kandidater.

Måste erkänna att jag är sugen på en. Ditt flitiga postande hjälper till och jag gillar boetten samt storleken. Det enda jag inte varit helt överens med är designen på bandhornen, men jag börjar mjukas upp även där. ;)

Får väl börja hålla koll på bra kandidater.
Haha, spottar man på en sten blir den blöt till slut! :p
Otroligt lättburen och man måste älska boetten! Förmodligen en av de mest underskattade Heuer- klockorna och definitivt en som ökar i värde framöver!
Keep us posted!

Senast ändrad:
Fanns ett par helguldscamaros på KS tidigare. Undrar om nån av dem är kvar? Hade kunnat tänka mig en ref. 7228T :)
Screenshot_20201011-201430_Chrome.jpg

Menar du solidguldare eller?
Det ska tydligen vara sjukt ovanliga med endast en (1) kända i världen, i alla fall 7228T! :bookworm:
Solidguldare har jag för mig att åtminstone en av dem var men förstås inte T-reffen. Kan hända jag kommer ihåg fel och att det handlade om guldplätterade varianten.

Kom ut en galet fin panda på Watchpool i veckan. Original double BoR och allt. Förvånar mig inte att den redan är borta 🤩
20201107_085157.jpg

Tillbaka
Topp