• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HEUER-tråden

Kan inte låta bli att bli sugen på denna:
Undrar hur mycket det kan kosta att få den fungerande?

Kan inte låta bli att bli sugen på denna:
Undrar hur mycket det kan kosta att få den fungerande?
Service på en kronograf brukar ligga på 7-8.000 kr hos en fristående urmakare. Det kan nog räcka med en service.

Service på en kronograf brukar ligga på 7-8.000 kr hos en fristående urmakare. Det kan nog räcka med en service.
En caliber 12 tror jag de flesta fristående urmakare med självbevarelsedrift skulle antingen neka eller ta nästan det dubbla du angav i betalt för att serva. Mycket svårt/dyrt med eventuella delar om något skulle behöva bytas, bara en rotor assembly brukar ligga på 1500-2000 och det drar snabbt iväg. Möjligtvis runt 10k om man konstaterar vid första undersökning att endast vanlig service är tillräckligt. ”Defekt (akut service behov)” tolkar jag som att det finns stor risk att mer än bara service är nödvändigt.

En caliber 12 tror jag de flesta fristående urmakare med självbevarelsedrift skulle antingen neka eller ta nästan det dubbla du angav i betalt för att serva. Mycket svårt/dyrt med eventuella delar om något skulle behöva bytas, bara en rotor assembly brukar ligga på 1500-2000 och det drar snabbt iväg. Möjligtvis runt 10k om man konstaterar vid första undersökning att endast vanlig service är tillräckligt. ”Defekt (akut service behov)” tolkar jag som att det finns stor risk att mer än bara service är nödvändigt.
Ok. Sorry för felaktiga uppgifter. Heuer automaterna är lite krångligare minns jag nu.

Kolla gärna på ”Talking watches with Alfredo P”, på Hodinkee.
Trevlig pratstund och fina ur från Mario Andrettis samling.
Rekommenderas !

Fick tillbaka Autavian från service plus byte av fjäder och glas. 10k hos Urservice i Norr. Ett Valjoux 724 verk i den.
19722.jpg

Tillbaka
Topp