Så priset var för högt tycker du?Tycker inte den var så kul. Tavelkvaliten såg ut att vara bra, men layouten sådär. Boett i fulmetall känns sådär och framförallt är boettformen rätt trist?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så priset var för högt tycker du?Tycker inte den var så kul. Tavelkvaliten såg ut att vara bra, men layouten sådär. Boett i fulmetall känns sådär och framförallt är boettformen rätt trist?
Hade inte gett 4', så tycker den var dyr. Däremot vet jag inte pga den galna marknaden vad som är skäligt.Så priset var för högt tycker du?
Snygga klockor men tyvärr med fulmetallsboetter (kromade dvs). Borde gå att hitta roligare saker för de pengarna. Det finns bl.a. lite äldre Zodiac av liknande modell men med stålboett, det hade jag definitivt satsat på istället.Ni som är kunnigare än jag vad gäller Poor-man´s Heuers Funderade ett tag på den här Zodiac:en på Omega Forums:
https://omegaforums.net/threads/fs-sold-zodiac-chronograph-reverse-panda-valjoux-7733.46431/
Insåg dock att mitt klockkonto för tillfället är kört i botten så jag passade Vad tror ni, hade den varit ett bra köp för $1375 (moms tillkommer ju dessutom)? Kan vara bra att veta om någon liknande dyker upp när klockkontot har återhämtat sig
Tycker inte den var så kul. Tavelkvaliten såg ut att vara bra, men layouten sådär. Boett i fulmetall känns sådär och framförallt är boettformen rätt trist?
Tack för er feedback Ni har ju absolut rätt i att fulmetall går bort! Stål skall det ju givetvis vara Lade inte märke till det själv när jag såg annonsenSnygga klockor men tyvärr med fulmetallsboetter (kromade dvs). Borde gå att hitta roligare saker för de pengarna. Det finns bl.a. lite äldre Zodiac av liknande modell men med stålboett, det hade jag definitivt satsat på istället.
Edit - kan ju vara bra om man uppdaterar sidan innan man börjar skriva...mao sen på bollen
Valjoux 72?Världens bästa urverk
Akkurat! Signerat ed.heuer som sig bör på en väldigt tidig autavia. Kommer en bild på framsidan imorgonValjoux 72?
Det skall bli spännande att se vad som visar sig på framsidanAkkurat! Signerat ed.heuer som sig bör på en väldigt tidig autavia. Kommer en bild på framsidan imorgon
På god väg! Jag gillar skicket på bezeln! Det är spännande att följa ditt lilla projektSåhär långt har ja kommit, lyckades köpa den bästa (och enda) bezeln som gick att köpa för pengar... samt stopsecond visare och 2/3 subdial visare. Kvar är den sista subdial visare samt krona och på sikt en bättre bezel? Bifogar före och efter bilder (kommer bättre bilder):
Jag gillar det inte lika mycket men vad ska man säga, finns inte många bezels till salu:/På god väg! Jag gillar skicket på bezeln! Det är spännande att följa ditt lilla projekt
Hur många gånger sin vikt i guld betalade du för delarna? Ser bra och äkta ut!Jag gillar det inte lika mycket men vad ska man säga, finns inte många bezels till salu:/
Här kommer en bättre bild
Många och jag är inte klar..men en bra bit på vägenHur många gånger sin vikt i guld betalade du för delarna? Ser bra och äkta ut!
Coolt! Börjar likna nåt!!!Jag gillar det inte lika mycket men vad ska man säga, finns inte många bezels till salu:/
Här kommer en bättre bild
Det blev ju riktigt bra!Såhär långt har ja kommit, lyckades köpa den bästa (och enda) bezeln som gick att köpa för pengar... samt stopsecond visare och 2/3 subdial visare. Kvar är den sista subdial visare samt krona och på sikt en bättre bezel? Bifogar före och efter bilder (kommer bättre bilder):
Coolt! Börjar likna nåt!!!
Tack Jag är sjukt nöjd även om ja måste säga att 2reg har mer atittyd...Det blev ju riktigt bra!
Sjukt snygg klocka!!!!!!!
He he, roligt att du tycker så. Framförallt på de små Carrerorna tycker jag att två reg passar bättre.Tack Jag är sjukt nöjd även om ja måste säga att 2reg har mer atittyd...
Jo men jag vet inte vad det är.. de andas mer racing på nåt sätt... det här är den andra 3reg Autavian jag äger...He he, roligt att du tycker så. Framförallt på de små Carrerorna tycker jag att två reg passar bättre.
Håller med, en klocka som gått från 15 k till 215k på 5 år är inte längre prisvärd i min värld MEN om vi ska vara lite opartiska så:
Rarity: Autavia>Daytona
Desirability: Autavia≤Daytona?
Finish: Autavia=Daytona
Urverk: Autavia=Daytona
Historik: Autavia=Daytona?
Pris: Autavia=Daytona?
Personligen tror jag att priset kommer stagnera först när autavia når daytona priser...rimligt eller inte...ja kommer iaf inte köpa en rindt längre Fan att jag inte köpte din förra året:/
Jag sitter och funderar på om jag ska sälja av en av Autaviorna som jag har, men när du skriver så där så känns det som att den får stanna.Som tidigare konstaterat ska man kanske inte ångra sig...
Men jag ångrar lite att jag valde bort ett par Autavior pga storleken/tjockleken när jag jagade Heuer kronograf 2012. Det blev en Carrera istället, men det kunde ju blivit båda!
Ja, ja... Bara att njuta av de man har & nöja sig där. Några fler lär det ju inte bli...
Blir alltid så när man analyserar saker o ting retrospektivt...bara att njuta av det du har nu Men håller med, märkligt vilken resa den manuella autavian gjort jmf med carreran...Som tidigare konstaterat ska man kanske inte ångra sig...
Men jag ångrar lite att jag valde bort ett par Autavior pga storleken/tjockleken när jag jagade Heuer kronograf 2012. Det blev en Carrera istället, men det kunde ju blivit båda!
Ja, ja... Bara att njuta av de man har & nöja sig där. Några fler lär det ju inte bli...
Det var ju iofs väntat om vi pratar om 70-tals carreran. 60-tal är typ alltid bättre.Blir alltid så när man analyserar saker o ting retrospektivt...bara att njuta av det du har nu Men håller med, märkligt vilken resa den manuella autavian gjort jmf med carreran...
Menade 60tals carreran..mot 60tals autavian...carreran har historiskt sett varit dyrare innan..den kanske redan hade gjort sin resa? Om man tittar på resultaten från the haslinger auction från 2010 som var the big heuer thing då och jmf med dagens priser kan man ju dra en och annan slutsats...Det var ju iofs väntat om vi pratar om 70-tals carreran. 60-tal är typ alltid bättre.
Fick hålla i en för första gången för nån vecka sen, de är trevliga...kan tänka mig på BoR länk..men jag väljer 60 tal alla dagar i veckanDom manuella Carrerorna och autaviorna är ju så mycket trevligare på armen, utan det tjocka och svårservade automatverket. Sen
Är det ju som Aurum säger att 60 tal är vackrare än 70 tal, även om framförallt 70 tals Autavian är väldigt tuff.
Världens bästa urverk
Hade en stål på tropic med orangea tavla! Måste ha en till! Det är en riktigt bra klocka, och snygg i guld också
Kom på Posten idag och fick ett provisoriskt band tills jag hittat något nytt. Så jävla nöjd i övrigt även om den har lite skavanker.
kom på att denna bild kanske passar bättre i den här delen av forumet.
I vilket fall: en heuer carrera inköpt ny av min far på 70-talet. ref 73653 vad jag fått fram. Enligt honom var klockan borta men när vi gick igenom gamla gömmor hittade jag denna i originalförpackning med racingstrap + länk och dekal. skall lämnas in för service då den legat still i minst 20 år.