• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

These two are closely related. The Dugena is a little fresher but the Carrera ( model 73453S from 1974 ) really needs its crystal polished to bring out its best ;)

B21D0F7B-2D71-43FA-8789-869B6F3C64E5.jpg


06999451-86F9-4746-9077-A208C9688B9C.jpg


Have a great weekend everyone - Darren
 

Pictor

Audemars
Tips på internationella tidningar från förr : Life, Paris Match, Stern, National geografic. Även i Italienska veckotidningar från 50 -60-70talet kan man hitta fräcka klockannonser.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Jag tänkte köpa mig ett Heuer-spänne och har hittat på Ebay. Om jag fattat rätt så tillverkar Tag nya sådana, betyder det att jag kan köpa ett via en Tag-AD eller är jag ute och cyklar?

Annars om nån har tips på var jag köper smidigast så är jag tacksam!
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Jag tänkte köpa mig ett Heuer-spänne och har hittat på Ebay. Om jag fattat rätt så tillverkar Tag nya sådana, betyder det att jag kan köpa ett via en Tag-AD eller är jag ute och cyklar?

Annars om nån har tips på var jag köper smidigast så är jag tacksam!
Tag har i alla fall gjort sådana, är osäker på om de gör det nu. Men det brukar finnas gott om till salu på ebay. Ska kolla hemma också, har kanske något över som du kan få köpa.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Tag har i alla fall gjort sådana, är osäker på om de gör det nu. Men det brukar finnas gott om till salu på ebay. Ska kolla hemma också, har kanske något över som du kan få köpa.
Ok, tack! Det är ett guldfärgat jag är ute efter dock (om du har det är jag intresserad). Kanske ska lägga upp en köpes här annars får jag köra på Ebay.
 

PR1973

Rolex
Pledge Member
Ok, tack! Det är ett guldfärgat jag är ute efter dock (om du har det är jag intresserad). Kanske ska lägga upp en köpes här annars får jag köra på Ebay.
Guldigt har jag tyvärr inte något. De är betydligt ovanligare och det finns en hel del fake på ebay, speciellt från Italien. Jag posta en länk lite senare till en tysk handlare som jag köpte ett av tidigare.
 
Topp