Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kör du kvarts eller mekanisk?Är det ingen som sagt Aqua Terra ännu?
Bra tålig klocka som jag brukar ha med ut på äventyr. Omegas Explorer helt enkelt. Speciellt den gamla som har lite tunnare profil och inte lika elegant, lite mer rough helt enkelt. Bra på både länk och band.
(Sista är en lånad bild)
Min BP FF kostade 8 att serva. Om det är Breguet-priser för att serva en Aqualung så släpper jag modellen direkt, var väl dyrt som satan @Chrisse ?
Klocka för friluftsliv! Är väl ganska brett dock...eller ute i fältet och då blir det kanske lite grövre tag!Känns efter två sidor här som att vi behöver definiera Field Watch?! Varenda klocka är ju föreslagen, från Omegadykare till lulllull-kronografer...
Köpte en 16570, tröttnade så fort jag fick den på armen.
Här har du vad du söker 16570 på gummi!
Det var i juni förra sommaren som jag provade så beklagar om det blir lite vagt. Men den extra 1 mm gör att klockan kändes skraltig det är garanterat inte samma tavla den nya är billig grå eller kommunal grå. Inte samma AR nu kan jag inte säga att blå AR står för kvalitet det brukar ju vara tvärtom men på min XVI blir det bara en trevlig kombination som skapar charm och karaktär.
@Xalle , XVI och XVIII är ju väldigt lika, de har väl till och med samma urverk? Hur kommer det sig att du gillar XVI men inte XVIII ?
OK, tack! Det vore intressant att se modellerna sida vid sida i dagsljus, många tavlor ser ju tråkiga ut i butiksljus. Bandhornen håller jag med om och även datumet men skillnad i boettform mellan modellerna har jag inte blivit riktigt klok på då. Boetten på XVIII upplevde jag som platt och tråkig de gånger jag provade den.Det var i juni förra sommaren som jag provade så beklagar om det blir lite vagt. Men den extra 1 mm gör att klockan kändes skraltig det är garanterat inte samma tavla den nya är billig grå eller kommunal grå. Inte samma AR nu kan jag inte säga att blå AR står för kvalitet det brukar ju vara tvärtom men på min XVI blir det bara en trevlig kombination som skapar charm och karaktär.
Jag vill minnas att bandhornen kändes väldigt fel och taniga också eller så var det pga bandet som kändes väldigt billigt. Till sist datum fönstret känns som det är kompromissat med tanke på placeringen och val av urverket storlek. Har absolut inget emot ETA men när man töjer gränserna blir det bara fel!
Yes platt är en bra uppsumering! Jag hade alla dagar gått för petit med blå tavla om jag skulle gå för nytt.OK, tack! Det vore intressant att se modellerna sida vid sida i dagsljus, många tavlor ser ju tråkiga ut i butiksljus. Bandhornen håller jag med om och även datumet men skillnad i boettform mellan modellerna har jag inte blivit riktigt klok på då. Boetten på XVIII upplevde jag som platt och tråkig de gånger jag provade den.
Har inte Glycine nån modell som passar in?
Låter bra det där. Har väl ingen direkt budget, får sälja för att finansiera. Hellre 30' än 45' men 45 går att lösa.Får jag fråga vad du tänkte för pris här?
Annars är det väl så här: (?)
- fieldwatch
- runt 40mm
- bra finish
- bra ljusmassa
- ej Omega/Rolex, ej fake patina
OK, tack! Det vore intressant att se modellerna sida vid sida i dagsljus, många tavlor ser ju tråkiga ut i butiksljus. Bandhornen håller jag med om och även datumet men skillnad i boettform mellan modellerna har jag inte blivit riktigt klok på då. Boetten på XVIII upplevde jag som platt och tråkig de gånger jag provade den.
Ok, förklara gärna high end, tack.Combat 6 är ju klockrena som field watches, men nu vill ju TS ha high end så det duger nog inte...
Ok, förklara gärna high end, tack.
Haute horologie, många klockor i denna tråd som inte ingår i den kategorin, IWCn skulle jag knappast kalla high end.Ok, förklara gärna high end, tack.