• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

High end fieldwatch ?

nissehult

Patek
2-Faktor
Jo tack, jag har använt google men att få tips, kommentarer & tankar om saker och ting direkt från källan och slippa få läsa från tredje part är ju så mycket trevligare. Det är väl mycket därför vi samlas på tex KS, för att fråga och dela med oss.
Men nog om det, nu låter jag tråden handla om fältur som det är tänkt.
https://klocksnack.se/threads/rolex-116000-vs-iwc-3239.54610/
https://klocksnack.se/threads/iwc-ingenieur-3239-automatic.27955/
 
Om dealen inte blir av tyckte jag denna Longines var väldigt trevlig.

longines-L2.789.4.53.0_MED.jpg


http://www.uret.se/longines-svart-textil-p-62870.html
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
IMG_8295.JPG

Besluten är tagna men tråden lever vidare! Postade denna i fredags tråden och har ju glömt min favorit! Lite mer elegantare val och ingen bad klocka men då har man iso6425 på armen. Inhouse och larm funktion med en solid historia!
IMG_8300.JPG

Vulcain watches stand up to the toughest conditions: As in the 1930s, marketing representatives for the La Chaux-de-Fonds brand placed their watches on the wrists of seasoned athletes. In addition to soccer, Vulcain set ist sights on both the heights and the depths. To celebrate the 90th anniversary of the Italian Mountaineering Club in 1954, a team of 14 transalpine mountaineers had sworn to be the first to conquer K2, the mythical Himalayan peak in the Karakoram range, located on the outskirts of India, China and Pakistan. Under the leadership of geology professor Ardito Desio, 700 porters transported over thirteen metric tons of equipment to the base camp at an altitude of 5,000 meters, at the foot of this magnificent pyramid of rock and ice. On July 31, 1954, the roped party of Uno Lacedelli and Achille Compagnoni, accompanied by their Crickets, reached 8,620 metres. Only Everest is higher. One of the most famous Italian mountaineers, Walter Bonatti, was also included in this expedition. He was barely 24 years old when he spent a night at 8,000 metres with no oxygen and no tent. Some believed that survival would be impossible. But Bonatti, who paradoxically was responsible for carrying the oxygen canisters for the lead party, proved them wrong.

Källa:http://www.vulcain-watches.ch/en/history/k2/index.html
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Den där är grym @Xalle ! Hela din samling består av klockor jag skulle kunna tänka mig.

Tack det var trevligt att höra :) Jag är inte direkt lojal till något märke önskar dock jag hade ett favorit märke att snöa in på . Hade varit mycket enklare i många tillfällen, men samtidigt begränsar hobbyn.

Vulcain klockan är absolut en av mina finaste klockor jag någonsin har ägt. Högt pris är inte enbart fint för mig. Har svårt att förmedla vad det är som är så bra för den är bara det. Den känns genuin som en riktig klocka helt enkelt svårt att förklara som sagt! Det är absolut inte en klocka för alla men vilken klocka är det!?
IMG_8301.JPG

Hade letat land och rike efter en stål Geophysic om visaren inte hade haft fauxpatina. Men jag funderar på att göra ett undantag!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D

Kalasbra ju :) Nu ser jag fram mot recension samt en massa bilder på kockan med olika bandalternativ.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
IMG_0617.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0630.JPG

IMG_0625.JPG

IMG_0638.JPG

IMG_0634.JPG

Tack för all hjälp i tråden, roligt med så mycket respons och vägledning!

Där kom den! Jag har provat den två gånger hos Jarl Sandin men gillade den inte nämnvärt, på något sätt hade dock tanken etsat sig fast och jag blev mer och mer sugen på att köpa modellen ändå för att testa. Beslutade mitt val på billigt ägande i kombination med att det är jäkligt kul att recensera nya modeller. :D
Snyggt. Grattis. Men var är länken? IWC och länkar är ju en match made in heaven.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

Xalle

Audemars
2-Faktor
Grattis till ny klocka @yonsson ! Helt fantastiskt köps motivering med att du gillar att recensera nya klockor.

Framtida scenario Xalles fru står helt förtvivlad med bankutdrag i handen. - Vad har du gjort? Jag svarar muntert jag har alltid velat recensera en Patek Philippe och det blir inte samma sak om den inte är ny...du hajar ju ingen ting den är dyr i drift men andrahandsvärdet äter upp servicekostnaden. Märks att du inte har läst min recension iaf!

IMG_8305.JPG

Tillsist var nu någonsin inne på Lemania 195tg? Är enligt mitt tycke en riktigt fin fältklocka som jag har velat buda varje gång jag har sett dom på aktion. Men alltid fegat ut då jag har noll koll på vad som är ett bra exemplar! Bara historien bakom klockan gör mig salig.
 
Topp