Doktor Jones
Basic
Gick in på Jarl Sandin i gbg för att byta länk mot gummi då jag saknar vettiga verktyg hemma. Säljaren ville trots upprepade erbjudanden om betalning inte ta emot någonting för jobbet. Alltid så trevligt bemötande där inne!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Även Luxurywatches i Stockholm har en sån där minimal sluss där två personer nästan inte får plats.Både Rob och framförallt Nymans hade ju lite smått klaustrofobiska celler till slussar. Bergströms och Huke i Malmö får du ringa på men annars är det ju utan dramatik .
Går man inte in så är det lätt att stå utanför och ha förutfattade meningar, gå in och testa istället.Nja, dörrvakt och sluss avskräcker inte mig det minsta, det är nog tyvärr ett ökande krav.
Men, jag upplever att man mäts i dörren som potentiell kund och får uppmärksamhet därefter. Visst, personalen har kanske provision och kommer en utländsk kostymklädd snubbe in samtidigt som mig med jeans så är det inte så konstigt. Det som stör är ett drygt beteende även om man är ensam i butiken som jag fått hos vissa ADs i utlandet.
Men, man kanske kan be om en Peroni istället för ett glas bubbel vid nästa klockköp bara för att "make a statment"
Går man inte in så är det lätt att stå utanför och ha förutfattade meningar, gå in och testa istället.
Flygplatsbutiker är de enda jag upplever brukar vara riktigt kass. Sist jag bad om priset på en modell de hade i monter ställde sig personalen och letade efter klockan i en katalog. När jag efter några minuter konstaterade att klockan ligger rakt framför henne och att jag gärna provar oavsett pris visade det sig att klockan hade en prislapp på sig, säljaren visste helt enkelt inte vilken modell jag hade bett om.
No shit Sherlock. MEN, säljer man 10 klockor av ett märke så bör man veta vad modellerna heter, inget högt krav direkt.Även om jag håller med dig om att det är extremt dåligt så är det en helt annat typ av kund som köper klockor på flygplatser än dem som går in i en märkesbutik i staden. Jag tror helt enkelt kraven på kompetens är betydligt mindre om man ska jobba i en butik som ligger på en flygplats. Inget jag kan ge källa på men det är mer som det känns. Skulle kolla en Seamaster senast på flygplatsen och fick en Speedmaster i handen, lite så.
Nacka forum? Damn you autocorrectVill passa på att hissa Klockmäster Nackaform
Tillbaka igen efter service av mäster Werner Koch på ABC ur....helnöjd och roligt och vänligt bemötande av en Werner på topphumör...
Han har en bild på väggen inramad på Leif GW Persson. "Veckans brott" spelades in hos Werner förra året berättade han. Han undrade vad jag tyckte om iden att starta ett eget TV program och föreslog själv att det kunde heta "Veckan utbrott"Att se Werner på gott humör är lite som att se snömannen eller Loch Ness-odjuret. Många har hört om det och det har ryktats om det, men väldigt väldigt få har faktiskt varit med om det.
Han har en bild på väggen inramad på Leif GW Persson. "Veckans brott" spelades in hos Werner förra året berättade han. Han undrade vad jag tyckte om iden att starta ett eget TV program och föreslog själv att det kunde heta "Veckan utbrott"
Nä han var på riktigt bra humör och det var ju en ganska orörd Omega jag lämnade in och det verkade som han gillade den....
Är du säker på att han var på bra humör och inte drev med dig eller var ironisk?
Helt säker! Han var i berättartagen och pratade mycket om när han servade Bulova på 70 talet b l a. Allt beror på din egen sociala förmåga antar jag
Men även jag har hört lite andra upplevelser från personer jag känner....