• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hitta vintage inspirerad dykare???

Satan, Tudor bb58 verkar grymt trevlig.

Finns det några AD i Sverige?
Massor.
Men den har inte släppts än.

Kör på Oris 65:an på sida 1 tills vidare ;)
Du skrev dock på sida 1 att du inte riktigt gilla designen på Submariner och därmed inte heller Black Bay? Sen kommer du inte få den för under 20 heller.

TS sade sig helst inte vilja ha homage. ;)
Visserligen är inte det är homage per definition men man kan oundvikligen missa att Tag Heuer hämtat mycket inspiration från polar explorer. Men jag antar att det är upp till var och en att avgöra ifall det är en homage eller inte. :)
Å, herre gud...o_O (Och då är jag inte särskilt religiöst lagd.:D)
a4d78a31-6cc7-4f47-a467-34874958ac32-jpeg.827298
Rolex-Explorer-II-2.jpg

Satan, Tudor bb58 verkar grymt trevlig.

Finns det några AD i Sverige?
Vet inte var i landet du finns men nog ska det finnas AD inom lagom bilavstånd iaf. Den bör som sagt dyka upp efter sommaren. Har inte hört något mer exakt än så.

Verkar vara ca 12mm hög och typ 47mm L2L enligt spekulationer :) och som sagt 32,5k på länk

Massor.
Men den har inte släppts än.

Kör på Oris 65:an på sida 1 tills vidare ;)
Du skrev dock på sida 1 att du inte riktigt gilla designen på Submariner och därmed inte heller Black Bay? Sen kommer du inte få den för under 20 heller.

Priset är helt rimligt, inget att bråka om. Skulle kunna gå upp till 40 om det är en som är helt fantastisk.
Hade inte sett 58an på bild när jag ”klankade ner” på Black Bay. När jag väl såg 58an så fick jag upp intresset ordentligt, när jg började jämföra med Rolex sub ingås jag att den är anorlunda på exakt rätt ställen. Verkligen en trevlig klocka! :)

Förstår jag rätt så klarar en klocka som har 50m vattenresistens klarar egentligen endast att man plaskar lite i ett badkar med den. Om ens det. Samma sak gäller för de med 200m vattenresistens. Dessa lämpar sig max för 5m fridykning. Jag både fridyker djupare än så och dyker med tuber många gånger djupare än så. Här har du en guide: watch water resistance guide

Varför inte ha en dressad/stilren dykklocka till kavaj? För det första ser det okej ut i de flesta tillfällen. Att ens ha kavaj idag är i många sällskap och sammanhang tyvärr för uppstressat. Många både klär sig bra mycket konstigare och gör konstigare saker med sin kropp än att ha en stilren Longines dykur (eller random annat märke) till en fin kavaj. Det inte inte som att jag tänkt ha en Seiko Monster till kavajen. Förstår inte problemet och finner det helt ärligt väldigt skitnödigt att ens ställa frågan. Var och en till dess preferenser helt enkelt. Men absolut att du har rätt att ställa den och nu när jag tycker att jag svarat på frågan; så anser jag att vi återgår till ämnet.
Köp en sån här då kan du kanske dyka till 20 meter utan att vara orolig.
rolex-deep-sea-special-wrist-1.jpg

En Zodiac ZO9205 i titan borde klassa in. Problemet är att den är limiterad till 82 ex och svår att hitta.
Min nedan och äger förövrigt en SMPc också.
D1A4B71D-C81A-4DF4-9C35-BC108BC3F4D4.jpeg

Det finns ingen Tudor Black Bay med datum? :p

Hittar på nätet men hittar inte på deras hemsida eller i butik.. hmm.. tänker då en som är mer lik vintage modellerna såklart.

Tillbaka
Topp