Undersköterskan
Silver
Är glaset repigt eller är det bara som det ser ut på bilderna ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Såg inget utmärkande fel på mobilen iaf. Så hittar ingen något udda hör tycker jag du ska lämna in den för batteribyte. Du kan även googla den lilla serienummret du ser på baksidan av bandhornet, om du får någon träff.Tog bilder på lite allt möjligt, men säg till om det är något speciellt du vill se.
http://imgur.com/a/av0QB
Det verkar tyvärr inte finnas om jag har förstått det hela rätt.Såg inget utmärkande fel på mobilen iaf. Så hittar ingen något udda hör tycker jag du ska lämna in den för batteribyte. Du kan även googla den lilla serienummret du ser på baksidan av bandhornet, om du får någon träff.
Syns ju på bilden?Det verkar tyvärr inte finnas om jag har förstått det hela rätt.
Glaset är enligt min bedömning helt perfekt, däremot finns det flera mindre repor på metalldelarna.Är glaset repigt eller är det bara som det ser ut på bilderna ?
Det verkar tyvärr inte finnas om jag har förstått det hela rätt.
Ja, det har du rätt i. Missade det helt och hållet. Hade för mig att det sades tidigare i tråden att det inte fanns något nummer där så det var det jag gick efter.Syns ju på bilden?
Damn you...Jodå, klockan har serienummer. Det var jag som rörde till det i något inlägg.
Vänligen
Forumets undersköterska
Nej, visst! Men jag trodde nog att Uskan var lite patriotisk och optimistisk när han föreslog 10k. Men nu, tycker jag, att DET börjar kännas lite rimligare. Och det är dubbelt mot vad jag trodde tidigare.Saknar dock box, papper och skicket är ju inte i närheten av den klockan som det länkades till på Chrono24. Men fortfarande en fin klocka.
Jodå, klockan har serienummer. Det var jag som rörde till det i något inlägg.
Vänligen
Forumets undersköterska
Lite kärlek på den så blir det en fin bit igen.Nej, visst! Men jag trodde nog att Uskan var lite patriotisk och optimistisk när han föreslog 10k. Men nu, tycker jag, att DET börjar kännas lite rimligare. Och det är dubbelt mot vad jag trodde tidigare.
Glaset är safirglas och repas inte i första taget. Jag har samma klocka med silverfärgad sunburst tavla . Det sitter ett väldigt bra quartzverk i denna modell. Min fortar sig ca 15sekunder/år. Den är alldeles säkert inte någon fejk. Gör som många andra redan sagt, gå till urmakaren och be om ett nytt batteri (10-200kr) och njut av klockan tills du har råd att lämna in den på en service där dom kan polera upp den och se över urverket med lite rengöring och nya oljor. Eller, njut bara av att du nu är ägare till en Omega. En riktigt snygg modell med en skön historia och patina Angående pris kan jag säga att min sticker ingenstans under 15k, it´s a keeper!Glaset är enligt min bedömning helt perfekt, däremot finns det flera mindre repor på metalldelarna.
Någon sa att modellen är 10+ år gammal (?), så gissar att glaset är bytt sedan dess, men inte metallen.
Det är inget super unikt nummer. Berättar bara vilken modell det är.Jag frågade tidigare men fick inte svar. Bör jag visa serienummret öppet eller kan någon annan göra något dumt med den informationen?
Jag frågade tidigare men fick inte svar. Bör jag visa serienummret öppet eller kan någon annan göra något dumt med den informationen?
Det är inget super unikt nummer. Berättar bara vilken modell det är.
Skillnad på serienummer och referensnummer...Det är inget super unikt nummer. Berättar bara vilken modell det är.
Finns ingen anledning att visa det öppet i nuläget. Som @Aurum skrev kan du googla på numret och se om det kommer fram något (om klockan skulle vara stulen eller borttappad är det ju möjligt att den ursprunglige ägaren efterlyst den på klockforum etc),
Finns det några bättre sökmotorer än google för att leta efter klockor via serienummret? Försäkrar mig gärna att den inte är snodd innan jag går till en urmakare med den.
HahaJag säger sälj. Om herren ifråga inte är intresserad av klockor, vad ska han då med en Omega för 10k till?
Han kanske har 10st andra intressen som äter pengar. Att han inte har betalat något är egentligen ovidkommande. Jag skulle inte behålla en gratis golfbag full med klubbor heller.
Eller skulle jag börja spela golf? Hmm....
Ett exempel... jag köper en NY Omega och får både servicekort och cert med klockans nummer. 10 år senare behöver jag pengar och säljer klockan till en jobbarkompis. "Jag har nog kartonger och papper någonstans i källarförådet". Kompisen är inte någon "klockentusiast" utan vill bara äga min gamla Omega, så han säger att det spelar ingen roll, kanske prutar en lax istället. Sen säljer han den i sin tur den till sin tjejs bror. Han är ute och slarvar på byn och tappar klockan på fyllan, och du hittar den. NU, det där numret... vem hade koll på det nu igen? Och vad skulle man med det till? Du förstår vad jag menar.Hmm, jaså? Folk har ju sagt att man kan slå i databaser på serienummret för att se om den är stulen etc. Hur går det ihop ifall serienummren inte är unika?
Direkta träffar på serienumret? Låter inte bra tycker jag. Ska ju bara finnas en AT med det serienumret.Okej, då tar jag bort en av bilderna, råkande visst få med serienummret på en av dem.
Jag googlade på nummret tidigare då jag fick reda på det, tror faktikt det var så jag hittade detta forum. Inte genom en direkt träff på serienummret, men via strängen "borttappad klocka" eller något liknande.
Google hittar direkta träffar på serienummret, vilket jag antar är positivt.
Finns det några bättre sökmotorer än google för att leta efter klockor via serienummret? Försäkrar mig gärna att den inte är snodd innan jag går till en urmakare med den.
Du har ju fått klockan av polisen och kan bevisa det, så den frågan skulle jag inte lägga ner mer tid på. Det är polisens uppgift att kontrollera detta, något de i samarbete med försäkringsbolagen helt säkert redan har gjort. Klockan är din egendom. Det vi alla nu väntar på är ett utlåtande från AD och hur du sedan själv ställer dig till om du ska behålla klockan (den kommer inte att tappa i värde framöver) eller sälja den om den visar sig vara äkta; om du väljer det sistnämnda är vi många här som gärna hjälper dig med lite tips och råd.
Vänligen
Forumets undersköterska
Direkta träffar på serienumret? Låter inte bra tycker jag. Ska ju bara finnas en AT med det serienumret.