• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp att välja beater...

Eftersom du kallar dig rookie, så ska du få facit direkt. -En beater är med fördel ful! Det är bara en bonus om den är ful. Prio ett är att den ska tåla allt. Prio två är att den inte ska vara snordyr och prio tre är att den ska vara fulsnygg, alternativt ful. :D
Amen på den sammanfattningen.

Vilken version är det du har? Bild framifrån? Hur håller urverken?

Det var en blå scuba-dude i ministry-case. Såldes vidare på forumet för en tid sedan. Hade jag köpt en svart hade den mycket väl kunnat finnas kvar. Lite sugen på att testa en igen, kanske i den smala boetten på perlon-band.

vostok1.jpg

Haha...lugnt... jag lärde mig ju något på det också :)

Jakten på en mindre dykare tas upp igen efter helgen. Lillebrors bröllop får gå före letandet ;-)

GSAR eller TSAR om du är sugen quartz och om du gillar "tool" stuk. 42mm utan krona.
Såg att dom har släppt en 20% mindre modell nu också om det känns för stort.

9365991087_4d963e7d24_b.jpg

Haha...lugnt... jag lärde mig ju något på det också :)

Jakten på en mindre dykare tas upp igen efter helgen. Lillebrors bröllop får gå före letandet ;-)

Mycket oseriöst att låta nåt sånt gå före letandet efter dykare! Vet hut! Skicka ett grattis-sms och säg att du fått förhinder. Hälsa från mig om han knorrar. Och så kollar du upp Aqualand-tråden ordentligt samt provar en på armen innan du bestämmer dig för nåt annat tjafs. Punk, slut.

Ber om ursäkt. Det ska inte upprepas. Naturligtvis har du rätt. Nu är jag igång igen :)

Börjar bli irriterad nu... försöker hitta måttet lug to lug på Glycine Combat Sub men hittar det inte!!!! Någon som vet?

Nope... inte ännu. Det är längden (lug-lug) som ställer till det. Skitsvårt att hitta modeller jag tycker om som har mindre än 48mm. Jobbar på det :) Har fått bra tips från er alla med så det uppskattas. Återkommer snart med några alternativ som ni kan få tycka till om!

Någon som visste lug-lug på Glycine Combat Sub?

Nope... inte ännu. Det är längden (lug-lug) som ställer till det. Skitsvårt att hitta modeller jag tycker om som har mindre än 48mm. Jobbar på det :) Har fått bra tips från er alla med så det uppskattas. Återkommer snart med några alternativ som ni kan få tycka till om!

Någon som visste lug-lug på Glycine Combat Sub?

Nu såhär 2 år senare undrar jag hur det gick för dig? :)
Är på samma jakt som du var och efter att ha mätt mina klockor i samlingen inser jag att 48mm L2L och 42mm boett är max vad som passar mig.
Har en Citizen som mäter 50mm L2L och 43mm boett men den känns alldeles för stor för min 16cm handled och kommer flippas
20160712_103629.jpg

Senast ändrad:
Nu såhär 2 år senare undrar jag hur det gick för dig? :)
Är på samma jakt som du var och efter att ha mätt mina klockor i samlingen inser jag att 48mm L2L och 42mm boett är max vad som passar mig.
Har en fin Citizen som mäter 50mm L2L och 43mm boett men den känns precis lite för stor för min 16,5cm handled.
20160712_103629.jpg

Jag lyckades hitta en Squale 50 Atmos begagnad som jag köpte och är sjukt nöjd med! Den funkar faktiskt bra på min handled som ändå är väldigt smal (runt 16 cm). Varierar mellan olika Nato och single piece skinnband.

Den klocka jag köpte var en av de sista som tillverkades av NOS case från tiden det begav sig för Squale på 60-talet. Letade lääänge efter rätt klocka. Ville verkligen ha en av de nyproducerade klockorna med NOS case för att få ett case utan Squale-logga ingraverat på hela sidan. Mycket mer rent och snyggt men svårt att hitta.
20160602_210248.jpg
20160530_205015.jpg
20160726_182204.jpg

Ser riktigt härlig ut :) jag körde ett standardval av dykare (skx007).
Så jag är ute efter en annan modell av dykare. Jag var inne på en blå certina DS action diver men är lite tveksam till att den är 43mm och 49mm L2L.
Kör en äldre Certina på armen idag dock (40mm & 47mm L2L)
20161101_071433.jpg

Senast ändrad:
Jag lyckades hitta en Squale 50 Atmos begagnad som jag köpte och är sjukt nöjd med! Den funkar faktiskt bra på min handled som ändå är väldigt smal (runt 16 cm). Varierar mellan olika Nato och single piece skinnband.

Den klocka jag köpte var en av de sista som tillverkades av NOS case från tiden det begav sig för Squale på 60-talet. Letade lääänge efter rätt klocka. Ville verkligen ha en av de nyproducerade klockorna med NOS case för att få ett case utan Squale-logga ingraverat på hela sidan. Mycket mer rent och snyggt men svårt att hitta.
20160602_210248.jpg
20160530_205015.jpg
20160726_182204.jpg
IMG_7530.JPG

Coola de där, nyretro. :)

Ser riktigt härlig ut :) jag körde ett standardval av dykare (skx007).
Så jag är ute efter en lite mer "dressig" modell av sub. Jag var inne på en blå certina DS action diver men är lite tveksam till att den är 43mm och 49mm L2L.
Kör en äldre Certina på armen idag dock (40mm & 47mm L2L)
20161101_071433.jpg
Har själv en äldre Tissot PRC200 som jag gillar. Lite dressigare också! Funkar på massa olika band om man inte gillar länken.
img_4967.jpg

Tillbaka
Topp