Peppe
Basic
Precis! Squale tillverkade ju case inte bara till Blancpain utan även Heuer och ett antal andra stora märken. Hade en SKX innan, men detta är en annan division vad gäller detaljer och kvalitetskänsla.![]()
Coola de där, nyretro.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Precis! Squale tillverkade ju case inte bara till Blancpain utan även Heuer och ett antal andra stora märken. Hade en SKX innan, men detta är en annan division vad gäller detaljer och kvalitetskänsla.![]()
Coola de där, nyretro.![]()
Dom e finaHar själv en äldre Tissot PRC200 som jag gillar. Lite dressigare också! Funkar på massa olika band om man inte gillar länken.
![]()
Orange finns också som standard. Finns några LE också, grön, silver, gul mm.Är inne på samma spår! Letar också efter budget beater. Lutar åt en SKX 007.
Jag rekommenderar annars en titt på Seiko SUMO!
http://www.tradera.com/item/190204/...iko-prospex-200m-diver-automatic-sbdc033-sumo
Finns blå/svart.
Tänkte på just denna säljare från tradera, annars har du helt rätt!Orange finns också som standard. Finns några LE också, grön, silver, gul mm.
Kaxigt sätt att berätta för folk sätt du tjänar hundra lakan i månaden...Hur svårt kan det va att köpa en klocka för mindre än en dagslön. Ska man be mamma rekomendera kalsongvalet? Välj för fan något du gillar och somna om.
Mindre än en dagslön säger du...Hur svårt kan det va att köpa en klocka för mindre än en dagslön. Ska man be mamma rekomendera kalsongvalet? Välj för fan något du gillar och somna om.
Mindre än en dagslön säger du...
Du måste haft en fin löneutveckling sedan du skrev följande:
![]()
Ontopic: jag kör Seiko Sumo sedan ett tag tillbaka, mycket nöjd med kvalitet/krona.
Mindre än en dagslön säger du...
Du måste haft en fin löneutveckling sedan du skrev följande:
Tror PRC200 finns som automatDom e finaglömde nämna att jag är ute efter automatare.
Är riktigt nyfiken att få testa en certina DS action på armen och se hur den känns. även en longines hydro conquest skulle vara intressant.
Men som sagt svårt att bara gå på måtten. måste nästan provas på arm innan jag kan bestämma mig![]()
Lite mer info om vad för beater kanske?Bunpar tråden då jag é på jakt efter ny beater!! Några tips?!.
Vanskelig å svare på uten å vite budget osv som slz skriver over, men skal forsöke gi noen tips iaf.Bunpar tråden då jag é på jakt efter ny beater!! Några tips?!.
Vanskelig å svare på uten å vite budget osv som slz skriver over, men skal forsöke gi noen tips iaf.
Under 10k
Oris Aquis Date (beggad) - Eneste negative med denne er at den ikke kan användes på nato, men både länken og gummit er fantastiske så jeg har aldri savner det på Orisen.
Under 5k
Squale 1521 - skal sies at jeg ikke har eid eller prövd den personlig, men etter hva jeg har forstått er det en grym klokke. Jeg kommer nok kjöpe den blå polerte ganske snart. Ser jo helt fantastisk ut.
Seiko Skx007/009 - Behöver vel ikke si så mye om denne klokken. Veldig mye klokke for pengene og jeg blir glad hver eneste gang jeg setter den på armen. Dock litt dårlig kvalitetskontroll fra fabrikk så har man otur kan man få et dårlig ex så det kan ofte väre bedre å kjöpe lett Beggad.
Jag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...Breitling Superocean II, perfekt beater! Passar till massa natoband, gummi, läder och länk. Tydliga arabiska siffror för att lätt kunna läsa av tiden, 500m vattentäthet, datumvisare. Prisvärd.
Upp till 7.000krJag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...
storleken då?? upp tilö 42 mm funkar
Kvarts e mer tåligt gereneklt antar ja?Upp till 7.000kr
Certina DS action, antingen automat eller Kvarts.
Absolut mer stöttåligt än Automarverk. Sen är även klockan vattentät till 300m så den ligger bra inom budget tycker jag.Kvarts e mer tåligt gereneklt antar ja?
Jeg ville nok forsökt hitta en beggat Oris Aquis om jeg var deg. Du får ikke noe bedre klokke for de pengene og du finner en for 7000 om du har litt tålmodighet. Iaf på gummi. Annars har jeg en riktigt snygg Skx009 på jubilee om du er intressert.Jag tänkte mej ca max 7k men ett urverk som tål att anvöndas rejält... jag har en ganska aktiv livsstil å håller på både me jakt, gym å fixar me huset... tex ska jag fixa trall denna sommar så de blir mkt spikande... sen ska den förstås även tåla vatten å bad.. 10 atm borde räcka...
storleken då?? upp tilö 42 mm funkar
Tack men har en skx i lådan redan.. den används aldrig!!