• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med examenspresent 20-25k

Hej KS!

Jag tar snart min YH examen och har lovat mig själv en fin klocka i present. Budgeten ligger runt 20-25k, och jag vill ha något som funkar till vardags, inga dressklockor och gärna på länk.

Jag har ganska smala handleder och brukar använda klockor runt 36-38 mm, så större än så blir svårt. Har ni några förslag på klockor i den storleken och prisklassen? :)

Tack för det här grymma forumet!
Jag tog förresten min YH examen för ett par år sedan i Tudor Prince Date-Day 36 kom jag på. Rätt trevlig, och stämmer in på både budget o beskrivning skulle jag säga. Dock sålt min. 😉
IMG_7813.jpeg

Oris divers date. Finns även i vit och blå.
IMG_3215.jpeg
39mm så lite större än vad du frågade efter men ändå i rätt prisklass och mycket klocka för pengarna. Toppen om du saknar en dykare. Annars är tidigare alternativ bra också! Jag själv vill ha skruvad krona och minst 100m WR på en vardagsklocka men detta uppfyller ju både BB36 och AT36.

Hej KS!

Jag tar snart min YH examen och har lovat mig själv en fin klocka i present. Budgeten ligger runt 20-25k, och jag vill ha något som funkar till vardags, inga dressklockor och gärna på länk.

Jag har ganska smala handleder och brukar använda klockor runt 36-38 mm, så större än så blir svårt. Har ni några förslag på klockor i den storleken och prisklassen? :)

Tack för det här grymma forumet!
En bättre begagnad Baume Mercier Riviera 36 mm bör gå att hitta i den prisklassen 🙂

Tillbaka
Topp