• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig ge mig in i klock-träsket

Klockrock

Basic
Jag har börjat gilla klockor! Är en relativt fattig ung man (förhoppningsvis inte permanent) så det blir ingen Patek att inleda med. Däremot hade jag precis som bokstavligen alla klock- noobs tänk köpa en Seiko skx007 och har ett par frågor:

Vart kan jag egentligen hitta denna vackra lilla manick i Sverige? Går det att lita på Creation Watches?

Hur vanligt är det med defekter på denna klocka? Har hört en del klagomål och vill ju ha en som är propert byggd.

Upplevs den som stor? Jag har relativt späda handleder.

Ber om ursäkt om det redan finns 1000 trådar. Tack för svar!

Senast ändrad:
Välkommen!
Här inne ska vi nog kunna hjälpa dig långt bner i fördärvet!
För svar om SKX007 rekommenderar jag att du kollar in på Kobra Kai, där finns bäst kunskap om Seiko!
Varmt välkommen in i dårskap och gemenskapen här inne! :)

Vänd tillbaka innan det är försent:D
Tro mig jag har försökt! Jag saknar dagarna då en Gant-klocka kändes som definitionen av kvalité och priset för en Daniel Wellington kändes rimligt. Senast igår brände jag min trofasta Invicta på ett altare jag byggt under en affisch på Paul Newman. Mumlandes sitter jag om nätterna och googlar fram artiklar om natobandets historia och obskyra foruMtrådar om vad valet mellan 38mm och 42mm säger om mig som person. SKICKA HJÄLP.

Tro mig jag har försökt! Jag saknar dagarna då en Gant-klocka kändes som definitionen av kvalité och priset för en Daniel Wellington kändes rimligt. Senast igår brände jag min trofasta Invicta på ett altare jag byggt under en affisch på Paul Newman. Mumlandes sitter jag om nätterna och googlar fram artiklar om natobandets historia och obskyra foruMtrådar om vad valet mellan 38mm och 42mm säger om mig som person. SKICKA HJÄLP.

Glöm hjälp!
Du är redan för djupt nere i skiten, nu är det bara att köra på...

Välkommen ner i träsket där allt känns varmt o skönt så länge du inte tittar bakåt och funderar på vad du kunde gjort istället .

Började själv med en SKX007 och det är en fantastisk klocka för den pengen. Köpte min på Creationwatches och det gick bra, åkte på tull o moms bara .

På återseende

Jag tycker inte SKXen bärs så stort så det ska du inte oroa dig för. Du verkar ju ha viss sjukdomsinsikt redan och då,vet du ju att SKX är ett första stadie i galenskapen och jag skulle tipsa om att köpa ett bättre begagnat exemplar som du vet går bra hellre än att riskera ett måndagsexemplar från creation watches o dyl handlare.

Lycka till

Jag har börjat gilla klockor! Är en relativt fattig ung man (förhoppningsvis inte permanent) så det blir ingen Patek att inleda med. Däremot hade jag precis som bokstavligen alla klock- noobs tänk köpa en Seiko snx007 och har ett par frågor:

Vart kan jag egentligen hitta denna vackra lilla manick i Sverige? Går det att lita på Creation Watches?

Hur vanligt är det med defekter på denna klocka? Har hört en del klagomål och vill ju ha en som är propert byggd.

Jag har alltid köpt från skywatches.

SKX007 även min inkörsport. Bra och ännu bättre på gummi från Borealis. Tog väl ett år via Alpina och Sinn innan det blev en tudor. Nu varit nöjd i 8 månader men det börjar skava litegrann. Du är förlorad min vän.

45AC9392-358E-4052-BB44-03F8CD6BAF6B.jpeg
70F9F548-5A66-42B7-B7F3-33EDA901EDDD.jpeg
A62A80B5-4132-4D2A-B401-9F2BF2F77491.jpeg
65F9E5C7-F5A0-402E-B1F7-651632D088FB.jpeg

Denna finns ju på K&S just nu
https://klocksnack.se/threads/en-annorlunda-skx.84564/

Finns en till
https://klocksnack.se/threads/seiko-skx007-på-orginal-jubilee.84411/

Jag har börjat gilla klockor! Är en relativt fattig ung man (förhoppningsvis inte permanent) så det blir ingen Patek att inleda med. Däremot hade jag precis som bokstavligen alla klock- noobs tänk köpa en Seiko snx007 och har ett par frågor:

Skippa SKX! Och Ja, den är alldeles för tråkig för att vara så stor.

Välkommen in i värmen!! Dina symtom visar att du är här för att stanna så varför strida emot? ;)

SKX är en riktigt trevlig klocka, jag gillade verkligen min. Vad som dock är värt att veta innan du köper är att denna klocka har ett robust men väldigt simpelt urverk (ingen hacking eller winding).

Jag köpte min från cdon.com för ca 2500. Jag vet, det är ganska "dyrt" för att vara en skx men jag föredrog tryggheten av att handla med stor, svensk och seriös handlare där jag vet mina rättigheter gällande garantier, öppetköpt osv. Då slipper du ora dig för deffekter, för skulle det uppstå blir reklamation troligtvis mycket lättare.
Något som kanske inte garanteras om du handlar med utlandet (plus att det påkommer 25% svensk moms om du handlar utanför EU, tex CreationW.)

Jag rekommenderar också att köpa en via svensk återförsäljare eller en begagnad här på KS. Jag köpte min SKX på Creationwatches. Moms, tull och hanteringavgift drar upp priset rejält, certet blir inte helt ifyllt och dyrt att returnera ifall det skulle vara något fel.

SKX 007/009 är grym. Kanonbra att ha olika band på och länken är rasslig men snygg.

Bra val av förstaklocka! Vill också avråda från creationwatches. Jag fick en defekt klocka som dom vägrade ta tillbaka och certet är ogiltigt.

2772AE6E-58A1-42D0-A0A0-EE84DC89C1EE.jpeg
Välkommen! Härlig klocka, SKX, även om jag saknar uppdraget en del. Den bärs inte stort men rätt hög, enl mig. Gillande inte känslan med den på Nato. Desto bättre kändes det på ett tunnt vintageläder. Nu ska jag köpa ett tunt snyggt gummi, sen är jag nöjd.

Är jag den enda som får fullt utlopp för hela mitt intresse för klockor och kan koppla bort det rätt lätt?
Kan förvisso ha med att göra att jag jobbar med det och håller på det det varje dag...
OnT: SKX är en riktigt bra start, det roliga med den är att i princip alla delar kan bytas/modifieras till andra så får man till synes en helt ny klocka!
Hade jag fortfarande bott i Sverige hade jag gärna hjälpt dig med detta, men internationell frakt är inte alltid så lätt.

Sen 2 veckor tillbaka har jag haft min skx007 från CW och vad jag har märkt så har den inga defekter. La ordern på en fredag och den kom på tisdagen med DHL utan några som helst problem.

Betalade endast för det priset som stod på CW:s hemsida.

Jag har spröda handleder och den känns inte alls stor för mig, för att tillägga så ska en dykare vara lite robust och se lite ”större” ut.

Lycka till!

Seiko är en bra väg ner i träsket. Min väg gick dock genom Laco.
Kika runt lite i K&S. Nytt är visserligen kul men finns en hel del trevligt här på forumet också.
Sen kan du ju å andra sidan göra det klokare valet....get out while you still can ;)

Köpte också min SKX007 på Creation. Inga problem och används i stort sett dagligen. Har sett de flesta asiatiska länder och djup med mig. Älskar den fortfarande!
När jag höll på att tappa kärleken till den bytte jag bezel-insert bara :)

Synd du missade black friday. Då såldes de för 1500kr om jag inte missminner mig.

Släng ett öga på Seiko SNZH också om du vill. En riktigt fin instegs-automat du kan köpa för att känna på det lite.

Jag är en vekis och storleken är perfekt!
Lycka till!

Tillbaka
Topp