• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig hitta dykarklocka

daniel32

Basic
Hallå!
Som titlen beskriver så behöver jag hitta en dykare! Jag är ny på forumet och ny som "klock intresserad", jag har letat runt efter en klocka i ca 3 månader och min smak har ändrats under den perioden. Men nu känns det öntligen som att jag har bestämt mig.

Jag behöver en dykare (38-42 mm), quartz eller automat spelar inte så stor roll men helst automat, priset får däremot inte överskrida 6-7 tusen.

De klockor som jag har hittat nu som jag tycker om är Longines HydroConquest och Glycince Combat Sub GL0092

Kom gärna med förslag som stämmer in med det jag söker!

Två bra förslag, helt klart! En beggad Oris Diver eller Aquis kan få plats i budget?
Annars finns det sjukt mycket roliga microdykare, dvs klockor från små, okända tillverkare och entusiaster...

Jag tycker denna är riktigt snygg faktiskt.
Något jag själv sneglar lite på.

Kostar strax under 6000:-

241605_1_main_2048x2048.jpg

Bra man ska vara petig och sikta in sig på det man verkligen vill ha. Lycka till i sökandet!
Jo det stämmer men ibland blir jag irriterad på mig själv varför jag har så svårt att hitta det jag söker!

Screenshot_20190308-170415.png

Jag tycker denna är fin men dock lite svår att få tag på, en NTH Näcken (mikro märke med miyota movement)

Screenshot_20190308-170321.jpg

Tycker även denna är fin Lorier Neptune mikro märke med Seiko movement.

Christopher ward är riktigt ruggigt fina o välarbetad. Massor av klocka för pengarna, 5års garanti, bra kundservice. Enda problemet är kanske att den stora är lite stor på den lilla lite för liten ... Tror också att denna modell strax kommer i en uppdaterad version som jag tror kan vara värd att vänta ut...

Har du kollat ngt på Squale? Finns en del riktigt roliga varianter, däremot tror jag att du behöver kika på det med 1521-serien om de ska in i budgeten.

Själv haft en som gick mer åt Homage hållet, men upplevde den som prisvärd.

Lycka till och posta gärna vad det blir:)

Trevlig kväl!

Hallå!
Som titlen beskriver så behöver jag hitta en dykare! Jag är ny på forumet och ny som "klock intresserad", jag har letat runt efter en klocka i ca 3 månader och min smak har ändrats under den perioden. Men nu känns det öntligen som att jag har bestämt mig.

Jag behöver en dykare (38-42 mm), quartz eller automat spelar inte så stor roll men helst automat, priset får däremot inte överskrida 6-7 tusen.

De klockor som jag har hittat nu som jag tycker om är Longines HydroConquest och Glycince Combat Sub GL0092

Kom gärna med förslag som stämmer in med det jag söker!
Steinhart Ocean One 39mm
s-l300.jpg

Tillbaka
Topp