Förutom att den är jättestor
-Japp, sorry, det såg jag nu att det skulle vara något mellan 38 och 42.
Men det kan ändå vara värt att testa om han inte har testat en Turtle innan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur stor är en seiko turtle?-Japp, sorry, det såg jag nu att det skulle vara något mellan 38 och 42.
Men det kan ändå vara värt att testa om han inte har testat en Turtle innan.
Hur stor är en seiko turtle?
Nej. De bär stort. Som en 45mm-45mm
Men de bärs verkligen mindre än vad de är.
Nej. De bär stort. Som en 45mm
Absolut-Jag och många andra upplever klockan mycket slimmad i alla fall.
Du behöver inte hålla med mig men det är vad jag tycker.
Killen får gå och prova för att bilda sin egen uppfattning..
Nej. De bär stort. Som en 45mm
Absolut
Men jag tycker de är gigantiska och visst ser dom ut och bär som 45mm. Sen om man trivs med det är ju en annan sak och subjektivt.
På bilder se den fkatiskt mindre ut än en 45mm. jag har dock ganska smala handleder trotts att jag är lite rund haha-Ja men om vi ska vara substantiva så ska man hålla sig till topic. Den här tråden handlar inte om vad du och jag tycker om Turtle. Det handlar om att ge tips på dykare.
Jag får hålla med om att den inte alls är så stor på armen som man tror. Jag har annars alltid relativt små klockor gärna 38 /39 men lug till lug är så kort på turtle så den funkar fint även på smala armar. Själva glaset är också lite så man kan jämföra med en doxa. Ganska lika känsla ä. Sedan finns det ju nu också en mindre modell av turtle så det är ett alternativ kanske. Jag tycker dock att det är ett kvalitetsmässigt ganska "sådär" Köp med ganska trist länk, väldigt ojämnt presterande verk o ofta dålig centrering av index på tavlan.-Jag och många andra upplever klockan mycket slimmad i alla fall.
Du behöver inte hålla med mig men det är vad jag tycker.
Killen får gå och prova för att bilda sin egen uppfattning..
Otroligt fin bezel, är den grön eller blå?Mycket nöjd med seiko spb053j![]()
Vilken fantastisk klocka. Perfekt mix av modernt och vintage.Mycket nöjd med seiko spb053j![]()
Väldigt fint!Vilken fantastisk klocka. Perfekt mix av modernt och vintage.
-45mm
Men de bärs verkligen mindre än vad de är.
Såklart! Men jag har ju ägt en turtle och den var gigantiskMan kan omöjligt bar gå på mått som anges. Man MÅSTE pröva en klocka för att bilda sin en uppfattning!
Kört dykare på 44 länge och en turtle känns betydligt mindre.
Prova prova prova!!
Det var jag, fick lösa det manuellt. Blev lite knas där. 10min av mitt liv jag aldrig får tillbaka. Hoppas det inte var alltför traumatiskt för er.Tack så mycket till personen som flyttafe tillbaka tråden... Blev lite orolig hehe
Det var jag, fick lösa det manuellt. Blev lite knas där. 10min av mitt liv jag aldrig får tillbaka. Hoppas det inte var alltför traumatiskt för er.
Det var mitt fel, råkade slå ihop fel trådar. Den där ”bevakarsiffran” stämmer inte riktigt ändå. Alla som fick sitt inlägg tillbakaflyttat hit har blivit ”pingade” så de kommer hitta tillbaka hit.Fan vad gullig du är! Jag är ledsen för din tid som gick till spillo. Undrar hur det kunde ske... Iallafall, försvann alla bevakare av tråden?
Det var mitt fel, råkade slå ihop fel trådar. Den där ”bevakarsiffran” stämmer inte riktigt ändå. Alla som fick sitt inlägg tillbakaflyttat hit har blivit ”pingade” så de kommer hitta tillbaka hit.
Med viss förvirring... Äsch shit happensDet var mitt fel, råkade slå ihop fel trådar. Den där ”bevakarsiffran” stämmer inte riktigt ändå. Alla som fick sitt inlägg tillbakaflyttat hit har blivit ”pingade” så de kommer hitta tillbaka hit.
Nu är ju denna 43mm, en begagnad hamnar nog eventuellt någon tusenlapp över budget också, men den är helt klart värd pengarna!
![]()
Absolut, många rekomenderar oris den är definetivt på listan av dykare man vill ha!
Ända nackdelen är att luggarna är lite annorlunda och svårt att hitta band till vad jag vet.Ja, med tanke på nypris kontra vad man får så är det väldigt mycket "bang for the buck" vill jag påstå!Känslan samt finishen tycker iaf jag är bland dom bättre, om inte bäst, i det prissegmentet.
Ända nackdelen är att luggarna är lite annorlunda och svårt att hitta band till vad jag vet.