• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig hitta dykarklocka

Med risk för att vara tråkig, titta på japanskt i den prisklassen, Seiko, Orient och Citizen. Lorier, som du nämnt, eller Baltic aquascaphe kan vara intressant om du tänker microbrand.

Väldigt fin, gillar länkarna ser robust ut, men lite väl lik rolex sub ?
Ja det är den, men eftersom NTN och Lorier som du själv la upp bilder på båda hämtar inspiration av mer välkända märken trodde jag det var något du var öppen för. Känns lite trolltråd med alla spretiga frågor, antar du behöver inlägg... men lycka till med den klockrelaterade biten :)

Ja det är den, men eftersom NTN och Lorier som du själv la upp bilder på båda hämtar inspiration av mer välkända märken trodde jag det var något du var öppen för. Känns lite trolltråd med alla spretiga frågor, antar du behöver inlägg... men lycka till med den klockrelaterade biten :)

Jo det stämmer NTH har snowflake visare som tudor, men de är mer som en homage utav 60 talet än en speciell klocka till skilnad från steinhart som nästan försöker likna en Sub på pricken. Men jag kikade på steinharts utbud och de har en del fina klockor som inte är "homage" iaf vad jag vet, inget illa märke alls!

Jo det stämmer NTH har snowflake visare som tudor, men de är mer som en homage utav 60 talet än en speciell klocka till skilnad från steinhart som nästan försöker likna en Sub på pricken. Men jag kikade på steinharts utbud och de har en del fina klockor som inte är "homage" iaf vad jag vet, inget illa märke alls!
NTH på din bild har inte snowflakevisare som Tudor, den har samma typ av visare som Rolex Mil Sub (som även Steinhart har på sin Military). Ingen av dom är en Homage, snarare designkopior ;) Inget fel i det i min bok, bra instegsklockor.
Som 16åring med nyväckt intresse skulle jag säga Citizen Aqualand eller Casio G-shock GW-5000. Klassiker, stenhårda, håller i evigheter och är creddiga i klockkretsar :)

NTH på din bild har inte snowflakevisare som Tudor, den har samma typ av visare som Rolex Mil Sub (som även Steinhart har på sin Military). Ingen av dom är en Homage, snarare designkopior ;) Inget fel i det i min bok, bra instegsklockor.
Som 16åring med nyväckt intresse skulle jag säga Citizen Aqualand eller Casio G-shock GW-5000. Klassiker, stenhårda, håller i evigheter och är creddiga i klockkretsar :)
Ska definitivt ta en titt. NTH klockan den på bilden har inte snowflake visare fel av mig men många av deras klockor har

Senast ändrad:
Aaaah, oflyt.. då skulle jag säga att en Longines HQ är ett bra alternativ. Var väldigt nöjd med min:)
Jag funderade på en HQ skulle gärna vilja känna på en men då måste jag nog åka till västerås eller stockholm därför i Eskilstuna där jag bor så är den bästa klockbutiken "Stjärnurmakarna"...

Skx013 så har du desutom större delen av budgeten kvar :)
IMG_20190301_160601.jpg
IMG_20190303_101525.jpg

• Like
Reactions: FOQ
Jag funderade på en HQ skulle gärna vilja känna på en men då måste jag nog åka till västerås eller stockholm därför i Eskilstuna där jag bor så är den bästa klockbutiken "Stjärnurmakarna"...
Det är nog bäst att du faktiskt åker in till någon större stad och provar klockorna! Kan vara stor skillnad på känslan när den väl sitter på!

Tillbaka
Topp