• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja min sista klocka

Donkii

Boushh
2-Faktor
En av mina personliga favoriter från VC måste vara 222. Otroligt vacker helt enkelt! Och den skulle precis som Overseas fullända trippeln med integrerade länkar :) Kolla bara korset nere i hörnet, magisk. Finns suget efter guld så har du det också!

001.jpeg

5528-z1.jpg

Vacheron-222.jpg



Och varför inte en Dual time Overseas om det måste vara modernt? Finns dessutom hos luxurywatches :D
vacheron-constantin-overseas-dual-time-power-reserve-stainless-steel-case-bracelet-watch-47450-b01a-9227-18127_1.jpg

Vacheron-Constantin-Overseas-Dual-Time-wristshot-thumb-660x440-20983.jpg

2cxizwj.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Du är redan inne på det spår som jag tänkte som komplement till din grymma duo;
En Daytona 116509
image.jpg

Håller med om att tavlan är löjligt bra:)

Beggad borde det gå att hitta inom budget
 

_jonte

Patek
Daytona känns du. Frågan är bara om den ska vara i vitguld eller platina för att du ska bli nöjd? Eller kanske en vitguldssub då...
 
Valfri Overseas alternativt chokladaraben känns som väldigt bra komplement till din duo indeed.

Vänta och se om det kommer något gälet från SIHH & Basel i år! :)
 
Kör på en VC overseas chrono! Då sitter du med PP,AP och en VC samt att VC känns lite mer ovanlig och spännande i mitt tycke.. min absoluta drömklocka! Avundas ditt beslut :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan inte få för mkt svart.. eller kanske, tror den är en allvarlig kombattant för sista platsen i trion.

Tror den var 14,5 hög... kan förväxlat detta dock


Du har svart, du har måne så lite kaka på kaka kanske? Kanske i högsta laget också? Fast det kommer ju iofs från mig som har armar likt spädbarn ;)
 

Mattan

Panerai
Jag hade kört på VC, helt enkelt för att den känns mer spännande och ovanlig. Daytona i all ära men de moderna varianterna(patrizzi excl) tycker jag känns ganska trista.
 

_jonte

Patek
Jag tycker verkligen också om pandan. Tänkte lära mig något på kuppen och är fn inte riktigt kompis med Google, finns 116509 även med svart tavla och vita/silvriga subdials? Dvs i likhet med exempelvis 6263. Heter dessa också i så fall panda eller har de något annat namn?
Jag vet tyvärr inte, men någon mer påläst svarar nog snart...
 
Topp