• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig. Vilken ska jag ha.

Vilken?

  • Omega Planet Ocean 39.5 mm

    Röster: 53 32.7%
  • Rolex Oyster Perpetual 36 mm

    Röster: 109 67.3%

  • Totala väljare
    162

crbergman

Breitling
2-Faktor
Finns bara en sak att göra, prova dem och se vilken som funkar bäst för dig. Jag säger OP 36. Vågar du 34?
Tips eftersom du även är inne på en mindre dykare - Rado Captain Cook 37,3 mm.
 

Portofino

Panerai
Du kan fråga andra tills du är blå i ansiktet. Men köper du inte den som DU gillar bäst, den som kittlar liite extra, så kommer du inte bli nöjd. Oavsett hur många som tycker du ska köpa den.
 

Ronnie

Rolex
Rolex. Den tycker jag är mycket snyggare och du slipper bry dig om att hålla reda på vad det är för datum för att se till att det visas rätt siffror i datumfönstret så klockan inte lurar dig att ta fel på vad det är för datum. Så att säga.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Du kan fråga andra tills du är blå i ansiktet. Men köper du inte den som DU gillar bäst, den som kittlar liite extra, så kommer du inte bli nöjd. Oavsett hur många som tycker du ska köpa den.

Det ligger en sanning i det. Men ibland vill man ju bara ventilera :rolleyes:. Sen är det kul att höra andras åsikt, även om man själv lär vela sig till ett beslut.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Svårt att säga, POn tycker jag känns klart roligare men Rollen mer allsidig. Som ända klocka, kanske rollen ändå. Om jag ska försöka vara lite klok... Personligen är jag ju sällan det så jag hade nog landat i POn ändå, fast orange :D
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Gillar inte 36mm, men om det är de 2 du väljer mellan så blir det Rolexen.
Det är ju egentligen skitsamma vad jag tycker, utan vad du tycker.
 

Weberg

Audemars
Väldigt olika klockor, men jag får nog säga Rollen (även om den vedervärdiga 90-talsfonten på siffrorna borde ha avlivats för länge sen). ;)
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
IMG_20180115_125617925.jpg

Ja men det var väl ett gott beslut? Åtminstone i mina ögon, som uppskattar både perpetualens och femfemtisexans rena design. :)
Det känns som det nu i efterhand. Särskilt med tanke på att jag börjat tröttna på 556:an.
Får se vad det blir framöver, låt velandet börja igen! :D
 
Topp