• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp...

Reverso

Panerai
Bor du i Göteborg kan du köpa en Breitling Colt Chronograph A7338811.BD43.173A :rolleyes:


Allvarligt talat dock, det är en fin klocka, men personligen hade jag valt en Omega Speedmaster 311.30.42.30.01.005


Fantastisk historia, klassisk, bra andrahandsvärde, snygg.
 

Reverso

Panerai
Spana även in Tudor Pelagos...mycket bang for the buck


Lånad bild från nätet

Tudor-Pelagos-LHD-0308.jpg
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Han får ingen exp2 och absolut inte refen (216570) du visade för 30k. Kanske en sämre 16570 utan tillbehör (avråder från en dassig, ska det vara ska det vara).

Om du gillar Explorer 1 är det nog bara 14270 som ryms inom din budget (om du har tur).

Jag hade inte köpt Rolex om budgeten är på 30, såvida jag inte var intresserad av en äldre datejust eller oysterquartz.

Röstar fortfarande Speedmaster Professional!
Helt enig.
Är man ute efter en klassisk, tidlös kronograf i 30k-klassen tkr jag att Speedy Pro är ett självklart val.
 

Ansgar

Cartier
2-Faktor
Jag är inte så bekymrad över andrahandsvärdet egentligen. Tanken är nog att behålla
Då tycker jag att du definitivt ska gå på någon av de du länkade, om du gillar dem! Superfina klockor bägge två, med hög kvalité.
Kanske hade jag lutat mer åt stål-omegan just för att stål är kanske en mer gångbar färg i långa loppet, och går att kombinera med det mesta :)
 

Zacko

Omega
Dock så föreslog jag Omega....men har du känt på dom där själv, håller dom en kvalite som man förväntar sig för en klocka på 30k, om man ska ge råd för en som vil ha hjälp bör man kunna stå bakom det valet, bara nyfiken hur du kom upp med det alternativet..

Jo självklart har jag det, dom är riktigt nice. Säger inte att speedmastern inte är en bättre klocka men så listar den på 15 - 20 mer också. Det är dock en evig klassiker som jag själv äger men av mina klassiker i det stuket märker jag att jag nästan alltid väljer Monacon före speedyn så slipper man (oftast) stöta på 5 andra runt bordet som har en likadan.
 
Jo självklart har jag det, dom är riktigt nice. Säger inte att speedmastern inte är en bättre klocka men så listar den på 15 - 20 mer också. Det är dock en evig klassiker som jag själv äger men av mina klassiker i det stuket märker jag att jag nästan alltid väljer Monacon före speedyn så slipper man (oftast) stöta på 5 andra runt bordet som har en likadan.

Ja om du vill vara ensam om en klocka så antar jag att Louis Erard är ett bra val men gör det knappast till en bra klocka eller bra investering
 

ursula

Omega
Välkommen. Men ett råd är att logga ut nu eftersom din budget kommer att stretchas och stretchas. Rätt som det är så tycker du att 50k är ok och funderar på vad du får för lite mer pengar...
Haha, dagens sanning! Köpte min första "riktiga" klocka för runt 10k och tyckte att det var ett stort steg. Såg folk som betalade mer än så som galningar....och nu sitter jag här och funderar på hur jag ska kunna förklara för min sambo att 50k för en fin sub är ett bra pris.
 

Zacko

Omega
Ja om du vill vara ensam om en klocka så antar jag att Louis Erard är ett bra val men gör det knappast till en bra klocka eller bra investering

Få klockor som är en bra investering om man inte ger sig in på vintagemarknaden. En bra klocka är det dock i dess prisläge. Dom jag visade är bland dom dyraste dom har. 10 - 15 är väl deras normalläge typ. Orkar dock inte tjafsa mer då vi uppenbarligen tänker annorlunda om klockor så avslutar med att speedyn är ett alldeles utmärkt val men för mig sitter den på lite för många armar runt omkring. Peace out!
 

0-500

Cartier
Ta det lugnt & sök nåt som du gillar i den prisklassen, (onödigt att stressa fram ett köp)
Vänta 3-4 veckor gillar du klockan fortfarande så slå till.
Lycka till med klockköpet.
 

Filip_R98

Breitling
Tja,

Jag hade svårt att precisera var denna fråga skulle ställas i forumet, men besluta att "Hjälp..." passade bra.
Min fråga är - hur mycket kostar Omega speedmaster professional sapphire sandwich att serva, vilken ref vet jag inte ännu då jag inte äger någon för tillfället.
Men jag har som avsikt att införskaffa ett exemplar inom en snar framtid och tänkte räkna på kostnaderna som kan tillkomma om det behövs göra en service tätt intill köp.

Tacksam för svar!
//Rookie
 
Topp