• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp...

Filip_R98

Breitling
Ja i Fjollträsk är det nog dyrast i landet. Nymans verkar många gilla, https://www.nymansur.com/service-prislista listar iaf 7500 kr, vet inte om det stämmer eller ej. Ring och fråga!

Ser tyvärr ut som det går på 7500 kr på Nymans och detsamma på Krons om man vill ha ikv polering kan man asvtå från det listar de 5500 kr.
Tänkte även göra en förfrågan hos Rob. Men rent spontant känns det som du har rätt i att det är högt prisatt i Sthlm.
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Du kan också höra med ställen på andra orter och sedan skicka iväg för service. Ska kolla vad en vän fick betala här i Malmö för ett tag sedan.
 

Filip_R98

Breitling
Han betalade runt 4000-4500 om han mindes rätt. https://www.omegawatches.com/store/storedetails/3580/
Inte så stor skillnad mot 5500 kr men rätt stor skillnad mot 7500 kr. Du borde kanske starta en egen tråd och fråga där så får du nog fler svar och alternativ.

Tanken slog mig att man likväl kan skicka iväg klockan. Jag ville bara få ett hum om prissättningen, och det har jag fått.
Om service skulle vara av intresse kan jag starta en separat tråd, som föreslagit för fler alternativ.

Men tusen tack för hjälpen!
 
Bra eller Anus? Tycker att det finns några schyssta modeller men som sagt, noll koll på vad som är bra och dåligt.
 

Bilagor

  • Screenshot_20171116-124500.png
    Screenshot_20171116-124500.png
    65.8 KB · Visningar: 45
Utseendet gillade jag. Har dock bara kollat på den lite snabbt... Men jag vill ju att det ska vara bra kvalité. Men något i den stilen kan jag tänka mig. Antar att det inte finns nåt andrahandsvärde på en sådan, men det är helt ok med mig :)
 

Rymdkatten

Panerai
2-Faktor
Ang Seiko så har jag bara koll på de lite billigare modellerna i prisklassen 1000-5000 kr och de är alla ypperliga klockor för priset. Men det finns definitivt liknande klockor som är grymt bra (vet ej hur de är i förhållande till Seikon du postade som kostar 25k dock).
 

Camo00

Patek
Hej allihopa. Jag är ny här på ks, har alltid tyckt att det är kul med klockor men har bara haft billigare klockor typ Gant, Skagen och olika smartwatches.
Nu tänkte jag köpa mig en (för mig) dyrare klocka som ska funka till vardag och fest.
Tänkte lägga mellan 20-30 k men det är en djungel. Vad ska man satsa på?
Alla tips mottages tacksamt.
/ en rookie
Viktigast att veta för att kunna ge bra förslag är vad Du gillar, men också vad Du förväntar Dig av klockan!
Vad är viktigast?
Vattentät så att Du kan bada, duscha, diska?
Driftsäker och lättservad billigt?
Läsbarhet? Lyser i mörker?
Hur använder Du den, är det 90% skogsutflykter och 10% fest, eller tvärtom? Klädstil?
Ju mer detaljer vi får om Dig och Dina förväntningar, desto bättre råd kan vi ge! (Undantaget de som alltid rekommenderar sin favoritklocka oavsett kriterier..)
 
Topp