• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot lämnar Rob Engström

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Enligt Hublot lämnar dom Rob siste December.

I samband med att Rolex lämnade så fick de ha kvar Tudor till sista juli men enligt hemsidan verkar de inte förstått att de inte är AD längre…

Enligt Hublot lämnar dom Rob siste December.

I samband med att Rolex lämnade så fick de ha kvar Tudor till sista juli men enligt hemsidan verkar de inte förstått att de inte är AD längre…
Känner inte till Rob E. särskilt väl men varför tappar de alla sina avtal?

Nu har jag aldrig satt min fot där, men tillåt mig att generalisera och anta att inställningen är densamma som hos övriga (Rolex-)AD:ar: Jag kan inte hjälpa att tänka att lite ödmjukhet nog hade räckt en bra bit på vägen för att fortsätta behålla efterfrågade varumärken…

Nu har jag aldrig satt min fot där, men tillåt mig att generalisera och anta att inställningen är densamma som hos övriga (Rolex-)AD:ar: Jag kan inte hjälpa att tänka att lite ödmjukhet nog hade räckt en bra bit på vägen för att fortsätta behålla efterfrågade varumärken…
Jag kan garantera att om jag hade öppnat en urhandel bredvid Bergströms i Malmö hade de fått stänga igen på 1 månad. Förstår ICKE hur de kan ha några kunder. Måste vara de som handlar där på ren rutin eller inte känner till att Klarlund finns över bron.

Oj detta förfall har jag helt missat 😮😮 har dock bara varit där en gång och fick då ett väldigt dåligt bemötande men ska inte dra för stora växlar av det. Men väldigt uppseendeväckande att se hur det kan vända, Rob kändes ju lite som en institution för en tio år sedan.

Vad har de kvar nu efter tappat Rolex, Tudor, Omega, Hublot, Patek? Longines?
OK de verkar ha kvar Chopard... men...

Ägarna visste dock att detta skulle hända. Är tydligt om man kollar på utdelniningshistorik bland ägarna senaste 10-20 åren och framförallt sista åren.... :)

Ägarna visste dock att detta skulle hända. Är tydligt om man kollar på utdelniningshistorik bland ägarna senaste 10-20 åren och framförallt sista åren.... :)

Chopard är också på väg bort.

Man maxar alltid utdelningen det är sen gammalt.

För det första är det ju inte alls sant och för det andra var det inte det jag syftade på. Kolla på historiken i deras utdelningar.
Varför aldrig ta utdelning men först för ett par år sedan maxa det om man inte vet vad som är på gång?
För att du bygger upp utdelningsutrymme de första åren. Jag gjorde samma sak med mitt bolag. Tror de flesta gör det, eller sparar utdelningsutrymmet och kapitalet i bolaget för att kunna pensionera sig och leva på utdelning från bolaget. Nu menar jag inte att det är så de gjort på Rob, för jag har inte kollat deras bokslut men ja... Det är vanligt förekommande.

Låter som du kanske inte kan lösa det ändå?
Jo. Absolut. Ge mig avtalen som de har på Bergströms så garanterar jag att jag löser det på studs. Att driva butik där efterfrågan är större än utbudet är ingen konst. Inte alls faktiskt. Men att ha återkommande nöjda kunder och förträffliga recensioner på allehanda tjänster är. Bergströms i Malmö vet inte vad kundbemötande innebär, i likhet med många andra klockaffärer som säljer "värdefulla" märken. Man kan absolut bedöma en persons intentioner utan att vara snorkig och ointresserad av att hjälpa densamma. Det är bara rövhattar som beter sig så.

För att du bygger upp utdelningsutrymme de första åren. Jag gjorde samma sak med mitt bolag. Tror de flesta gör det, eller sparar utdelningsutrymmet och kapitalet i bolaget för att kunna pensionera sig och leva på utdelning från bolaget. Nu menar jag inte att det är så de gjort på Rob, för jag har inte kollat deras bokslut men ja... Det är vanligt förekommande.
Finns ingen anledning att vara överlikvid.
Ni båda missar poängen eller saknar förmåga att läsa mellan raderna.
Men skitsamma, vi ska inte diskutera utdelning här säger chefen.

Jag vet inte. Hade inte ens hört talas om märket förrän jag kollade hemsidan ikväll men känns inte som de flyger av hyllan på Drottninggatan?

diskutera utdelning kan ni göra på lifestyle.
Att Rob tappar märken är för att de inte spelar enligt regelböckerna från tillverkarna.
Fast att skriva att man misstänker att de visste om att de skulle tappa alla viktiga märken är väl ändå on topic.
Men jag respekterar vad du skriver.

Som gammal kund under den tid de stod på topp (på den tiden då alla fick minst 15% rabatt på en ny klocka), känns det här ytterst sorgligt. Inte bara för dem själva utan för klockbranschen i Sverige. Deras service av Rolex var väl oftast top of the line. Skulle en ny ägare kunna få tillbaka AD-statusen på Rolex m.m. undrar man?

Tillbaka
Topp