• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Jag hittade ett par bilder i min dator på ett par Hublotmodeller som kanske inte är så vanliga? Jag har aldrig sett dem här iaf. Coola modeller!

253_4 2.jpg
650_1200 2.jpg

Knallade förbi den här beggade big bangen i Marbella för några veckor sen.
Känns inte ringen helt off? Gissar att det är en factory-ring men inte rätt ref?
IMG_9428.jpeg

Vad skiljer denna från @Davvan ’s ??

(Bortsett från att vissa detaljer är borstade, vilket de kan vara inom samma ref)

Känns inte ringen helt off? Gissar att det är en factory-ring men inte rätt ref?
IMG_9428.jpeg

Modellen verkar existera, så kanske är äkta vara?

Edit, inte samma modell, kanske är en äkta bezel som eftermonterats på en annan ref.

Ska vara keramisk bezel
Är det inte vitguld eller annan metall i tuttifrutti modellerna med baguetter?! Jag kan dock vara helt lost här, aldrig ägt en sån

Edit: såg att de keramiska modellerna har svart bezel, men tror de är pvd, inte keramik.. många äldre modeller är slitna

Senast ändrad:
Är det inte vitguld eller annan metall i tuttifrutti modellerna med baguetter?! Jag kan dock vara helt lost här, aldrig ägt en sån

Edit: såg att de keramiska modellerna har svart bezel, men tror de är pvd, inte keramik.. många äldre modeller är slitna
Well, har slagit av ett bandhorn på en keramisk så den var jättekeramisk :)

Titan brukar det vara blandat med

Well, har slagit av ett bandhorn på en keramisk så den var jättekeramisk :)

Titan brukar det vara blandat med
Tänkte på de ringar som är stensatta, tror inte de är keramiska utan pvd. Boett etc på Hublot är definitivt keramiska.

Du har rätt, snokade lite och flertalet har 18k white gold PVD bezel. Kanske därför fleralet ser ut som fan…..mjukt…

IMG_4114.jpeg

IMG_4115.jpeg
IMG_4117.jpeg

IMG_9428.jpeg

Haft kontakt med den säljaren för några år sedan. Skulle sätta rätt mkt på att kransen är lurig. Alldeles för billig dessutom. Den ska ha PVD krans….som är min graal….Davvan 22år….kostar bra mkt mer. Sett några fina i Japan.

Mailade Hublot om Marbella klockan och de kunde inte hitta info med klockans ref och blankpolerad bezel. Nån tidig prototyp ….kanske…..skulle dock inte våga chansa på den…..

Hublot tillverkar iofs bezels på beställning….så den ha fötts som en vanlig All Black och fått en custom bezel av någon med dålig smak…..

Tycker den gör sig klart bättre i helstål eller helstål. Tvåton känns väldigt 90-tal.
Haha, du är så spot on med 90-tals spaningen. Hade till och med gått så långt och säga att den är "gubbig" 🙈
Men det är något med just denna som kramar om gubben i mig och säger "en sån här ska du ha" så jag gillar det skarpt.

I övrigt är jag stål hela vägen och hade det var Rolex eller Cartier så hade tvåton vart helt uteslutet, men det är något Hubloten som tilltalar i tvåton. Vilket väl i sig är lite hyckleri men men…

Senast ändrad:
Haha, du är så spot on med 90-tals spaningen. Hade till och med gått så långt och säga att den är "gubbig" 🙈
Men det är något med just denna som kramar om gubben i mig och säger "en sån här ska du ha" så jag gillar det skarpt.

I övrigt är jag stål hela vägen och hade det var Rolex eller Cartier så hade tvåton vart helt uteslutet, men det är något Hubloten som tilltalar i tvåton. Vilket väl i sig är lite hyckleri men men…
Cartier är ju bäst i tvåton, iaf de lite äldre Santos med skruvskallelänken.

Gillar tvåton med ljusa tavlor. Svart/blått och guld gör att de ser 80/90-tal ut. En tidsålder jag generellt inte är jätteförtjust i.

Gillar tvåton med ljusa tavlor. Svart/blått och guld gör att de ser 80/90-tal ut. En tidsålder jag generellt inte är jätteförtjust i.
Antar att det också beror på hur många klockor man har och om man satsar på en samling av likadan klockor eller vill ha variation.
Om jag bara hade en klocka så skulle stål och svart tavla vara givet. Men det vore tråkigt med 30 klockor om alla såg likadan ut.
Jag har tre st i tvåton alla är äldre och har lite olika features.
IMG_1478.jpeg

IMG_1470.jpeg
IMG_1136.jpeg

Jag är generellt inte någon som gillar länkar oavsett som inte har Genta´s nautilus eller Ingenieur stil (menar utseendet och inte att det är karln som ligger bakom designen). Vilket på intet sätt är någon sensationell åsikt...

Men bra in inspel om färgen på tavlorna kopplat till designen., har nog inte tänk på hur just det påverkar helhetsintrycket, kommer definitivt vara något jag kommer lägga märke mer till nu.
Hubloten tycker jag kommer undan helt och hållet pga gummiarmbandet i det fallet. Tycker inte de vita tavlorna i tvåton på MDM gör sig alls lika bra som till stålvarianterna. På Santos håller jag helt klart med, ävnen samma på @chezz81 Bulova.

Jag är generellt inte någon som gillar länkar oavsett som inte har Genta´s nautilus eller Ingenieur stil (menar utseendet och inte att det är karln som ligger bakom designen). Vilket på intet sätt är någon sensationell åsikt...

Men bra in inspel om färgen på tavlorna kopplat till designen., har nog inte tänk på hur just det påverkar helhetsintrycket, kommer definitivt vara något jag kommer lägga märke mer till nu.
Hubloten tycker jag kommer undan helt och hållet pga gummiarmbandet i det fallet. Tycker inte de vita tavlorna i tvåton på MDM gör sig alls lika bra som till stålvarianterna. På Santos håller jag helt klart med, ävnen samma på @chezz81 Bulova.
Precis, bandet måste följa med den ljusare tavlan enligt mig.

Sedan har jag en fetisch för tvåtonsboetter på stållänk. Tycker oftast det är fint.

Alltid kul att analysera vad man gillar och inte. Försöka hitta en logik.

Tillbaka
Topp