• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Du har faktiskt helt rätt.
Jag är,som stock-konservativ gubbe,bara helt fel kund.
På en 20-nånting Miamibrud med tillhörande hund&väska i DesignerDistrict är det så rätt det bara kan bli.
Jag är ju gubbe nu, men kan inte annat än bli glad varje gång jag plockar fram min BB Tutti Frutti Green Apple i rosa guld och 38 mm. Blir tyvärr nästan gladare än när jag plockar fram min typ orörda Cartier Tank LC från 50-talet eller Rolex Bubbleback i rosa 10k guld med spegeltryck.

Tycker en flippad Hublot är roligare än när någon gubbe skojar till det med gröna stygn på armbandet. Eller när man går steget ut och vågar köpa tvåton.

Få bryr sig om din klocka om du inte är svensk konsult, bättre då att vara självisk.

De Big Bang jag hittar som är 42mm har mer ”busy” urtavlor. Skelett etc. Hade varit nice med en som är lite mer ren, men kanske bara jag som inte är påläst. CF finns ju iaf.
unico-modellerna är 42 och 45mm, dessutom ofta (alltid?) skelleterade

DSCF6083.jpeg

Senast ändrad:
Beror ju på vilket verk man använder. Boetten är i den storleken den är, oavsett vilken komplikation verket har.

Testat 38an?
Yes, tycker personligen det blir för nätt givet BB designspråk och filosofi från ursprunget, 38mm passar bäst i CF modeller, hade gärna köpt en 38mm CF med automaturverk. De allra flesta 38 BB är också med batteri, vilket inte är min cup of tea

Yes, tycker personligen det blir för nätt givet BB designspråk och filosofi från ursprunget, 38mm passar bäst i CF modeller, hade gärna köpt en 38mm CF med automaturverk. De allra flesta 38 BB är också med batteri, vilket inte är min cup of tea
CF lider av samma åkomma som de flesta andra moderna ur, boetten är för kort.

Tycker den är alldeles lagom och ett klart lyft mot pre-Biever MDM Hublot, finns ju en anledning till varför de var konkursfärdiga innan Biever styrde upp och räddade firman
Hehe, kan vara den värsta förenklingen jag läst i år.

Allt går i cykler och du ser kanske det jag ser en dag i framtiden, eller inte. En viss elegans i grundformen är tidlöst och något man kan anpassa till de flesta boettyper. Big Bang har det men inte Classic Fusion.

Hehe, kan vara den värsta förenklingen jag läst i år.

Allt går i cykler och du ser kanske det jag ser en dag i framtiden, eller inte. En viss elegans i grundformen är tidlöst och något man kan anpassa till de flesta boettyper. Big Bang har det men inte Classic Fusion.
Lite måste man få provocera, har bra koll på dina preferenser 😜 Oavsett så tycker jag BB är gjord för lite större dimensioner och 38 blir lite för nätt för den sportiga designen. Lite som att göra AP ROO i 38 hade inte flugit så bra heller, precis som BB skapats för 40+ boetter

Lite måste man få provocera, har bra koll på dina preferenser 😜 Oavsett så tycker jag BB är gjord för lite större dimensioner och 38 blir lite för nätt för den sportiga designen
Vad jag däremot upptäckte när jag jämförde 38 och 41 an irl är att bandet förhållandevis är smalare på 38an. Tror jag föredrar 41an där. Tycker sedan den stora boetten blir lite för högljudd/vulgär.

Vad jag däremot upptäckte när jag jämförde 38 och 41 an irl är att bandet förhållandevis är smalare på 38an. Tror jag föredrar 41an där. Tycker sedan den stora boetten blir lite för högljudd/vulgär.
Haha, OK. Vi får komma ihåg att BB skapades från början som 44 kronograf, så 41 är ett ordentligt steg nedåt i storlek. Mindre än så på en BB kronograf hade sannolikt proportionerna gått åt skogen. Enklare med vanlig tre-hand då, men tycker ändå den gör sig bättre i de lite större One-click modellerna

Haha, OK. Vi får komma ihåg att BB skapades från början som 44 kronograf, så 41 är ett ordentligt steg nedåt i storlek. Mindre än så på en BB kronograf hade sannolikt proportionerna gått åt skogen. Enklare med vanlig tre-hand då, men tycker ändå den gör sig bättre i de lite större One-click modellerna
Spelar ingen roll vilken storlek man gjorde först. Då skulle ju tex oysterboetterna vara 30 mm, Santosen 25 mm osv.

Med ett mindre kronografverk hade klockans proportioner såklart blivit perfekta.

Spelar ingen roll vilken storlek man gjorde först. Då skulle ju tex oysterboetterna vara 30 mm, Santosen 25 mm osv.

Med ett mindre kronografverk hade klockans proportioner såklart blivit perfekta.
Agree to disagree, Hubbe lade ju ned 41 för de själva tycker modellen är för liten… 38 krono hade möjligtvis funkat på CF. 42mm UNICO är ju en unisex modell de marknadsför mot damer exempelvis och minsta BB krono de tillverkar

Oavsett komplikation och modell så är glasringen så framträdande och tavlan blir väldigt liten på en 38mm, funkar inte alls på mig i mitt tycke.

Oavsett komplikation och modell så är glasringen så framträdande och tavlan blir väldigt liten på en 38mm, funkar inte alls på mig i mitt tycke.
Upplever inte alls tavlan som liten om man jämför med de större. Ser väldigt proportionerlig ut. Sedan gillar jag iofs breda glasringar men ser inte det här. Förstår däremot att vissa tycker klockan är för liten, det är naturligt. Själv vill jag dock att handleden är tydligt bredare än boetten och då hamnar jag vid 38 mm på Big Bang. Andra kanske hamnar vid 41 osv.

Tillbaka
Topp