Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Frågan var väl hur du finansierar.finns ju mer än 100 000 dollarmiljonärer i sverige, vore ju märkligt om inte några av dom köper klockor.
det är enkelt, jag köper ingen klocka över 5000kr.Frågan var väl hur du finansierar.
valutaväxling?Frågan var väl hur du finansierar.
Nej, det är klart. Jag menade mest att avbetalning på en klocka inte är något skamligt. I synnerhet då klockan sannolikt har mer än 50% av sitt värde kvar efter 5 år. En TV, not so much.Jag förstår ditt resonemang. Skillnaden tror jag bottnar i att klockor ses som lyxkonsumtion och något icke nödvändigt, det är väl det som gör det mindre lämpligt för avbetalning i jämförelse med just en bil, bostadsrätt, hus etc.
Vänligen
Forumets undersköterska
Man ska ha råd med det man vill ha. Avbetalning tycker jag är "desperat". Så bråttom kan man omöjligt ha med att köpa en klocka. Lite ska man få lida, längta och spara.Nej, det är klart. Jag menade mest att avbetalning på en klocka inte är något skamligt. I synnerhet då klockan sannolikt har mer än 50% av sitt värde kvar efter 5 år. En TV, not so much.
Det kanske är desperat, eller så ärMan ska ha råd med det man vill ha. Avbetalning tycker jag är "desperat". Så bråttom kan man omöjligt ha med att köpa en klocka. Lite ska man få lida, längta och spara.
Så är det ju. Själv är jag rätt bra på att spara, så jag hade tyckt att det var fusk med avbetalning. Är nog många som är lyxfällanmaterial som köper på avbet.Det kanske är desperat, eller så är
man kass på att spara men duktig på att betala räkningarna. Personligt val. Är man dock lyxfällanmaterial så är det nog bäst att passa på avbetalningar helt.
Håller med dig. Blir lite som en sport att få "förtjäna" nästa inköp.Så är det ju. Själv är jag rätt bra på att spara, så jag hade tyckt att det var fusk med avbetalning. Är nog många som är lyxfällanmaterial som köper på avbet.
Javisst. Själv sparar jag också ihop till saker. Men som sagt - ser inte att det automatiskt är fel att finansiera. En ny Audi på avbetalning eller en beg Skoda kontant? Vem måste ha Audin? Hur många väljer Skodan om de kan få Audin?Så är det ju. Själv är jag rätt bra på att spara, så jag hade tyckt att det var fusk med avbetalning. Är nog många som är lyxfällanmaterial som köper på avbet.
Vitsen med ett hemligt klockkonto är väl att man INTE behöver redovisa hur stort det är eller hur pengarna hamnat där?
Ålder på dig? Hann ju med en smileyPantar burkar. Äter nudlar. Lever på föräldrarna.
Eller så struntar man i äktenskap. Bara bröllopet är ju en trevlig klocka sparat.Eller så skriver man ett äktenskapsförord.
Eller så struntar man i äktenskap. Bara bröllopet är ju en trevlig klocka sparat.
är det taket på SMS-lån?det är enkelt, jag köper ingen klocka över 5000kr.
Funkar om du inte är rökare intresset avtar ju gissar o antar, oforskare som jag ärJag säljer min kropp.
//B