• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur fotar ni era klockor?

bubben67

Omega
2-Faktor
Hej,
jag undrar hur ni fotar era klockor och får så snygga bilder?

Hur gör ni wrist-shoots?

Använder ni stativ?

Vad behöver man för kamera för att få skapliga klockbilder?

Tacksam för hjälp.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag använder både mobilkamera och digital systemkamera. Men, som läraren på en fotokurs jag gick sa, det hänger inte på kameran utan på fotografen...
Och ja, ibland använder jag även ett stativ, främst när jag tar bilder i dåligt ljus då jag föredrar att använda befintligt ljus då jag fotograferar.
 

john b

Rolex
Beror på tillfälle. Oftast min Samsungmobil. Ibland systemare med stativ och hela skiten. Ibland en liten pocket-kamera.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
iPhone (på frihand), många kort med förhoppning om att något av dem blir bra.

Ska kanske prova Aquaracer2 s tips om en drajja innan jag börjar fota ;)
 

Mr Chance

Kalmar
har själv bara en Samsung SG2


Fungerar utmärkt. Denna togs med S2 och ett macroobjekiv du kan ropa hem på ebay för 30 spänn.
20130805_174616.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag är absolut ingen fotograf, inte gått kurser m.m, men ibland kan man få till det om ljuset träffar rätt, har en S4 själv när jag fotar och mitt enda tips är håll stilla, tänk på hur ljuset träffar tavlan och klick! ibland sitter bilden klockrent ibland inte.
Togs idag, absolut ingen kanonbild men ett gott försök iaf:)
2014-02-05 13 58 17.jpg
 

Andsan

Rolex
Lite tips

Bra ljus, använda självutlösare och en kamera med "rätt" inställningar. Det behöver inte vara någon dyr kamera med värsta objektivet men det underlättar. Sedan är det bara att prova sig fram och vinkla hit och dit för att få bästa ljus och så lite reflexer som möjligt. Ett fototält kan vara bra, finns på Kjell & Company för under femhundringen

http://feber.se/foto/art/202947/bra_tips_fr_produktfotograferi/

http://www.tabletopstudio.com/documents/watch_photography.htm#focus

Lycka till

Anders
 
Topp