• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur fungerar världsgaranti?

Jag har nu lämnat in Tudorn. Ej hos den jag kontaktade först o som tyckte att jag ska skicka den till tudor direkt o själv. Blev trevligt bemött o det var ingen diskussion om att den inte var köpt hos dem själva i butiken. Får ett första svar inom några dagar o de fixar den troligen i butiken. Återkommer när jag fått svar.
Skönt att det löste sig. Dela gärna med dig av dina upplevelser i denna tråd: https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/
 
Jag har nu lämnat in Tudorn. Ej hos den jag kontaktade först o som tyckte att jag ska skicka den till tudor direkt o själv. Blev trevligt bemött o det var ingen diskussion om att den inte var köpt hos dem själva i butiken. Får ett första svar inom några dagar o de fixar den troligen i butiken. Återkommer när jag fått svar.
Härligt! :)
 
Jag har nu lämnat in Tudorn. Ej hos den jag kontaktade först o som tyckte att jag ska skicka den till tudor direkt o själv. Blev trevligt bemött o det var ingen diskussion om att den inte var köpt hos dem själva i butiken. Får ett första svar inom några dagar o de fixar den troligen i butiken. Återkommer när jag fått svar.

Du får gärna tala om för oss vem vi inte ska vända oss (eller vem vi ska vända oss till) så att vi kan spara tid.
Ska det vara så känsligt bara för att de är AD?

Jag går gärna till den som förstår sig på service. De andra får gärna stänga sin butik..... inte så konstigt att så många gick i konkurs.
 
Du får gärna tala om för oss vem vi inte ska vända oss (eller vem vi ska vända oss till) så att vi kan spara tid.
Ska det vara så känsligt bara för att de är AD?
Jo jag gör det när jag fått tillbaka uret. Gör en helhetsbedömning o skriver vem o var då.



Jag går gärna till den som förstår sig på service. De andra får gärna stänga sin butik..... inte så konstigt att så många gick i konkurs.
 
Och behöver man snabbt svar på ad i Stockholm som jag menar på har bra resp inte bra första bemötande så går det bra att pm mig. Vill inte outa dem offentligt förrän jag har helhetsbilden.
 
Så, nu uppdaterar jag tråden med senaste nytt eftersom det efterfrågades. Det var Kroons ur som svarade mig först att jag får skicka in klockan direkt till Tudor, dvs med egen frakt etc. Ska tilläggas att det var en mailfråga från mig och jag var ej in i butiken. Men ändå, mycket märklig o olustig väg att gå som Tudor ägare med garanti kvar. Jag gick istället in på Rob. Engström där jag både blev trevligt o korrekt bemött och det var inga som helst problem med att lämna in den där. Svaret jag fick var att urmakaren på plats först kollar status och sedan ringer mig för ev. avstämning. Precis så skedde också. Den är nu kollad och den går tydligen som den ska enligt cosc. Det är nog mer jag som sitter för stilla på jobbet helt enkelt. Har inte hämtat ut den än men jag har fått upp ögonen för Rob. Engström på ett positivt sätt och det kommer jag att bära med mig, precis omvänt för den andra butiken. Good to know hur man hanterar kundservice.
 
Så, nu uppdaterar jag tråden med senaste nytt eftersom det efterfrågades. Det var Kroons ur som svarade mig först att jag får skicka in klockan direkt till Tudor, dvs med egen frakt etc. Ska tilläggas att det var en mailfråga från mig och jag var ej in i butiken. Men ändå, mycket märklig o olustig väg att gå som Tudor ägare med garanti kvar. Jag gick istället in på Rob. Engström där jag både blev trevligt o korrekt bemött och det var inga som helst problem med att lämna in den där. Svaret jag fick var att urmakaren på plats först kollar status och sedan ringer mig för ev. avstämning. Precis så skedde också. Den är nu kollad och den går tydligen som den ska enligt cosc. Det är nog mer jag som sitter för stilla på jobbet helt enkelt. Har inte hämtat ut den än men jag har fått upp ögonen för Rob. Engström på ett positivt sätt och det kommer jag att bära med mig, precis omvänt för den andra butiken. Good to know hur man hanterar kundservice.
Härligt att det löste sig, hade exakt samma upplevselse när jag gick in med min 2år gamla 116610 som fortade sig flera minuter per dag.
Gick till Nymans som inte alls var tillmötesgående, ville att jag skulle stå för frakten ner till Rolex då de misstänkte att det var ett handhavande fel och inte ett garantiärende.
Gick istället till Rob och fick ett trevligt bemötande direkt, de skickade ner klocka till Rolex utan problem och efter några månader fick jag tillbaka den fixad och utan att betala en krona. Är precis så en AD ska agera vid ett garantiärende även fast klockan inte är köpt i den butiken!
 
Härligt att det löste sig, hade exakt samma upplevselse när jag gick in med min 2år gamla 116610 som fortade sig flera minuter per dag.
Gick till Nymans som inte alls var tillmötesgående, ville att jag skulle stå för frakten ner till Rolex då de misstänkte att det var ett handhavande fel och inte ett garantiärende.
Gick istället till Rob och fick ett trevligt bemötande direkt, de skickade ner klocka till Rolex utan problem och efter några månader fick jag tillbaka den fixad och utan att betala en krona. Är precis så en AD ska agera vid ett garantiärende även fast klockan inte är köpt i den butiken!
Har alltid gått till Rob E med mina klockor under garanti, alltid gratis. Nymans Ur däremot har alltid krävt pengar för frakten.
 
Tillbaka
Topp