• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur matchar ni klocka med klädstil?

Precis som att de flesta klockor bär upp en välklädd stil. Sen kan en klocka lyfta stilen ett snäpp till. Precis som att CJ lyfter mer än loake, lyfter GS mer en seiko. Tycker jag.
Sen nånstans så spelar ju även ekonomin en roll när man inte är gjord av pengar liksom;)
Men klart att det är skillnad på kvatitet o kvalitet..
Sen kokar det till slut ner till hur cool man är. Många coola snubbar som kommer undan med tisha och ex datejust.
Synd bara att man själv inte är där :)

Sen kokar det till slut ner till hur cool man är. Många coola snubbar som kommer undan med tisha och ex datejust.
Kör ibland det på jobb. Om det passar med möten etc. Undrar bara om man kommer undan med det... :nailbiting:
man skall inte bry sig om vad andra tycker och tänker, men det gör man lite ändå.

Kör ibland det på jobb. Om det passar med möten etc. Undrar bara om man kommer undan med det... :nailbiting:
man skall inte bry sig om vad andra tycker och tänker, men det gör man lite ändå.
På mitt jobb kommer man undan med nästan vad som helst, på gott och ont.
Personligen så klär jag mig alltid lite dressigt om jag har viktiga möten, framför allt om det är kundmöten(även om de nästan alltid är över telekonferens), mest för min egen skull alltså.

Tycker nästan det är synd att det är så avslappnad klädkod på de flesta ingenjörsavdelningar. Får söka mig till management så jag har en bra anledning att bära kostym oftare. :D

Så återigen till den outfit jag nämnde i början av tråden. Vit tshirt/piké o beiga chinos funkar till de flesta klockor;)
(Ett par Incotex o en Sunspel med en Panna på armen såklart:))

På mitt jobb kommer man undan med nästan vad som helst, på gott och ont.
Personligen så klär jag mig alltid lite dressigt om jag har viktiga möten, framför allt om det är kundmöten(även om de nästan alltid är över telekonferens), mest för min egen skull alltså.

Tycker nästan det är synd att det är så avslappnad klädkod på de flesta ingenjörsavdelningar. Får söka mig till management så jag har en bra anledning att bära kostym oftare. :D
Själv går jag ju runt i en Boglioli kostym (vissa dagar) bland klasskamrater som kör chinos i sina bästa dagar, so I know the feeling!
Bara att kämpa på;)

O med kvantitet o kvalitet så menade jag Loake (8 par skor per hud) versus Edward Green (4 par skor per hud)..
Eller Crockett&Jones, visserligen 6 par skor per hud men men..

Menade det som ett svar på att klart som fan att jag bara skulle vilja ha skor från EG/John Lobb (istället för bla Loake) o välja de klockor jag egentligen drömmer om;)
Jag förstår. Det jag tänkte på var att kläd & personlig stil får sig en djupdykning - när du faktiskt behöver spara till ett plagg.
O med kvantitet o kvalitet så menade jag Loake (8 par skor per hud) versus Edward Green (4 par skor per hud)..
Eller Crockett&Jones, visserligen 6 par skor per hud men men..
Just skor övergår mitt förstånd. Jag skulle känna mig väldigt obekväm på gatan med ett par EG på fötterna.

Jag förstår. Det jag tänkte på var att kläd & personlig stil får sig en djupdykning - när du faktiskt behöver spara till ett plagg.

Just skor övergår mitt förstånd. Jag skulle känna mig väldigt obekväm på gatan med ett par EG på fötterna.
Du har åter rätt! Klart det blir en djupdykning.. Man får spara/prioritera liksom (välja 1 par skor istället för 3 par osv). Kunskap om material o tillverkningsland gör ju även sin del av valen. I mitt fall undviker jag plagg tillverkade utanför EU (undantag USA) och väljer ofta plagg efter material o passform, inte efter vilket märke.
Sen ibland så kan ju för mycket kunskap o insikt (gäller både kläder,skor o klockor) bara bli "för mycket" för ens egna bästa haha

En liten disclaimer att jag inte har några EG. Men när du väl testat ett par ordentliga skor kan det gå snabbt utför. Numera finns det iofs bra alternativ i 3' kr-klassen, men det är en enorm skillnad när du går upp till 10'.
Jag har allt testat. Carmina, C&J, Loake & Grenson b.la. Mina mest uppskattade & använda skor är nog ett par kängor från Berwick. Där är det ingen söndagsångest om jag har druckit tequila & dansat bugg i skorna.

En liten disclaimer att jag inte har några EG. Men när du väl testat ett par ordentliga skor kan det gå snabbt utför. Numera finns det iofs bra alternativ i 3' kr-klassen, men det är en enorm skillnad när du går upp till 10'.
Mitt "problem" är ju att Loake's Capital F passar mej bäst. Även om jag föredrar C&J så sitter dom inte lika bra (men har ändå 2 par)..
O visst är det skillnad.. o när man väl insett skillnaden så blir ju skobudgeten 2-3 gånger högre:bag:

Mitt "problem" är ju att Loake's Capital F passar mej bäst. Även om jag föredrar C&J så sitter dom inte lika bra (men har ändå 2 par)..
O visst är det skillnad.. o när man väl insett skillnaden så blir ju skobudgeten 2-3 gånger högre:bag:
Läst är otroligt viktigt! Vilken tur att Capital passar dig. Jag föredrar mer uppbyggnad och stöd mot hålfoten, vilket oftast de billigare varianterna saknar. Men en nackdel då är ju att de inte passar alla..

20161118_221830.jpg

Nyss hemkommen från jobbets julfest, därav att jag ser väldigt trött ut... :meh:

Beslöt mig för att köra lite blandning av dressat och casual ikväll. Mörka jeans och mörkbruna chelseas. Funkade bra tycker jag! Brukar dock inte köra så starka färger men nån gång får det hända.:cool:

Tillbaka
Topp