• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur matchar ni klocka med klädstil?

Tråden handlade i början iaf om vilken stil som passade till vilken klocka. Hävdar fortfarande att det inte finns något som är "hugget i sten" (i stil med guiden trådstartaren visade) o med en medvetenhet och kunskap om kläder o skor så kan du med rätt stil bära det mesta..

Ett bra dykarur är bättre än ett dåligt "dressur", men det säger inte mycket... Att använda bond som en anledning till att det fungerar är dock fel. Visa gärna en dålig matchning från Agnelli.
Finns det några förutom byxerna med hög midja vilket var dåtidens mode?

Ett bra dykarur är bättre än ett dåligt "dressur", men det säger inte mycket... Att använda bond som en anledning till att det fungerar är dock fel. Visa gärna en dålig matchning från Agnelli.
Sen visade jag mina egna bilder före Bond's..

Hög midja..
IMG_6099.JPG

Skulle däremot va coolt om du slängde upp en bild på dina rosa dojjor som jag sett tidigare med en matchande klocka:)
Respekt!!!!

Kör en "crazy" blandning idag av italienska, brittiska, amerikanska o svenska märken så här på första farsdagen:)
Pannan på svart oem-läder dagen till ära..

Senast redigerad av en moderator:
  • Like
Reactions: kmg
Steve-McQueen.jpg

Vissa säger att den är tråkig och opersonlig, men själv tycker jag att klockans enkelhet gör den så jävla attraktiv. Att den sen går att bära till dem flesta outfits gör ju inte saken sämre. The one and only Submariner.

För min del uppskattar jag en mångsidig klocka - som inte behöver matchas hit & dit.

Helhet i första hand, klockan i andra hand.

Finns det fler där ute?
Håller nog med dej helt o hållet. Sen är det ju kul att matcha lite extra om man har en nice tavla eller strap liksom. Men generellt så anser jag ju att en välklädd stil bär upp de flesta klockor..

För min del uppskattar jag en mångsidig klocka - som inte behöver matchas hit & dit.

Helhet i första hand, klockan i andra hand.

Finns det fler där ute?

Absolut. Därav har jag själv undvikit klockor med skarpa färger och för mycket bling. Köpte en klocka i trä för ett tag sen, den går fan inte att matcha till nånting annat än möjligen sandaler, shorts och t-shirt, något jag använder mycket sällan. :(
Mitt sämsta köp på mycket länge. En tusenlapp rätt i sjön eftersom jag kallt räknar med att den är helt osäljbar. Läropengar.

Håller nog med dej helt o hållet. Sen är det ju kul att matcha lite extra om man har en nice tavla eller strap liksom. Men generellt så anser jag ju att en välklädd stil bär upp de flesta klockor..
Precis som att de flesta klockor bär upp en välklädd stil. Sen kan en klocka lyfta stilen ett snäpp till. Precis som att CJ lyfter mer än loake, lyfter GS mer en seiko. Tycker jag.

Precis som att de flesta klockor bär upp en välklädd stil. Sen kan en klocka lyfta stilen ett snäpp till. Precis som att CJ lyfter mer än loake, lyfter GS mer en seiko. Tycker jag.
Sen nånstans så spelar ju även ekonomin en roll när man inte är gjord av pengar liksom;)
Men klart att det är skillnad på kvatitet o kvalitet..

Tillbaka
Topp