Tack. Skjortan är ett spontant reaköp i viss tidsnöd, men att få kollegor har koll stämmer nog.Men knappast något gemene kontorsarbetare hade förstått (ditt medvetna val av kavaj, skjorta, klocka som jag tycker är grymma)
/B
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack. Skjortan är ett spontant reaköp i viss tidsnöd, men att få kollegor har koll stämmer nog.Men knappast något gemene kontorsarbetare hade förstått (ditt medvetna val av kavaj, skjorta, klocka som jag tycker är grymma)
Blåkläder och skor med stålhätta+spikskydd, perfekt så man slipper oroa sig matchningÄr det inte bara en självklarhet att man har den typ av kläder på sig på jobbet som arbetsgivaren föredrar/kräver?
Låter som en utmärkt matchning med grova skor till blåkläder.Blåkläder och skor med stålhätta+spikskydd, perfekt så man slipper oroa sig matchning
Ja, alla vet ju att det är derby som gäller till snickarbyxor.Låter som en utmärkt matchning med grova skor till blåkläder.
Skulle se betydligt mer konstigt att komma med ett par bruna spit shine oxford till snickarbyxerna.
Så länge det inte är plain med snickarbyxerna, såå 2015. Men derbys med brogues känns såå rätt.Ja, alla vet ju att det är derby som gäller till snickarbyxor.
Nja vette 17. Att blanda ihop det här med att någon är skön, har bra personlighet osv har egentligen inte det minsta med medvetenhet o intresse för vare sej klockor, skor, kläder eller stil.Undantaget som bekräftar regeln kanske?
Du förstod nog min poäng iaf. Tror knappast att det var någon slump att det bara blev en blå skjorta till en kavaj utan lite tanke fanns det nog bakomTack. Skjortan är ett spontant reaköp i viss tidsnöd, men att få kollegor har koll stämmer nog.
/B
Den stora frågan är väl vilken klocka man har till blåkläder?Blåkläder och skor med stålhätta+spikskydd, perfekt så man slipper oroa sig matchning
Bra fråga! Tror nog svaret blir ingen alls under arbetstid. Därför så många långa fikaraster för snickarna hahaDen stora frågan är väl vilken klocka man har till blåkläder?
(Rätt svar är ingen klocka om man är snickare. Efter farsan berättade om en snickarkollega till honom som fått näven ordentligt manglad efter klockan fastnat i någon taskig situation(minns inte om han ramlade eller om det var maskiner inblandat) så kör jag alltid utan klocka/armband/ringar när det ska snickras eller mekas.).
Äh, du kan likagärna fastna i något annat eller skada dig på annat vis om du inte bär klocka!Den stora frågan är väl vilken klocka man har till blåkläder?
(Rätt svar är ingen klocka om man är snickare. Efter farsan berättade om en snickarkollega till honom som fått näven ordentligt manglad efter klockan fastnat i någon taskig situation(minns inte om han ramlade eller om det var maskiner inblandat) så kör jag alltid utan klocka/armband/ringar när det ska snickras eller mekas.).
Lär kittla gott om du råkar få 230 volt i länken?Äh, du kan likagärna fastna i något annat eller skada dig på annat vis om du inte bär klocka!
Förvisso Elektriker men använder denna dagligen:
Vi får inte arbeta med spänning på men ja, risken finns ju!Lär kittla gott om du råkar få 230 volt i länken?
Ne, visst kan man råka illa ut ändå, men onödigt att utsätta sig för en sån ökad risk tycker jag.
Du har ju helt rätt i att man ska klä sig för sin egen skull, men jag skulle mest höja på ögonbrynen om hörsalen fylldes med kostymfolk.Du förstod nog min poäng iaf. Tror knappast att det var någon slump att det bara blev en blå skjorta till en kavaj utan lite tanke fanns det nog bakom
Så är det tyvärr, tror knappast dom nere i din repa har en susning om vad du har på dej. I min "klass" så finns det knappt en jävel som hajjar något förutom en lärare som jag ofta pratar skor, tyger o kavajer med. Övriga har nog inte det minsta koll på vad jag har på mej o det spelar mej ingen roll heller. Inte för deras skull jag har det här intresset o klär mej. Däremot tycker jag det är snudd på respektlöst gentemot skolan (det är ändå en ekonomiutbildning där vi blir redovisningsekonomer) att vuxna människor kommer i mjukisar o träningskläder om dagarna.. Ser ju inte så bra ut direkt när det kommer företag o hälsar på!!
Aha en sådan kavaj har ju jag inser jag nu, dock i tweedDen heter Dover Pocket på bilden, har själv kavajen o kostymen fast i grått...
Använder inte kostym i skolan varje dag men ofta kavaj. Stor skillnad mellan folk i jeans (något även jag använder såklart) o folk i mjukisbyxor eller löpartajts! Tom vissa som har en kameltå i sina j@vla tajts (tjejer).. Avskyvärt!Du har ju helt rätt i att man ska klä sig för sin egen skull, men jag skulle mest höja på ögonbrynen om hörsalen fylldes med kostymfolk.
Jag läste både på Chalmers och Handels Gbg, samt utbytesterminer vid ett amerikanskt och ett tyskt universitet. Lustigt nog var det bara ekonomistudenterna i Göteborg som körde kavaj, ibland.
Av mina kursare från Chalmers blev många mgmtkonsulter så det blev kostym direkt. Tvära kast från jeansen.
En Dover alltså? Vilken färg? Min blåa Dover är i flannel..Aha en sådan kavaj har ju jag inser jag nu, dock i tweed
Japp en Dover dock i grå tweed typ.En Dover alltså? Vilken färg? Min blåa Dover är i flannel..
Kör oftas den ihop med ett par bruna eller gråa flannelbyxor. Den här dagen med brun polo o bruna monkstraps o grön/brun ullnäsduk
Funkar fint under både carcoat o rock på höst/vinter. Dock lite för varm för sommarn även om den funkar på våren till benvita chinos..
Riktigt snygg! Just melerat tyg gör ju den gråa kavajen mer levandeJapp en Dover dock i grå tweed typ.
bifogar bild här, den har små inslag och grönt och rött med vilket är lite roligt och ger lite mer liv på ett subtilt sätt
Bond står över alla regler sen är han ju i grunden ganska konservativ med det enda utstickande är dykarklocka, men som sagt Bond är Bond och han kan rocka smoking kavaj med speedos om det är såSen vore det ju kul att höra kommentarer vad ni anser om en viss Bond
En man utan stil eller inte??
Konservativ?? Stilbrott??
Anser att nån närmare presentationer av Bond o klockor känns onödig..
Mer sugen på att höra någon som påstår sej stå för en konservativ "stil" som förkastar Bond bara hahaBond står över alla regler sen är han ju i grunden ganska konservativ med det enda utstickande är dykarklocka, men som sagt Bond är Bond och han kan rocka smoking kavaj med speedos om det är så
Grejen med just Bonds klockor är väl att alla gadgets inte får plats i en dressklocka? Eftersom en dykare är det dressigaste som man ändå får plats med laser, geigermätare, faxmaskin, minibomb, radio, änterhake osv(Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_James_Bond_gadgets)Sen vore det ju kul att höra kommentarer vad ni anser om en viss Bond
En man utan stil eller inte??
Konservativ?? Stilbrott??
Anser att nån närmare presentationer av Bond o klockor känns onödig..
Visst är bonds matchning fel på 99%. Matchningen är inte bra i sig och inget du kommer kunna duplicera.Mer sugen på att höra någon som påstår sej stå för en konservativ "stil" som förkastar Bond bara haha
Men tror inte dom (som står hårt vid sin konservativa stil o förkastar sllt annat) har nån vidare koll egentligen
Tror knappast dom kan rabbla upp diverse historia om varumärken, materialkunskap, skillnader på kavaj o kavaj (hur dom är sydda), skillnaden på blake vs goodyear sydda skor osv heller..
En viss Agnelli hade all den kunskapen i överflöd (likväl som Bond) men bröt ändå mot reglerna
Har man koll kan man medvetet bryta mot reglerna..
Vilka gadgets hade 6538? Vattentät dykaren visserligen.. o nato var ju den riktiga strapen för dykare. Det var ju inte ens en produktplacering. Blev bara såååå rätt ändå..Grejen med just Bonds klockor är väl att alla gadgets inte får plats i en dressklocka? Eftersom en dykare är det dressigaste som man ändå får plats med laser, geigermätare, faxmaskin, minibomb, radio, änterhake osv(Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_James_Bond_gadgets)
Apropå att jag själv inte lagt upp några bilder så har jag inte riktigt fått in vanan att fota mig själv än. Tänkte faktiskt på det härom dagen när jag fått till en riktigt snygg matchning, men glömde tyvärr.
Nope inte jag, det skulle va att kopiera hahaVisst är bonds matchning fel på 99%. Matchningen är inte bra i sig och inget du kommer kunna duplicera.
Skulle heller inte kopiera Agnelli men ser ändå upp till hans stil..Visst är bonds matchning fel på 99%. Matchningen är inte bra i sig och inget du kommer kunna duplicera.
Ett bra dykarur är bättre än ett dåligt "dressur", men det säger inte mycket... Att använda bond som en anledning till att det fungerar är dock fel. Visa gärna en dålig matchning från Agnelli.Nope inte jag, det skulle va att kopiera haha
Men att köra dykare till kostym, no problemo..