Livet på en pinne!...
Men jag har på mig vilken klocka jag vill till de här outfiten och får ligga och vara lycklig iallafall.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Livet på en pinne!...
Men jag har på mig vilken klocka jag vill till de här outfiten och får ligga och vara lycklig iallafall.
Kanske passar sämre om man sitter på andra sidan bordet..Då kommer man antagligen vara den som de behåller längst !!! Med tanke på vilken koll han / hon måste ha ! ( vägra hen )
Vad bra, jag klär mig ändå aldrig enligt det sista alternativet så att vara OWG med reverso funkar ju bra som faaaan !
Tycker också det kan vara lite kul att matcha klocka med klädsel, men jag är långt ifrån nitisk. Angående upprördheten skulle jag nog påstå att den är lika illa på båda sidor. Har sett många trådar/inlägg med syrliga kommentarer om att vissa kombinationer är helt fel. Eller att det är en omöjlighet att bära ditten med datten.Man får naturligtvis tycka att det är viktigt eller totalt ointressant att matcha klockan med kläder. Inget konstigt med det. Jag tillhör de förstnämnda.
Det som är mest slående när det här ämnet dyker upp är hur uppretade många i den sistnämnda gruppen blir. Jag förstår inte upprördheten.
Matcha metaller känns inte så viktigt år 2016.Här matchar jag faktiskt alltid. Också detaljerna, guld till guld och stål till stål.
Jag tror upprördheten handlar om att de upprörda tolkar in en personlighet som inte står tillräckligt stadigt när det blåser.Man får naturligtvis tycka att det är viktigt eller totalt ointressant att matcha klockan med kläder. Inget konstigt med det. Jag tillhör de förstnämnda.
Det som är mest slående när det här ämnet dyker upp är hur uppretade många i den sistnämnda gruppen blir. Jag förstår inte upprördheten.
Tweed? Wtf, trodde du bara hade gummi, lack och läder på dig?Aktar mig enbart för att bära små dressare till mer casual klädsel och för nya klockor till för rustik outfit.
Kom på mig själv förut att Skydiver på gummi inte var så jäkla fett till tweed tex.
Det har jag inte sagt att det är heller. Jag gör dock det. Sen bär jag inte alls lika många accessoarer som du visar upp på din bild. Klocka och manschettknappar är det enda.Matcha metaller känns inte så viktigt år 2016.
Fredagens outfit:
![]()
Gulguld, roséguld, platina, silver, mässing, tjo-och-tjim!
Tänkte mest på att kategoriskt avfärda matchning som "trams". Men visst det förekommer nog en och annan onödig kommentar även från de som tycker det är viktigt.Tycker också det kan vara lite kul att matcha klocka med klädsel, men jag är långt ifrån nitisk. Angående upprördheten skulle jag nog påstå att den är lika illa på båda sidor. Har sett många trådar/inlägg med syrliga kommentarer om att vissa kombinationer är helt fel. Eller att det är en omöjlighet att bära ditten med datten.
Tror att man ska se det som ett intresse snarare än en personlighetsfråga. Brukar ju inte bli så mycket tolkningar om personligheten hos de som gillar sportfiske eller att mecka med gamla bilar.Jag tror upprördheten handlar om att de upprörda tolkar in en personlighet som inte står tillräckligt stadigt när det blåser.
Tweed? Wtf, trodde du bara hade gummi, lack och läder på dig?
Och datejust 2DD passar till allt.
Nej.Och datejust 2
Nej, men en dj passar till allt. Och en DD.
IroniOch datejust 2
Man kan aldrig vara säker. Sånt där gör mig jävligt orolig.
Ja han hade ju kunnat undvika alla eventuella missförstånd genom att vara övertydligt ironisk och skrivit DD2Man kan aldrig vara säker. Sånt där gör mig jävligt orolig.
Bwahahahah!Ja han hade ju kunnat undvika alla eventuella missförstånd genom att vara övertydligt ironisk och skrivit DD2![]()
Jag brukar försöka tänka helhet efter vad jag ska göra. Har jag möte med kund eller chef under dagen så blir det mer dressat. Ska jag sitta nergrävd i exceldokument med hörlurar hela dagen blir det mer casual. Ska jag repa med bandet eller dra ut på krogen blir det annat osv.Du verkar fokusera på själva kläderna och absolut är det viktigt att allt passar tillsammans. Många kan tycka ett rött och ett rosa plagg är snygga separat men ihopa ser det bedrövligt ut. Vad jag menar däremot är att du kan ha en Sub till vad som helst eller en Calatrava till shorts och piké om du så vill. Jag har aldrig någonsin fått en kommentar på mina klockor, jag tror att icke-entusiaster inte bryr sig om en sådan detalj. Om "de" skulle göra det så räcker det med en DW eller Michael Kors för att folk ska tycka att du är cool och har bra stil...
Matchar läderfärg och metaller så gott jag bara kan. Har tre olika läderskärp i olika färg.När vi ändå pratar matchning. Hur många utav er kör med brunt band till svarta skor eller vice versa?
Hobby och hobby... För mig handlar det om att jag vill framställa mig själv i bästa möjliga mån, det är ingen hemlighet att de flesta bildar ett första intryck redan innan personen har öppnat munnen. Rätt eller fel, men så är det.Gud vilket trams.. Jag förstår dock att klädstil och senaste modet kan vara en hobby för många och att det är superviktigt med matchning av allt.. t om när man går till kiosken för att köpa ett paket mjölk.
Själv är jag bara bitter för att jag på fritiden ofta av lathet går runt med en säkert inte riktigt moderiktig skinnjacka eller t om en Under Armour hoodie, ett par jeans och en lagom spännig t-shirt. Mina löpardojor som jag mode-vidrigt använder som fritidsskor går säkert emot alla regler i Klädbibeln.. Dock rör jag mig utomhus mycket sällan förutom till och från bilen och därifrån till och från jobbet - och på jobbet använder jag uniform.. Så jag har aldrig riktigt tid att bära några snygga klangmatchade kläder och armband.
En gång per år när jag går på bröllop eller julfest har jag på mig en icke-skräddarsydd kostym..
Alltså, det fina med stil är att om man vet vad man gör så kan man experimentera och pusha gränserna ganska mycket utan att det blir fel.Kan hålla med. Träffar jag nån som bär tex en sub på slitet nato till kostym så blir jag ju oändligt mycket mer nyfiken än på någon som bär en random dressklocka. Sen inser jag ju att det beror mer på att jag är skadad i huvudet.
Yepp...Skulle inte köra dykare till kavaj / blazer. vet dock många som gör det.personligen kör jag dykare enbart till causal och sport wear, men det är nog bara jag som är stönig.
Tror ändå inte att Svensson som är ointresserad av klockor lägger märke till matchningen. Sen att du lägger fokus på det är väl bra på ett sätt, det gör säkert fler här på forumet. Realistiskt sett noterar nog folk endast DW, MK och Råååleks.Jag brukar försöka tänka helhet efter vad jag ska göra. Har jag möte med kund eller chef under dagen så blir det mer dressat. Ska jag sitta nergrävd i exceldokument med hörlurar hela dagen blir det mer casual. Ska jag repa med bandet eller dra ut på krogen blir det annat osv.
Poängen är väl just att de flesta inte medvetet bryr sig om detaljer, men många kan nog få en känsla av att någon var välklädd eller inte. Då utan att kunna förklara varför. Ofta är det en kombination, men jag är övertygad om att genom att tänka på alla detaljer så så blir helheten bättre och man ger ett mycket bättre första intryck hos eventuella kunder, blivande partners osv.
... Jag har aldrig någonsin fått en kommentar på mina klockor, jag tror att icke-entusiaster inte bryr sig om en sådan detalj....