Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Givetvis, jag tror att alla har en åsikt om alla människor man ser, om det så är kläder eller utseende eller vad som helst. Gällande kläder och matchning kan man ju dock vända på det och hävda att alla egentligen ska skita i om Nisse har en Sub till kostym eller en Calatrava till jeans och t-shirt.Jag är med i sak om att få bryr sig eller ens märker något, men även om jag aldrig skulle kommentera någons enligt mig "dåliga" eller "felmatchade" klock/klädsel-kombination betyder inte att jag inte har en åsikt eller lägger en värdering i det.
/B
PS ja, jag är ytlig.
PPS nej, trots citatet inte specifikt riktat till Måns
Det bör man verkligen hävda. Fast just "enklare" dykare till kostym eller valfritt dressur till jeans och t-shirt har jag inget större problem med.Givetvis, jag tror att alla har en åsikt om alla människor man ser, om det så är kläder eller utseende eller vad som helst. Gällande kläder och matchning kan man ju dock vända på det och hävda att alla egentligen ska skita i om Nisse har en Sub till kostym eller en Calatrava till jeans och t-shirt.
Typ så här?Det bör man verkligen hävda. Fast just "enklare" dykare till kostym eller valfritt dressur till jeans och t-shirt har jag inget större problem med.
Värre med plastiga träningsklockan till kostym eller den där dykaren till smoking bara för det är den dyraste klockan man äger.
Precis så.Typ så här?
![]()
Peter Siepen är en kille som experimenterar och pusha gränserna utan att det blir fel eller tråkigtAlltså, det fina med stil är att om man vet vad man gör så kan man experimentera och pusha gränserna ganska mycket utan att det blir fel.
Min erfarenhet är att personer som dömer ut viss stil som "tråkig" ofta är personer som tycker det är festligt med julslips. Man kan ju välja om man vill lyssna på dem. Själv tycker jag att clowner är de enda som ska ha "roliga" kläder.En del tror, helt felaktigt enligt mig, att om man bryr sig om klädstil så blir det automatiskt tråkigt men tvärt om så finns det alla möjligheter att sväva ut lite grann under rätt omständigheter.
En härlig & rolig julslips är en höjdare i min bok - en riktigt hejdundrande party starter. Kul!Peter Siepen är en kille som experimenterar och pusha gränserna utan att det blir fel eller tråkigt
![]()
Min erfarenhet är att personer som dömer ut viss stil som "tråkig" ofta är personer som tycker det är festligt med julslips. Man kan ju välja om man vill lyssna på dem. Själv tycker jag att clowner är de enda som ska ha "roliga" kläder.
Kör den i pannan också så blir det extra kul!En härlig & rolig julslips är en höjdare i min bok - en riktigt hejdundrande party starter. Kul!
+1, får man ha brunt läderband efter kl 18?Såna här tabeller och klädkoder är till för ängsliga personer utan egen vilja!
Sorry men stela regler är mest trams om man undantar rent hyfs och hygien."
Har senaste året intresserat mig mer och mer för herrstil",
Vore kul att se om ni klockconnoisseurer håller med?
Skulle inte kalla det regler så mycket som riktlinjer. Jättebra för sådana som inte har koll alls.Sorry men stela regler är mest trams om man undantar rent hyfs och hygien.
Vad det gäller klockor och kläder är det inte sällan det oväntade som är riktigt bra, Calatrava och vit t-shirt såg oväntat bra ut och vem är jag att döma som inte har en Patek ?
Stiltips om vilka kläder som krävs i karriären tidningar som KING och Café skrivs av gossar som aldrig stått med i en organisationsplan eller haft jobbet kvar efter 3 omorganisationer.
Undantaget är väl Jake med RolexBlog:n.
Själv köpte jag ett par röda flanellbyxor nyss, hade jag haft en Patek hade den varit perfekt till dessa.
Det är riktigt bra att lära sig hur klassisk stil fungerar, varför det fungerar och sen experimentera med vad en själv gillar. Om inte annat så för att det ser bra ut, att det är kläder som oftast håller länge och faktiskt är bekväma.Skulle inte kalla det regler så mycket som riktlinjer. Jättebra för sådana som inte har koll alls.
om jag var för något år sedan, helt utan känsla för vad som passar ihop. Gick bara på det enkla och bekväma, helt ärligt såg jag mest slafsig och hafsig ut. Nu vet jag hur byxor ska sitta för att de ska se bra ut, hur man tar hand om skor för att de ska hålla och se bra ut, att vissa färgkombinationer passar bättre och funkar bättre med min hudton och kroppsbyggnad osv. Nu det senaste har jag börjat experimentera mer med färger och annat(svart, vilket var min go to färg alltid annars, är i princip bannat numera).
Ger jag ett bättre intryck nu än när jag höll mig till stilregler 100%? Ja litegrann iaf.
Gav jag ett bättre intryck när jag höll mig till stilreglerna än innan jag visste att de fanns? Ja, absolut! Att jag överhuvud taget fick ligga är fan ett bevis på min otroligt fantastiska och charmerande personlighet.
Poängen är att håller man sig till riktlinjerna och alla "stilregler" så kommer man automatiskt se rätt bra ut, ge ett gott intryck osv. Sen finns alla möjligheter att hitta sin egen stil som funkar hur bra som helst där diverse utsvävningar funkar jättebra!
O va menar du med det?? Det är en panterJag ser bara den däringa katten du har på handen. Den är ju minst sagt iögonfallande!
Eller menar du mer specifikt vilka klockor jag haft o matchat med vilka märken/klädesplagg?Jag ser bara den däringa katten du har på handen. Den är ju minst sagt iögonfallande!
Detaljer som gör en outfit, det håller jag med om. Men att du måste begränsa dej till antingen en casual stil eller mer dressat håller jag inte med om. Jag själv gillar att köra en mix av de båda o känner mej stel i för formell klädsel typ mörkblå kostym, vit skjorta o svarta skor med en dressklocka på armen. Roligare o mer personligt att mixa.. Så jag skulle nog beskriva min stil som en mer dressed casual med förkärlek mot italienska plagg o engelska skor.Tja, det är detaljerna i samklang som gör helheten i mina ögon.
Det är en sak att varje komponent är snygg i sig, men om det inte passar ihop så blir ändå helheten mindre bra. Jag försöker alltid matcha färger, framför allt på läder, med övriga outfiten så gott det går.
En mer casual outfit går bättre med kanske en dykare eller kronograf på nato medans något mer dressat funkar bättre med en kostymklocka av mer minimalistisk stil.
Samma gäller för skor, skärp, byxor osv. Allt hänger ihop och bildar något snyggt tillsammans.![]()
Så länge du inte börjar ha sneakers till kostym så är det bara att köra på!Detaljer som gör en outfit, det håller jag med om. Men att du måste begränsa dej till antingen en casual stil eller mer dressat håller jag inte med om. Jag själv gillar att köra en mix av de båda o känner mej stel i för formell klädsel typ mörkblå kostym, vit skjorta o svarta skor med en dressklocka på armen. Roligare o mer personligt att mixa.. Så jag skulle nog beskriva min stil som en mer dressed casual med förkärlek mot italienska plagg o engelska skor.
Ett bra tips annars på en grym allround klocka som verkligen passar till det mesta är ju Rolex Datejust![]()
Finns dom som påstår att det är snyggt o vissa kan bära upp det.. dock är dom få!!!Så länge du inte börjar ha sneakers till kostym så är det bara att köra på!
Jo, vi är på samma spår. Det är sällan jag kör 100% casual eller dressat längre, men i början var det bra övning för att lära sig veta vad man höll på med.Detaljer som gör en outfit, det håller jag med om. Men att du måste begränsa dej till antingen en casual stil eller mer dressat håller jag inte med om. Jag själv gillar att köra en mix av de båda o känner mej stel i för formell klädsel typ mörkblå kostym, vit skjorta o svarta skor med en dressklocka på armen. Roligare o mer personligt att mixa.. Så jag skulle nog beskriva min stil som en mer dressed casual med förkärlek mot italienska plagg o engelska skor.
Ett bra tips annars på en grym allround klocka som verkligen passar till det mesta är ju Rolex Datejust![]()
Stilregler är till för att brytas, kallas personlighet. Det är heller inget man pluggar sej till, det är något som växer fram i takt med ens intresseSkulle inte kalla det regler så mycket som riktlinjer. Jättebra för sådana som inte har koll alls.
om jag var för något år sedan, helt utan känsla för vad som passar ihop. Gick bara på det enkla och bekväma, helt ärligt såg jag mest slafsig och hafsig ut. Nu vet jag hur byxor ska sitta för att de ska se bra ut, hur man tar hand om skor för att de ska hålla och se bra ut, att vissa färgkombinationer passar bättre och funkar bättre med min hudton och kroppsbyggnad osv. Nu det senaste har jag börjat experimentera mer med färger och annat(svart, vilket var min go to färg alltid annars, är i princip bannat numera).
Ger jag ett bättre intryck nu än när jag höll mig till stilregler 100%? Ja litegrann iaf.
Gav jag ett bättre intryck när jag höll mig till stilreglerna än innan jag visste att de fanns? Ja, absolut! Att jag överhuvud taget fick ligga är fan ett bevis på min otroligt fantastiska och charmerande personlighet.
Poängen är att håller man sig till riktlinjerna och alla "stilregler" så kommer man automatiskt se rätt bra ut, ge ett gott intryck osv. Sen finns alla möjligheter att hitta sin egen stil som funkar hur bra som helst där diverse utsvävningar funkar jättebra!
Så sant! För mej däremot handlar det om kläder-skor-klocka, i den ordningen, där det ena inte får utesluta det andra..Jo, vi är på samma spår. Det är sällan jag kör 100% casual eller dressat längre, men i början var det bra övning för att lära sig veta vad man höll på med.
Själv föredrar jag nog Daydate för den lite unika dagvisningen, men det är väl hårklyverier. Å andra sidan, vad är det vi gör här om inte klyver hår kring klockor?![]()
Vita sneakers (då menar jag rena o vita) till chinos eller till en beige carcoat/trench funkar alltid..Tycker CQP skor funkar utmärkt till en mer dressad stil för att bryta avmen något jag då bär privat!
Personlighet o karisma är något man utstrålar o det kommer inifrån.Personlighet och "karisma" sitter verkligen inte i lyxartiklar, kläder, tatueringar eller andra attribut. Om man inte som tivoligubben Siepen är artist och tjänar pengar på att se ut som en fågelskrämma är stilregler och det klassiska mer intressant tycker jag. Det gör ju att personligheten får företräde istället för allehanda påklistrade "stilbrott".