• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen (för klockor)?

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen?

  • Flera gånger om dagen

    Röster: 376 63.3%
  • En gång om dagen

    Röster: 93 15.7%
  • Några gånger i veckan

    Röster: 80 13.5%
  • En gång i veckan

    Röster: 16 2.7%
  • Några gånger i månaden

    Röster: 19 3.2%
  • Max en gång per månad

    Röster: 10 1.7%

  • Totala väljare
    594

papabear

Panerai
2-Faktor
Tycker det är kul att titta in lite då och då (någon gång i veckan) även om jag inte går i köptankar...
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Dagligen...är lätt mitt största knark..större än Facebook/Instagram..man får "konferera" med sig själv väldigt många gånger för att inte ta för många köpbeslut..
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Även om det går lite i perioder så snittar jag säkert iaf på runt 5 ggr/dag. Märkligt nog så tycker jag att jag kollar köp&sälj oftare precis efter att jag precis köpt något nytt. Det finns alltid annat som hägrar antar jag...
 

Puryeah

Panerai
Brukar bli 1-2 gånger om dagen för min del, dock köpte jag klocka häromveckan, innan dess var det... mer :D
 

a.i

Omega
2-Faktor
Säljes: varje dag
Köpes: ibland

Oavsett om jag är i behov av ny klocka/känner suget att sälja något.

Varför? En bättre fråga, det frågar jag mig själv ofta. Jag har inte kommit på ett vettigt svar ännu, bortsett från att jag inte vill missa något... återkommer om jag blir klokare på problematiken:confused:
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Kikar in på köp/sälj avdelningen när det är dags för nytt.
Så ungefär någon gång per år
 
Alldeles för många gånger, trots två klockköp under kort tid.. Men mycket vill ha mer och man blir ständigt sugen på att uppdatera sig. Brukar inte leta efter något speciellt utan finns köplusten och resurserna så klipper man till. Som andra skriver, mycket som bumpas och vet inte hur många gånger jag klickat mig in på samma annonser men har gjort som aximand och satt på notiser när nytt kommer in.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Det går i perioder. Ibland blir det väldigt ofta vilket resulterar i en del impulsköp :banghead:
 
Sorterar på annonsernas startdatum och ser till att ha sett alla annonser som läggs ut. Bumpade annonser är föga intressanta.
 

AMG63

Cartier
Jag är nog periodareo_O
Det kan gå någon månad jag inte är inne på Ks alls, sedan är det igång igen.:)
 

SCM

Cartier
2-Faktor
Flera gånger per dag, man vill ju inte missa om det dyker upp ngt intressant! :) 2 köp föregående vecka, båda något som jag letat länge efter som tillslut dök upp i rätt skick till rätt pris. Plötsligt händer det! :D
 

Henryandy

Cartier
Hade så önskat att det fanns två kategorier i köp och sälj. En med enbart klockor över 100k. Säljsidan är fullt med crap som bumpas i eveigheter så det som eventuellt skulle vara av intresse hinner jag aldrig se. Tycker nivån där bara blir sämre och sämre.
 
Topp