• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen (för klockor)?

Hur ofta besöker du köp- & säljavdelningen?

• Flera gånger om dagen

Röster: 376 63.3%
  • En gång om dagen

Röster: 93 15.7%
  • Några gånger i veckan

Röster: 80 13.5%
  • En gång i veckan

Röster: 16 2.7%
  • Några gånger i månaden

Röster: 19 3.2%
  • Max en gång per månad

Röster: 10 1.7%

• Totala väljare
    594
Hade så önskat att det fanns två kategorier i köp och sälj. En med enbart klockor över 100k. Säljsidan är fullt med crap som bumpas i eveigheter så det som eventuellt skulle vara av intresse hinner jag aldrig se. Tycker nivån där bara blir sämre och sämre.
Sortera efter annonsens startdatum i fallande ordning. Gå igenom den senaste veckans annonser. Om en vecka, repetera. Du har nu missat 0 nya annonser (exkl. ev. raderade annonser).

Hade så önskat att det fanns två kategorier i köp och sälj. En med enbart klockor över 100k. Säljsidan är fullt med crap som bumpas i eveigheter så det som eventuellt skulle vara av intresse hinner jag aldrig se. Tycker nivån där bara blir sämre och sämre.
Instämmer med att det hade varit en förbättring med olika prissegment.

Varierar. Ibland flera gånger om dagen, ibland med ett par dagars mellanrum... Beror på suget efter något nytt.

Näst intill en daglig syssla att kolla köp och sälj samt chrono24 efter klockor från 1984. Vet inte riktigt vad jag är ute efter än men tänker att när jag ser den så vet jag.

Periodvis blir det alldeles för ofta:rolleyes: men som tidigare nämnt bra fönstershopping och för att upptäcka nya klockor att fastna för:)

Klickar på >150k-klockor och konstaterar att jag inte har råd med just den typen klockor. Många riktigt fräna..

Klickar på köpta klockor o inser vad man missat.

Lite för ofta klickat.

/självplågare

Jag tycker som du, men jag tycker också min smak har blivit smalare och dessutom letar jag inte aktivt efter något utan slentriankollar mest.
För lite på jobbet nu för tiden? :cool:

OT - Letar inte heller aktivt efter något, sannolikheten är större att jag sladdar in på tillbehörsavdelningen än klockavdelningen.

Utan tvekan den del av forumet som jag besöker mest. Flera gånger per dag. Jag tycker det är roligt att bläddra bland klockorna där! :)

Oftare än nödvändigt...röstade en gång om dagen. Jag känner att jag har skaffat mig en "rutin" över hur jag browsar forumet, lite på samma sätt som man läser tidningen. Börjar med att kolla "Nya inlägg" följt av en snabb koll i "Kobra Kai" och "Köp & Sälj" följt av "Hemslöjd modd och fix" innan man faktiskt börjar läsa inlägg eller delta. Men det är ju en intressant avdelning även om man inte står inför något inköp. Fina bilder och intressanta ur kan man väl inte få för mycket av?

Är det bara jag eller känns köp- & säljavdelningen jäkligt död senaste tiden (typ året)? Kanske inte död men ointressant, eller är det bara min smak som blivit smalare och smalare?
Tempot har helt klart gått ner. Tror prisuppgången på Rolex är en stor förklaring. Hälften tycker det är för dyrt, hälften väntar med att sälja ”för det går säkert upp lite till”. Resultatet är en tvärseg marknad.

Tempot har helt klart gått ner. Tror prisuppgången på Rolex är en stor förklaring. Hälften tycker det är för dyrt, hälften väntar med att sälja ”för det går säkert upp lite till”. Resultatet är en tvärseg marknad.
Ligger nog en hel del i det där. Nu har inte jag tillgång till en viss del av forumet men kan en del av försäljningen flyttats dit?

Oftare de gånger man har extra över på klock-kontot. Som nu efter nyförsäljning, då pratar vi säkert 10-15ggr om dagen. Minst.

Minst 5 gånger i timmen :). Klockor är ett nyvunnet intresse och jag köpte min första för bara någon vecka sen. Det hindrar mig dock inte från att drömma om min andra och tredje klocka redan nu.

Bumpar den här gamla tråden men en ny fråga. Besöker ni K&S mindre nu än ni gjorde för ett år sedan?

Jag gör det. Inte för att intresset minskat eller att jag att jag helt nöjd med de klockor jag har. Jag upplever att K&S känns mycket svalare nu än vad det gjorde förut och att det är en utveckling som påbörjades år tillbaka och fortsatt i den riktningen. Kan rånrisk, stölder, inbrott och dylikt ha en påverkan?

Bumpar den här gamla tråden men en ny fråga. Besöker ni K&S mindre nu än ni gjorde för ett år sedan?

Jag gör det. Inte för att intresset minskat eller att jag att jag helt nöjd med de klockor jag har. Jag upplever att K&S känns mycket svalare nu än vad det gjorde förut och att det är en utveckling som påbörjades år tillbaka och fortsatt i den riktningen. Kan rånrisk, stölder, inbrott och dylikt ha en påverkan?
Skulle nog säga att när man återinförde hyllan och alla andra forum som inte vi andra har tillgång till.

Den hårda tonen mot oerfarna och nya användare hjälper inte heller då man inte vågar skapa nya trådar utan att bli lynchad. Helst ska du redan veta svaret på din fråga för att inte få något som kan uppfattas som ett drygt svar.

Sen att admin har en tendens att stänga trådar där intressanta diskussioner uppstår istället för att hantera individer som bryter mot reglerna.

Spekulerar lite, men kan det vara så att Corona bromsat nöjeskonsumtionen aningen? Folk lägger sina pengar på boendet, skitpapper och sånt de faktiskt behöver.

Tillbaka
Topp