Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Härligt att se två Casio i samma klocklåda som en LangeMin samling har växt under året. Massa roliga klockor nu. Aerospacen får mest handledstid, så jäklar hård.
Underbar spread !Min samling har växt under året. Massa roliga klockor nu. Aerospacen får mest handledstid, så jäklar hård.
Förutom 103:an som jag sett i en annan tråd så är ju Omegan rasande fin! Finns det fler bilder på den?Sinn 103, 2017
Rolex 116234, 2017
Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge, ~2012-2014 (köpt 2016 från AD)
Rolex 1601, 1964
Seiko SRP777, 2016
Tissot Visodate, 2015
Omega Seamaster Calendar, sent 50-tal
Förutom 103:an som jag sett i en annan tråd så är ju Omegan rasande fin! Finns det fler bilder på den?
Då bör den vara äldre än sent 50-tal? Tidigt 50-tal kanske?Tack!
Tyvärr. Jag har inte klockorna hemma så jag kan inte knäppa nya bilder heller. Enda dagsfärska är på 103... Resterande är äldre bilder. Omega-bilden är nog 2-3 år gammal. Det är iaf en hammarautomat som jag ärvde från farfar.
Då bör den vara äldre än sent 50-tal? Tidigt 50-tal kanske?
Omega gick väl över till fullrotor någon gång i mitten av 50-talet?
Trevlig variation.Klockwindern/lådan är idag överfylld, Christopher Ward och Tissot klockorna fick inte plats för tillfället, sedan lämnas några in i bankfack och kassaskåp beroende på ur.
Rolex Oysterdate Precision 6694
Audemar Piguet Royal Oak 15189 ST
Omega Speedmaster (FOIS) CK2998
Cartier Santos Galbee (two tone)
Rolex Milgauss Z-blue 116400GV
Sinn 103, 2017
Rolex 116234, 2017
Jaeger-LeCoultre Reverso Rouge, ~2012-2014 (köpt 2016 från AD)
Rolex 1601, 1964
Seiko SRP777, 2016
Tissot Visodate, 2015
Omega Seamaster Calendar, sent 50-tal
Mycket vass trio!Sålde Sinnen och dia-DJn. Köpte en Patek Philippe Nautilus 3800/1. Tog hem några klockor och fotade igår.
På ett sätt kan jag förstå varför du lät Sinnen lämna, riktigt fin Patek!Sålde Sinnen och dia-DJn. Köpte en Patek Philippe Nautilus 3800/1. Tog hem några klockor och fotade igår.
Fint gäng!Har ändrat lite. Tanken var att sälja av, men det är lika antal som senast... Dock finns det osunda avyttringstankar som spökar.
Och som alltid när man har lust/tid att fota så är det pissigt ljus.
härlig samlingHar ändrat lite. Tanken var att sälja av, men det är lika antal som senast... Dock finns det osunda avyttringstankar som spökar.
Och som alltid när man har lust/tid att fota så är det pissigt ljus.