• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Hello!

Har spanat ett bra tag på klocksnack sedan jag ärvde min vintage Omega seamaster av morfar från 63. Därpå har mitt klockintresse bara ökat senaste åren till att nästan bli maniskt, kan inte få nog av fina klockor och deras urverk efter det!
2 år senare har jag ”investerat” i egna ur med (först) Omega seamaster 300 master co-axial som dykare framför Suben och nu nyligen med en lovley 126334 Rolex datejust blue från senaste resan i Dubai och tycker att jag kanske äntligen har rätt till att få vara med i detta ädla forum

Snälla ge mig input vad ni tycker so far; köpt fel, vad är nästa i samlingen (om man kan kalla 3 ur för samling), gillar inget för pråligt och har rätt små handleder men en mindre radomir som nästa eller byta Omegan 300 master mot en Rolex 116613LN?
och om 10 år kanske en Patek Nautilus...
Eller andra tips/råd?

Tycker inte du har några ”fel” alls. Bra balans i din trio!

20208B57-EFFD-4C1B-A402-50783AC50BA6.jpeg

Från vänster.
SKX 007
Tudor 74000
Farfars pulsar
Victorinox Classic Chrono

:)

Jag bjuder på en helt galet suddig bild från skåpet hemma, med både fruns och mina klockor. Jag kan producera bilder med klart högre kvalitet på enstaka ur om så önskas. Översta våningen är parfymquartz, den kan ni således ignorera, resten mekaniska ur. Nedersta raden bor i bankfack vanligtvis och är därför tom. Haha, bra sätt att annonsera ut att det inte är värt att bryta sig in hos oss just nu :) För er som inte har sett min samling tidigare så brukar @Palenkovich säga att "han är galen, han har en bunt fina Panerai och sen bara en massa mikromärken". Med det sagt är det väl bäst att jag drar med en gammal bild på den bunten också, så att ni inte helt röstar ned detta inlägget. :)

IMG_7635.jpg
Pamiljen-ferrari.jpg

Jag bjuder på en helt galet suddig bild från skåpet hemma, med både fruns och mina klockor. Jag kan producera bilder med klart högre kvalitet på enstaka ur om så önskas. Översta våningen är parfymquartz, den kan ni således ignorera, resten mekaniska ur. Nedersta raden bor i bankfack vanligtvis och är därför tom. Haha, bra sätt att annonsera ut att det inte är värt att bryta sig in hos oss just nu :) För er som inte har sett min samling tidigare så brukar @Palenkovich säga att "han är galen, han har en bunt fina Panerai och sen bara en massa mikromärken". Med det sagt är det väl bäst att jag drar med en gammal bild på den bunten också, så att ni inte helt röstar ned detta inlägget. :)

IMG_7635.jpg
Pamiljen-ferrari.jpg

Makara, straton och anonimo är mina favoriter där :)
(Bortser från pannorna då ;) )

IMG_7635.jpg
Pamiljen-ferrari.jpg
Jag som är så snäll..

IMG_7635.jpg
Pamiljen-ferrari.jpg
För er som inte vet har mårten 6 st pannor. Finn den 6:e..

Har för närvarande, Seiko BM SKX779 & Momentum Steelix samt en OrientStar open heart dressare.

Just köpt en Citizen Nighthawk här på forumet som inte har anlänt ännu.

Som ni ser, inga dyrare klockor ännu. Men sånt är livet för en gruvarbetare :)

Den är bytt av en vän till mig. Vet inte hur AD ställer sig till dessa byten, risken är stor att dom inte utför bytet.
I mitt fall så har jag en Arab samt en Panda och byta emellan. Båda dessa tillhör såvitt jag vet vitguldaren.
På bilden är det samma 116520 med Pandatavla.
IMG_0124.JPG

Hur väljer du på morgonen?? måste vara skitsvårt! någon som alltid blir liggande?
Just nu är det SD som får minst handledstid, men det beror nog mest på att det är den jag haft längst. Samtidigt är det nog den som skulle få vara kvar ifall någon tvingade mig att bli OWG.
Men svaret på frågan är nog att ja - lite svårt är det allt!
Egentligen är det ju småpotatis dock, jämfört med många andra här på KS som sitter på 10-20 eller ännu fler klockor... :)

Tillbaka
Topp