Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig samling!State of the collection – automatics
Stilig samling och kul att du skriver några rader om varje.
Nuläge. Från vänster:
- IWC Mark XII 3241, haft sedan i våras, känns som en keeper, funkar till fritidskläder där jag vill ha läder och inte länk.
- Rolex Explorer 114270, klar keeper, ultimata sportklockan, testat 39 mm och är inne på min andra 36 mm.
- Cartier Tank Solo large, ny bekanskap, fyller hålet efter Reverson för de mer dressade tillfällena. Stål o kvarts är bra insteg, kanske köper en i ädelmetall om modellen fortfarande känns rätt när jag prövat den längre.
- IWC Ingenieur 3521, köptes inför sommaren då jag ville ha något vitt på länk. Lite tveksam till 34 mm på en sportare men det funkar eftersom den bärs större pga den integrerade länken. Hade Oysterquarts funnits med vit tavla och stickdial så hade jag klippt en sådan, men den här har funkat över förväntan.
- Grand Seiko SBGW033, ruggigt bra dressare med en vettig storlek (36 mm). Gillar kombon off white tavla ihop med brunt band.
- Omega Geneve från 1968. Guldklocka från den tiden då det var lite svung i förtjänstklockorna. Arvegods och kommer därför aldrig lämna även om den inte används så ofta.
Fin samling, gillar att du synkat klockornas tid och datumState of the collection – automatics
Sjuk samling, bra jobbat eller grattis eller vad man ska säga!Några nya
Riktigt sjysst B&R, gillar den starktNuvarande uppställningen
Tackar!Riktigt sjysst B&R, gillar den starkt
vart har du köpt den där väskan?Dumt att begränsa sig
Härlig kronograf! Var har du fångat den?Mest vintage på ett eller annat sätt men i denna låda är det som används mest ..... det finns självklart lite annat också men som mest samlar damm + något mer trännings relaterat, sånt som behöver fixas och lite skrot
Riktigt riktigt bra lineup.Pp aquanuat och Day Date behövs
Väldigt fina klockor Men lite tråkigt med bara RollarPp aquanuat och Day Date behövs
Ja det är det!! @Lövet du får mer än gärna dela lite bilder på den fantastiska pjäsen i tråden om Rolex Explorer 1! https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/page-133#post-2562655Riktigt riktigt bra lineup.
Är det en 1016 tro?
Tacka!! Helt riktigt, 1016 aka fat font! Yes ska köra upp lite sköna pics på explorer 1-tråden!Ja det är det!! @Lövet du får mer än gärna dela lite bilder på den fantastiska pjäsen i tråden om Rolex Explorer 1! https://klocksnack.se/threads/tråden-om-rolex-explorer-1.54335/page-133#post-2562655
Agree, men många andra märken har fått passera ut. Känner inte att jag/vill sälja ngn av dessa. Rollar är alltid rollarVäldigt fina klockor Men lite tråkigt med bara Rollar
Mkt fint!!!Agree, men många andra märken har fått passera ut. Känner inte att jag/vill sälja ngn av dessa. Rollar är alltid rollar
Det kan aldrig bli fel med ett gäng rollarPp aquanuat och Day Date behövs
Tack, här på K&S, den låg ute ganska länge men byte till mig den i veckan, överraskande bra och har faktiskt blivit favoritenHärlig kronograf! Var har du fångat den?
Trevlig samling.Nuvarande uppställningen
Tackar!Trevlig samling.
Rolex "egna"vart har du köpt den där väskan?
Det var som fan..Rolex "egna"