• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

mofo

Audemars
2-Faktor
Brukar variera mellan länk, gummi och läder. Tycker den är snyggast i läder så du får en bild på läder.
64779E7B-6164-41E7-819C-316D6203A8C0.jpeg



Haha, din lustigkurre! :D


Funderar starkt på en HAQ quartz med både datum och dagsfunktion. Har kärlek för klockor som visar både dag och datum. :)

Har du originallänk till den?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Har du originallänk till den?
Dessvärre ej orginal. Dock har klockan två grejer (vet ej namnet på dom, vet du?) som sitter ovanför ändlänken som gör så att länken ”smälter ihop” med klockan.
Jag har dock en länk påväg som är till för Rolex submariner, jag får se om den passar.

19D7F99C-3A82-466E-9EA3-B3DC4DA38481.jpeg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Dessvärre ej orginal. Dock har klockan två grejer (vet ej namnet på dom, vet du?) som sitter ovanför ändlänken som gör så att länken ”smälter ihop” med klockan.
Jag har dock en länk påväg som är till för Rolex submariner, jag får se om den passar.

19D7F99C-3A82-466E-9EA3-B3DC4DA38481.jpeg
hmmm, finns det något annat där än boett och ändlänk?
Har svårt att se vad du menar?
Alltså en originallänk med passande ändlänkar ska göra att det sitter perfekt/sömlöst mot boetten.. inget annat ska behövas!
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Smakfull samling till en schysst budget. Du har ju täckt upp mycket.
-Chrono
-Dressare
- Dykare
Dessutom både quartz och automatiskt verk.

Köp inget bara för att stilla köplusten. Personligen skulle jag köpa något coolt 70-talsvintage för att bredda ännu mer. Exempelvis:
https://klocksnack.se/threads/omega-1600-time-computer-tc-1-nu-5555kr.103561/

Alternativt skulle jag köpa en CWC Diver eller en INOX. Alltid skönt att ha en beater som tål allt.
https://klocksnack.se/threads/i-n-o-x-den-oförstörbara-testandet-fortsätter.58435/

Eller en Breitling Aerospace? (Såld, men som exempel)
https://klocksnack.se/threads/breitling-navitimer-aerospace-80360-titan.121384/

Tack för svar, gillar dina tips, har länge funderat på en CWC men måste också erkänna att Breitling Aerospace är ett lockande val, annorlunda och sticker ut (på ett bra sätt). Blir nästa prisklass i så fall :) Man bör ju inte köpa för att stilla lusten men lusten finns där och den är svår att ignorera! Ska göra mitt bästa och vänta ett tag innan 4:e klockan
 

Majoren

Omega
Bara 114270:a och 16234:a kvar... 114270 är dock påväg den också... (svårt dock)
Satan vad man saknar Speedyn, kanske blir en sådan igen :banghead::D
IMG_20191111_143955.jpg

Hjärtat på rätt plats, grymt fin 16234!

I kombo med en two-liner 14060 skulle jag påstå att det är klockvärldens mesta duo för pengarna. Tråkigt och förutsägbart enligt vissa, tidlös perfektion (paradoxalt nog :D) enligt mig!
 

Omega87

Rolex
Hjärtat på rätt plats, grymt fin 16234!

I kombo med en two-liner 14060 skulle jag påstå att det är klockvärldens mesta duo för pengarna. Tråkigt och förutsägbart enligt vissa, tidlös perfektion (paradoxalt nog :D) enligt mig!

Tackar! Ja, hon är en riktigt fin dam! :greedy:
Jag gillar ju svart och aluminium så det är verkligen i min smak men är såld på datum så en 16610 hade suttit fint :cigar:
 
Topp