• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Farligt, speciellt en lördag kväll tankad med rödvin...... behöver nog återkomma i morgon :)
Har inte bråttom, så det är inga problem.

Men här är inspo inför köp

4FACBD01-493E-4D03-8314-BC8FD613BD44.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
I Dec 2016 slängde jag upp en bild på dåvarande kollektion bestående av 3 klockor, en Pam392, Rolex BLNR och en AP 26320st.

Idag, nästar tre år senare så kan jag konstatera att AP’s ROC frf är en lika stor favorit dock nu i uppdaterad referens.

CFB05CEF-F789-4610-A222-D968DD13ABC3.jpeg


Idag består kollektionen av;
Daytona
AP ROC
Zenith Defy ”Keramiskt”
DD40
FPJ Elegante
Mamma Mia :rolleyes:
 

Gmtmaster

Cartier
I Dec 2016 slängde jag upp en bild på dåvarande kollektion bestående av 3 klockor, en Pam392, Rolex BLNR och en AP 26320st.

Idag, nästar tre år senare så kan jag konstatera att AP’s ROC frf är en lika stor favorit dock nu i uppdaterad referens.

CFB05CEF-F789-4610-A222-D968DD13ABC3.jpeg


Idag består kollektionen av;
Daytona
AP ROC
Zenith Defy ”Keramiskt”
DD40
FPJ Elegante
Riktigt bra samling! Snyggt jobbat
 

Simpatico

Rolex

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
I Dec 2016 slängde jag upp en bild på dåvarande kollektion bestående av 3 klockor, en Pam392, Rolex BLNR och en AP 26320st.

Idag, nästar tre år senare så kan jag konstatera att AP’s ROC frf är en lika stor favorit dock nu i uppdaterad referens.

CFB05CEF-F789-4610-A222-D968DD13ABC3.jpeg


Idag består kollektionen av;
Daytona
AP ROC
Zenith Defy ”Keramiskt”
DD40
FPJ Elegante

Kul låda!

För mig är det de två längst till höger som verkligen får den att flyga!
 

ventilbasun

Breitling
IMG_20191028_134317__01.jpg

Ovan från vänster har vi:
Jaragar Monaco-lookalike på Gulf-nato. Ingen kronograf, utan mycket otympligt sätt att visa dag/datum.
Seiko SNK807 på läder för lite dressigare framtoning
Seiko SND253
Seiko SRP309
, andra generationens monster.
Nedre raden:
Reklamklocka från Bundeswehr. Förutom utseendet är det inte mycket som funkar i den.
Junkers 6060-5, för att stilla Max Bill Chronoscope-begäret. Trevlig klocka, om än högljudd rotor.
Steinhart Ocean Vintage Military (OVM) 2.0, Snygg vintage-inspirerad dykare. Eller en kopia på en 5517, hur man nu vill se på det.
Omega Seamaster 300m, senaste tillskottet och typ den enda som faktiskt används sedan jag köpte den, undantaget monstern när det behövs något oömt.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Efter ett antal rockader är det en fortsatt kraftig överrepresentation av Sinn uppblandat med Sjöö&Sandström, Certina, Seiko och Tissot.

IMG_20191103_133542-01.jpeg
Riktigt bra samling där, den Seikon är riktigt charmig, har varit sugen på en sådan och var väldigt när några ggr, din ser ut att vara i fint skick..kan du bjussa på några fler bilder?
 
Topp