• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

C

Coach

Guest
Inte mycket till samling men allt jag behöver i nuläget och det är en naggande god tripod :)
F31481ED-CDCF-4B04-BCDA-9AB8DCD247FC.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
9CA2A515-19B2-4A2F-B57D-5B0199D8FA45.jpeg


Försökte skala ner samlingen lite grann nyligen men då både inkommande klocka dröjer pga produktionsstopp och utgående klockor inte verkar röna så mycket intresse, får samlingen stå i status quo ett tag framöver. Banden är en blandning av Hodinkee-straps och custom från ABP Concept Paris.
Smakfull samling! Fina klockor allihop utan att det blir vräkigt. Kul med så många mindre IWC också. En Rolex och en Panerai som grädde på moset. Mkt fin.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Inte så mycket till samling kanske men såhär ser det ut just nu. Från vänster till höger:
Superbeatern (g-shock)
Semibeatern (certina, precidrive)
Vardagsklockan (Tudor BB58)
Kontorsklockan/”finklockan” (Orient)
Reservklockan ( Longines hydroconquest)
C5B3C6C5-CE8D-4A59-A5DD-DAE83D461797.jpeg
C5B3C6C5-CE8D-4A59-A5DD-DAE83D461797.jpeg

Förhoppningsvis kommer jag under året komplettera med en santos som ersättning/komplement till kontorsklockan. Absolut inget speciellt, värdemässigt, över den orienten som fyller den funktionen idag. Men emotionellt ligger den varmt om hjärtat. Min mamma (som gick bort 2006) gav den till min far i 30-års present 1989. Ler lite extra varje gång jag tar på den.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Inte så mycket till samling kanske men såhär ser det ut just nu. Från vänster till höger:
Superbeatern (g-shock)
Semibeatern (certina, precidrive)
Vardagsklockan (Tudor BB58)
Kontorsklockan/”finklockan” (Orient)
Reservklockan ( Longines hydroconquest)
C5B3C6C5-CE8D-4A59-A5DD-DAE83D461797.jpeg
C5B3C6C5-CE8D-4A59-A5DD-DAE83D461797.jpeg

Förhoppningsvis kommer jag under året komplettera med en santos som ersättning/komplement till kontorsklockan. Absolut inget speciellt, värdemässigt, över den orienten som fyller den funktionen idag. Men emotionellt ligger den varmt om hjärtat. Min mamma (som gick bort 2006) gav den till min far i 30-års present 1989. Ler lite extra varje gång jag tar på den.
Fina och varierande klockor i samlingen! :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Fina och varierande klockor i samlingen! :)
Tack:) Alla (utom LHC) fyller sin funktion och används relativt flitigt. G-shocken vid riktigt tuffa aktiviteter, certinan vid halvtuffa aktiviteter, tudorn är rätt ny men ska sitta på för det mesta. Och orienten vid lite mer dressade tillfällen. Nästa inköp hoppas jag blir en santos! Osäker dock på om jag ska leta upp en äldre beggad eller sikta in mig på en ny (nyare, wssa0010)
 

Johnel

Omega
8354A139-8B93-4DA4-A756-36EE4095DD20.jpeg

Flippmanin skapar ständig förändring, men så här ser topp 5 ut just nu. Det finns en klocka som aldrig lämnar och det är min 16622 som jag haft i 20år nu. Nyaste tillskottet är Hulk, som även den är tänkt att stanna, tätt följt av Explorer innan dess. Den som får mest handledstid är faktiskt Ploprof, som varit med näst längst i denna skara. Turtle får också mycket tid som en trogen beater.
En härlig kombination klockor som jag personligen gillar skarpt!:)

Mycket trevlig samling! :)

Drömmer själv om en Hulk. Hur tycker du att den är att matcha med kläder? Något man tänker på?
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tack:) Alla (utom LHC) fyller sin funktion och används relativt flitigt. G-shocken vid riktigt tuffa aktiviteter, certinan vid halvtuffa aktiviteter, tudorn är rätt ny men ska sitta på för det mesta. Och orienten vid lite mer dressade tillfällen. Nästa inköp hoppas jag blir en santos! Osäker dock på om jag ska leta upp en äldre beggad eller sikta in mig på en ny (nyare, wssa0010)
Jag kan ju bara prata för mig själv, i din situation så hade jag köpt en gmt eller kronograf (eller en klocka som har bägge funktionerna) då har du allt i klockväg. :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag kan ju bara prata för mig själv, i din situation så hade jag köpt en gmt eller kronograf (eller en klocka som har bägge funktionerna) då har du allt i klockväg. :)
Absolut. Tanken har slagit mig gällande båda. Var ett tag inne på att skaffa en 116710ln som everyday watch men jag gillar att bära klockorna för en funktion. Och de gånger jag reser (och till de resmål jag besöker) är risken att bli rånad för stor. Och då faller rolex alternativet. Och kronograf känner jag inte att jag har behovet av. Då är en santos mer naturligt. Men man ska aldrig säga aldrig. Tudor heritage tycker jag är ruskigt fin så vem vet, en vacker dag kanske en sån införskaffas:)
 

E.T

Omega
Min nuvarande samling! :)
Är mycket nöjd faktiskt, vissa får självklart mer tid än andra och någon används aldrig. Rullar oftast på Seamastern, eller SKXen. Tyvärr kanske min fina Baltic lämnar snart. Den fina Timex jag har förtjänar nog lite mer tid men svårt att konkurrera med dykare i vardagen.
Trevlig Söndag!
AD5AAE78-988D-4248-A961-E1D23DD4D5AB.jpeg
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Inlägg 500 och närapå ett år sedan jag reggade mig på KS. Det har blivit några klockor sedan dess...
Kanske en bra punkt för en nulägesanalys?
Den första klockan jag skaffade i vuxen ålder var en Casio A164W. Sedan följde en Terrorist. Den första mekaniska klockan blev en Seiko Sea Urchin efter att en av mina favorit-Youtubers, Techmoan, visat sin i en video. Kunde inte tänka på något annat än den där klockan. Köpte en, och på den vägen är det :)
I år var väl planen att skaffa en SMP eller möjligen en DJ, vi får se hur det blir pga skiten som pågår nu. Men jag är i alla fall glad över min spretiga samling!
Slutsatser: Har kommit fram till att jag gillar dykare, att vintage är kul men att man får vara beredd på nitlotter, att kvarts kan vara minst lika roligt som mekaniskt och att ryska klockor är knasiga och underbara!
En lagbild på hela familjen:
samling 9.jpg

Höll på att glömma kronjuvelen, Goldie! :D
samling 8.jpg

Tack för att ni håller intresset brinnande, KS!
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Inlägg 500 och närapå ett år sedan jag reggade mig på KS. Det har blivit några klockor sedan dess...
Kanske en bra punkt för en nulägesanalys?
Den första klockan jag skaffade i vuxen ålder var en Casio A164W. Sedan följde en Terrorist. Den första mekaniska klockan blev en Seiko Sea Urchin efter att en av mina favorit-Youtubers, Techmoan, visat sin i en video. Kunde inte tänka på något annat än den där klockan. Köpte en, och på den vägen är det :)
I år var väl planen att skaffa en SMP eller möjligen en DJ, vi får se hur det blir pga skiten som pågår nu. Men jag är i alla fall glad över min spretiga samling!
Slutsatser: Har kommit fram till att jag gillar dykare, att vintage är kul men att man får vara beredd på nitlotter, att kvarts kan vara minst lika roligt som mekaniskt och att ryska klockor är knasiga och underbara!
En lagbild på hela familjen:
samling 9.jpg

Höll på att glömma kronjuvelen, Goldie! :D
samling 8.jpg

Tack för att ni håller intresset brinnande, KS!
Fint med "spretiga" samlingar. Då lär man sig vad man gillar. Om någon, mot förmodan, skulle be mig om råd så vore det att vara öppen för allt, vintage, quartz och framförallt Vostok. Sen kan man koncentera sig, eller inte.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Inlägg 500 och närapå ett år sedan jag reggade mig på KS. Det har blivit några klockor sedan dess...
Kanske en bra punkt för en nulägesanalys?
Den första klockan jag skaffade i vuxen ålder var en Casio A164W. Sedan följde en Terrorist. Den första mekaniska klockan blev en Seiko Sea Urchin efter att en av mina favorit-Youtubers, Techmoan, visat sin i en video. Kunde inte tänka på något annat än den där klockan. Köpte en, och på den vägen är det :)
I år var väl planen att skaffa en SMP eller möjligen en DJ, vi får se hur det blir pga skiten som pågår nu. Men jag är i alla fall glad över min spretiga samling!
Slutsatser: Har kommit fram till att jag gillar dykare, att vintage är kul men att man får vara beredd på nitlotter, att kvarts kan vara minst lika roligt som mekaniskt och att ryska klockor är knasiga och underbara!
En lagbild på hela familjen:
samling 9.jpg

Höll på att glömma kronjuvelen, Goldie! :D
samling 8.jpg

Tack för att ni håller intresset brinnande, KS!
Min herre har en diversifierad samling! Trevligt. Märks att det hunnits med en del. Det går sakta i början, sen snabbare och så blir man lite fartblind. ;) Men kul är det!
 
Topp